لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Great Barrier Reef with David Attenborough

«دیواره بزرگ مرجانی» مینی سریالی سه قسمتی در ژانر مستند و محصول سال 2016 است. این مستند که از تولیدات شبکه بی بی سی به شمار می رود به بررسی تغییرات به وجود آمده در دیواره مرجانی بزرگ می پردازد و عوامل طبیعی موثر بر این تغییرات را نشان می دهد. «دیواره بزرگ مرجانی» در ژانویه سال 2016 و پس از اتمام پخش تلویزیونی در فرمت بلوری عرضه شد. 
کارگردان: 
مایکل دیویس، آنی سامرفیلد
راوی: 
دیوید اتنبرو
عوامل:
فیلمبرداری: ادوارد مک گاون
تدوین: دومینیک لستر، آندریا کوادرادو

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت تصویری بالای فیلم را تحسین کرده اند و آنرا جزو بهترین آثار حیات وحش شبکه بی بی سی در سالهای اخیر به شمار آورده اند. گراهام استنتون منتقد نشریه ورایتی این مینی سریال را «نگاهی متفاوت به دیواره عظیم مرجانی» نامیده و آنرا گامی بلند در جهت «تحول مستندهای حیات وحش دریایی» دانسته است. 

یادداشتی بر فیلم «دیواره بزرگ مرجانی»
یکی از عجایب زیست محیطی کره زمین، دیواره بزرگ مرجانی نام دارد که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه فعالان حوزه محیط زیست قرار گرفته است. چند سال پیش ساخته شدن مستندی درمورد این دیواره باعث شد نگرانی های بسیاری درمورد آینده آن به وجود بیاید. این دیواره میزبان حدود 500 هزار گونه جانوری است و در سالهای اخیر بیش از نیمی از آن نابود شده است.
مینی سریال مستند جدید شبکه بی بی سی به نام «دیواره بزرگ مرجانی» به بررسی زیبایی های طبیعی این دیواره اعجاب انگیز می پردازد. در یک آزمایشگاه فوق پیشرفته گروهی از دانشمندان توانسته اند فشار وارده روی دیواره برای سی سال آینده را محاسبه کنند و به این نتیجه رسیده اند که با گرم شدن دو درجه ای هوا احتمالا دیواره به شکل پیش بینی نشده ای فرایند فوتوسنتز خود را قطع کرده و به رنگ سفید در خواهد آمد. دیوید اتنبرو که 60 سال پیش برای اولین بار از این دیواره بازدید کرده حالا بار دیگر به ضبط تصاویری از این پدیده طبیعی می پردازد. در میان تصاویر جدید، فیلم هایی از دوره جوانی اتنبرو گنجانده شده که او با دوربین سیاه و سفید از این دیواره فیلم گرفته است. گذشت این سال ها توانایی جسمی اتنبرو را کاهش داده اما عصبانیت او از بی توجهی به محیط زیست و اشتیاقش به اکتشاف به اندازه همان دوران آتشین و جدی است. هیجان او وقتی یک ماهی را در عمق 300 متری دریا پیدا می کند، بسیار تماشایی است. او رفتارهای این حیوان را تقلید می کند و انگار سعی می کند به ارتباطی عمیق با طبیعت برسد. همین اشتیاق و علاقه فراوان دیوید اتنبرو است که مستند های او را از آثار معمول سینمای حیات وحش جدا می کند. فیلم از نظر فنی به بهترین شکل ساخته شده و به خصوص فیلمبرداری فوق العاده تماشای‎ای دارد، با اینحال همچنان حضور اتنبرو از این جنبه های فنی بیشتر خودنمایی می کند چون بیننده را بلافاصله با موضوع مورد بررسی در ارتباط نزدیک قرار می دهد. او یک بار گفته بود که در سن هشتاد سالگی از ساخت مستندهای حیات وحش دست می کشد، حالا تنها 3 ماه به تولد 90 سالگی او باقی مانده و هنوز هم غافلگیری های او برای سینما و تلویزیون بریتانیا ادامه دارد. فیلم هایی که نه تنها زیبایی های فوق العاده طبیعت را به بهترین شکل به تصویر می کشند بلکه درمورد آینده این منابع نیز به بینندگانشان هشدار می دهند.
نویسنده: کلودیا کانل
منبع: www.dailymail.co.uk

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
تصاویر دیدنی این فیلم بیننده رو به عمق اقیانوس می برن و زیباترین تصاویر ممکن از دیواره مرجانی رو به اونها نشون میدن، این فیلم هم مثل همه مستندهای دیگه سرویس حیات وحش بی بی سی کیفیت فوق العاده بالایی داره و در عین حال به شدت سرگرم کننده ساخته شده.
نظر منفی:
مستند جدید دیوید اتنبرو فیلمبرداری و متن فوق العاده ای داره اما از نظر تدوین و موسیقی در سطحی پایینتر از سایر آثار بی بی سی قرار میگیره، مخصوصا موسیقی فیلم که نه تنها کیفیت مناسبی نداره بلکه گاهی باعث پرت شدن حواس بیننده از سوژه اصلی میشه.

جزئیات:
• دیوید اتنبرو (تهیه کننده) قبلا مستند «سیاره زمین» (2006) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به سریال

دیوار بزرگ مرجانی با دیوید اتنبرو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم