درباره مستند Dancing with the Birds

«رقص با پرندگان» فیلمی مستند و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط هیو کوردی کارگردانی شده و نقش راوی آنرا استفن فرای برعهده دارد. موضوع این مستند زندگی عجیب پرندگان کم‎یاب در فصل جفت گیری است و بیشتر به لانه سازی ماهرانه این پرندگان و رقص چشم نواز آنان می پردازد. «رقص با پرندگان» در تاریخ 23 اکتبر 2019 از طریق سرویس اینترنتی نت فلیکس به نمایش درآمد.
راوی: 
استفن فرای
عوامل:
فیلمبرداری: متیو ابرهارد، جیمز آلدرد
تدوین: آدام کوتس
موسیقی: دیوید میچام


واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت تصویر برداری این مستند را تحسین کرده و آنرا از تولیدات حیات وحش موفق سرویس نت فلیکس دانسته اند. باربارا پارکر منتقد وبسایت کامن سنس مدیا فیلم را «یک کادوی دوست داشتنی برای طرفداران مستند های حیات وحش» نامیده که «لحظات عاطفی و کمدی» آن به طرز غافلگیرکننده ای تاثیرگذار هستند.

یادداشتی بر فیلم «رقص با پرندگان»
سازندگان مستند مشهور «سیاره ما» بار دیگر با سرویس آنلاین نت فلیکس همکاری کرده اند و این بار دامنه موضوع فیلمشان را به پرندگان جنگلی کم یاب محدود کرده اند. فیلمی که با بودجه بسیار بالایی تولید شده و از نظر کیفیتِ تولید یادآور شاهکارهای حیات وحش شبکه بی بی سی است اما زمان آن کوتاه بوده و در حدود 40 دقیقه می باشد. «رقص با پرندگان» در جنگل های گینه نو فیلمبرداری شده و به پرندگانی می پردازد که برای جلب توجه پرندگان ماده به هر کاری دست می زنند. استفن فرای راوی بریتانیایی فیلم با ترکیبی از طعنه و تحسین ماجرای زندگی و رفتار های عجیب این پرندگان را برای بیننده تعریف می کند و بیننده می تواند این موجودات را در مهم ترین و سرنوشت سازترین لحظات زندگی شان تماشا کند. تغییر شکل، آواز خواندن، رقصیدن و ساختن لانه همه بخشی از مراسمی هستند که هر سال پرنده های نر باید برای یافتن جفت آنرا اجرا کنند. 
ممکن است احساس کنید تمرکز مستند روی این پرندگان باعث تکراری شدن آن می شود اما این روش ها آنقدر متنوع هستند که بیننده را به راحتی سرگرم نگه می دارند. به علاوه روایت جذاب فیلم هم به درگیر شدن مخاطب با زندگی این موجودات کمک می کند. هیو کوردی سعی کرده از پراکنده کردن سکانس های فیلم در محیط وسیع جنگل خودداری کند و به همین دلیل تا حد ممکن تمرکز را روی خود پرندگان حفظ کرده است. این کار باعث شده بیننده کم کم و به صورت ناخودآگاه خصوصیت های انسانی را از رفتار این پرندگان استخراج کرده و بتواند با آنها ارتباط نزدیک تری برقرار کند. فیلم از نظر فنی هم کیفیت بسیار بالایی دارد و به خصوص فیلمبرداری آن خود را به شکل درخشانی با رنگ های متنوع محیط هماهنگ کرده است. بیننده می تواند تمام زیبایی این پرندگان و محیط زندگی‎شان را ببیند و سپس این پرندگان را در حال تلاش برای بقا و ادامه نسل تماشا کند. یکی از ویژگی هایی که باعث بالارفتن سطح کیفی فیلم شده، کیفیت بالای صدابرداری آن است، صدای آواز خواندن پرندگان در کنار کوچکترین صداهای موجود در محیط جنگل به دقت ضبط شده و به بیننده کمک می کند تا کاملا محو تماشای تصاویر دیدنی فیلم شود. «رقص با پرندگان» با موضوع جذاب و کیفیت فنی فوق العاده خود توانسته به یک تولید موفق دیگر برای کمپانی نت فلیکس تبدیل شود و رضایت طرفداران سینمای حیات وحش را کاملا جلب کند.
نویسنده: جان سربا
منبع: www.decider.com
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک مستند تماشایی که زندگی پرندگان و نظم فوق العاده اونها رو به بهترین شکل نشون میده و در عین حال اجازه نمیده این تصاویر به هیچ وجه خسته کننده و تکراری بشن.
نظر منفی:
کیفیت تصویر برداری این مستند فوق العاده ست اما موضوع فیلم خیلی محدوده و زندگی این پرنده ها به شکل کامل و جامع نشون داده نشده.

جزئیات:
• هیو کوردی (کارگردان) قبلا مستند سریالی «سیاره ما» (2019) را کارگردانی کرده است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

موارد مشابه

رای به مستند

رقص با پرندگان

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم