لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Abstract: The Art of Design

«انتزاعی: هنر طراحی» سریالی مستند و محصول سال 2017 است.
این سریال توسط اسکات دادیچ تهیه شده و در طول دو فصل به بررسی زندگی و آثار تعدادی از هنرمندان برجسته رشته طراحی می پردازد.
فصل اول «انتزاعی: هنر طراحی» در تاریخ 10 فوریه 2017 بر روی نت فلیکس قرار گرفت و به سرعت برای فصل دوم تمدید شد.
واکنش منتقدها: فصل اول این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8از 10 است.
در سایت متاکریتیک فیلم نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
یادداشتی بر فصل اول سریال «انتزاعی: هنر طراحی» سریال مستند جدید سرویس نت فلیکس درمورد گروهی از بزرگترین طراحان دنیاست که کارهایشان به زندگی معاصر ما شکل داده اند.
افراد با استعدادی که در اوج خلاقیت به کار مشغول می شوند و ترسی از نشان دادن نقاط ضعفشان ندارند.
سبک این مستند شباهت زیادی با «میز سرآشپز» دارد که در آن مستندساز به سراغ بزرگترین آشپزهای جهان می رفت اما «انتزاعی» از این مستند بسیار تاثیرگذارتر است چرا که به هرحال بیننده هرگز نمی تواند طعم غذا را از پس صفحه تلویزیونش تشخیص دهد اما تاثیر یک کار گرافیکی فوق العاده دیداری است و بیننده به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.
با این وجود فیلمساز سعی کرده تا حد امکان نمایش آثار طراحان به شکلی خسته کننده و تکراری انجام نشود.
این آثار به شیوه های خلاقانه ای به نمایش درمی آیند، از استفاده از انیمیشن برای نمایش کارهای مورگان نویل گرفته تا تمرکز روی تکنولوژی مورد استفاده در کفش ها موقع صحبت کردن از تینکر هتفیلد طراح لباس های نایک.
بیننده به همراه مستندساز می تواند از نزدیک این افراد را ببیند و در محیط کار آنها قرار بگیرد، هرچند زندگی شخصی سوژه ها چندان وارد مصاحبه ها نمی شود اما هراز گاهی خود سوژه ها بیننده را با تعریف کردن داستان هایی از زندگی شخصی‎شان غافلگیر می کنند.
رفتار دوستانه مورگان نویل و شوخی های او باعث شده بیننده بتواند زاویه نگاه خلاقانه او را درک کند و در نهایت تصویری کامل از او شکل بگیرد.
ساختاری که تهیه کننده برای پیشبرد مستند در نظر گرفته کمابیش قابل پیشبینی و سنتی است، ما زندگی هنرمند را از دوران کودکی اش تا بزرگسالی دنبال می کنیم و به کمک تصاویر آرشیوی و مصاحبه می توانیم او را بهتر بشناسیم.
اما جذابترین بخش های مستند مربوط به جاهایی است که طراحان درمورد کارهایی صحبت می کنند که الهام بخش طراحی هایشان بوده اند.
منابع مختلفی که این هنرمندها برای الهام هنری نام می برند نشان می دهد که در واقع هنر انتزاعی چیزی کاملا برخواسته از محیط مادی پیرامون ماست و تنها ذهن خلاق هنرمند است که می تواند رنگ و بوی دیگری به این عناصر آشنا ببخشد.
خوشبختانه مستندساز هیچ اشاره ای به مسائل سیاسی و جنجال های پیرامون کمپانی نایک ندارد و تنها سعی می کند به همین جنبه های شخصیتی و هنری طراحان بپردازد، جنبه هایی که شاید تا به امروز توجهی به آنها نداشتیم اما حالا می توانیم از پس طرح های به ظاهر ساده چهره هنرمندانی را ببینیم که برای رسیدن به این طراحی ها زمان و انرژی خلاقه بسیار زیادی صرف کرده اند.
نویسنده: لیز شانون میلر منبع: www.indiewire.com واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 94% نظر مثبت: هر کسی که به خلق و طراحی هنری علاقه داره از تماشای این مستند لذت خواهد برد.
میتونید زندگی و فعالیت هنری بزرگترین طراحان دنیا رو ببینید و همزمان شخصیت اونها رو از نزدیک بشناسید.
نظر منفی: این مستند جزئیات بسیار جالبی درمورد سوژه هاش ارائه می کنه اما متاسفانه در فصل دومش ناگهان سراغ مسائل سیاسی- اجتماعی‎ای میره که در واقع هیچ ربطی به موضوع اصلی سریال ندارن.
جزئیات: • اسکات دادیچ (تهیه کننده) قبلا مستند «ایستگاه به ایستگاه» (2015) را ساخته است.

موارد مشابه

رای به سریال

انتزاعی: هنر طراحی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم