درباره مستند Tread

«لگدمال» مستندی امریکایی و محصول سال 2020 است. این فیلم به پرونده عجیب حمله ماروین هیمیر به تعدادی از ساختمان های شهر گرانبی در ایالت کلورادو می پردازد و سعی می کند انگیزه ها و دلایل او برای انجام این عمل عجیب را کشف کند. لگدمال که توسط پائول سولت کارگردانی شده در تاریخ 28 فوریه 2020 به شکل اینترنتی به نمایش درآمد.
کارگردان:
پائول سولت
عوامل:
فیلمبرداری: زوران پوپویچ
تدوین: دارین رابرتز
موسیقی: آستین وینتوری

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 10 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/33 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «لگدمال»
فیلم جدید پاول سولت به نام لگدمال داستان خشونتی شوکه کننده در یک شهر کوچک در امریکاست. مستندی با یک داستان عجیب که ماجرای مردی جوشکار در شهر گرانبی را به تصویر می کشد که در روز 4 ژوئن 2004 تصمیم گرفت با یک بلدوزر به برخی ساختمان های شهر حمله کند. ماجراهای این شهر کوچک آنقدر عجیب و پیچیده هستند که می شود از روی آن یک سریال جنایی ساخت اما «لگدمال» به عنوان یک مستند بلند مهم ترین نقطه قوت اش را در ارائه تصویری پیچیده از این شخصیت می یابد. با وجود اینکه شخصیت اصلی می گوید مردم شهر قصد آزار او را داشته اند او شهروندی محبوب نزد اهالی بوده است. یک پلیس محلی می گوید او بهترین جوشکار شهر بوده و هیچکس از او نفرت نداشته است. هیمیر یک رابطه عاشقانه سالم و دوستانی داشته که با هم به ورزش و مسافرت می رفته اند.
یکی از جذاب ترین بخش های فیلم پخش خودزندگینامه هیمیر است که او قبل از حمله روی یک نوار صوتی ضبط کرده است. او در نوار می گوید کسب و کار های محلی مانع از این شده اند که او به حق خود برسد و به همین خاطر این سوال در ذهن بیننده ایجاد می شود که او چه سطحی از موفقیت را برای خود در نظر داشته است. پس از بخش هایی که ماجرا را از دید هیمیر تعریف می کنند به قسمت های جذابتر فیلم می رسیم که سعی می کند از خلال مصاحبه شخصیت او را از دید افراد دیگر شهر کشف کند. در این بخش ها دلایلی مبنی بر احداث یک کارخانه بتن در کنار زمین های هیمیر بیان می شوند که بیننده را یک پله به کشف حقیقت نزدیک تر می کنند. جالب اینجاست که کارگردان با هوشمندی این بخش ها را به ارائه جزئیاتی درمورد ساخت ماشین تخریب هیمیر ربط داده است. او یک بولدوزر بزرگ میخرد و روی آن با آهن و بتن سازه ای درست می کند که با تماشای آن فقط می توانید به این فکر کنید که چطور این ماشین چنین وزنی را تحمل می کند. بیشتر سابقه کارگردانی پاول سولت (کارگردان) به ساخت فیلم های وحشت برمی گردد و او در اینجا توانسته از این تجربیاتش به خوبی استفاده کند. «لگدمال» نه تنها داستان واقعی اش را به شکلی پرجزئیات و درگیر کننده ارائه می کند بلکه تا حدود زیادی موفق می شود آنرا با ژانر تریلر- جنایی نیز ترکیب کند. مستندی بسیار با کیفیت با شخصیتی جذاب و ماجرایی که افشای هر قدم از آن شما را برای دیدن بخش های بعدی مشتاق نگه می دارد.
نویسنده: جان دفور
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
این فیلم هم داستان واقعی ماروین هیمر رو به خوبی نشون میده و هم تونسته تا حد زیادی اون رو به مضامین عمیقتری مثل نظام اداری و جامعه شناسی ارتباط بده. اگه به مستند های جنایی علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان واقعی ماروین هیمر اونقدر عجیب و پیچیده ست که هر چیزی درمورد اون بخونید یا ببینید ضرر نکردید با این حال این مستند نتونسته موضوع رو به خوبی از زوایای دید مختلف روایت کنه و به همین خاطر خیلی زود خسته کننده میشه.


جزئیات:
• پاول سولت (کارگردانی) قبلا فیلم «کله فشنگی» (2017) را کارگردانی کرده است.

موارد مشابه

رای به مستند

لگدمال

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم