درباره مستند Flying Monsters

«هیولاهای پرنده» فیلمی مستند و محصول سال 2011 است. این فیلم توسط متیو دیاز کارگردانی شده و نقش پژوهشگر و راوی آنرا دیوید اتنبرو برعهده دارد. این مستند به بررسی سیر تکامل و انقراض یکی از مخوف ترین و عظیم ترین حیوانات زمین به نام تروساروس ها می پردازد. «هیولاهای پرنده» در تاریخ 6 می 2011 در انگلستان به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
راوی: 
دیوید اتنبرو
عوامل:
فیلمبرداری: تیم کرگ
تدوین: تیم کرگ
موسیقی: جوئل دوک

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/2 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «هیولاهای پرنده»
کسانی که به سرگذشت موجودات عجیب و غریب کره زمین و مخصوصا دایناسور ها علاقه دارند باید مستند جدید دیوید اتنبرو به نام هیولاهای پرنده را حتما تماشا کنند. ترکیب حقایق علمی و فانتزی های ذهنی و حدس و گمان های نویسنده باعث شده شاهد خلق تصاویری بسیار تماشایی از سوژه های فیلم باشیم. این موجودات عظیم الجثه که تروساروس ها نام دارند در دوران دایناسور ها زندگی می کرده اند و در این مستند با استفاده از تکنولوژی CGI سه بعدی بازسازی شده اند.
فیلم بدون تردید یکی از بهترین مستند های سال شبکه نشنال ژئوگرافیک به حساب می آید و رویکرد شجاعانه آن در بازسازی گذشته باعث شده حتی طرفداران ژانر های تخیلی هم از آن استقبال کنند. دیوید اتنبرو با همان لحن آرام همیشگی اش بیننده را به 220 میلیون سال پیش می برد و زمانی را به آنان نشان می دهد که در آن گروهی از حیوانات که شبیه به دایناسورها بودند شروع به پرواز کردند و به تدریج به مخوف ترین جانوران زمین تبدیل شدند. فیلم از نظر علمی به فسیل هایی تکیه می کند که در آلمان و مکزیک از این جانوران یافت شده است و جزئیات این کشفیات به شیوه ای موجز در اختیار بیننده قرار می گیرد. در فیلم انواع متفاوتی از این جانوران به بیننده نشان داده می شود و مراحل تکامل آنها به شیوه ای علمی مورد بررسی قرار می گیرد با اینحال هیچ یک از این جزئیات به گونه ای ارائه نمی شوند که بیننده از شنیدن آنها خسته شود. اطلاعات علمی به تدریج و به گونه ای در فیلم آورده شده اند که هربار هیجان بیننده برای شنیدن ادامه داستان زندگی این موجودات را بیشتر می کنند. متیو دیاس (کارگردان) در ساخت صحنه های CGI موفق شده تولید ارزان قیمت را با کیفیت بالا ترکیب کند و به تصاویری برسد که هم تماشایی هستند و هم از نظر علمی به بهترین شکل در فیلم توجیه شده اند. در فیلم از همان تکنولوژی ای برای بازسازی تروساروس ها استفاده شده که در فیلم آواتار مورد استفاده قرار گرفته بود به همین دلیل کیفیت بافت و حرکت های این موجودات بسیار خوب از کار درآمده و می تواند طرفداران سینمای علمی تخیلی و سه بعدی را کاملا راضی کند. «هیولاهای پرنده» با موضوع جذاب و کارگردانی ماهرانه اش یکی از بهترین مستند های سال و از بهترین آثاری است که درمورد جانوران باستانی و هم خانواده دایناسورها ساخته شده است.
نویسنده: مایکل رشتشافن
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک مستند تماشایی با تصویربرداری فوق العاده که درمورد زندگی یکی از عجیبترین جانوران کره زمین ساخته شده، فیلمی که هم اطلاعات جذابی داره و هم از نظر فنی بسیار باکیفیت کارگردانی شده.
نظر منفی:
موضوع فیلم خیلی جذابه اما متنی که برای اون نوشته شده بیش از حد خشک و علمی روایت میشه و حوصله بیننده رو خیلی زود سر میبره.

جزئیات:
• متیو دیاز (کارگردان) قبلا مستند «اقیانوس ها» (2008) را کارگردانی کرده است.
 

موارد مشابه

رای به مستند

هیولاهای پرنده

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم