درباره مستند Earth

زمین مستندی امریکایی و محصول سال 2007 است.
این فیلم نسخه ای سینمایی از سریال پرطرفدار «سیاره زمین» است و از بخشی از تصاویر آن استفاده کرده است.
کارگردانی این فیلم توسط آلستر فوثرگیل و مارک لینفیلد انجام شده و پاتریک استوارت نقش راوی آنرا برعهده دارد.
«زمین» در تاریخ 22 آوریل 2020 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 100 میلیون دلار رسید که آنرا به دومین مستند پرفروش حیات وحش در تاریخ سینما تبدیل کرد.
راوی: پاتریک استوارت عوامل: تدوین: مارتین السبری، وارتان نازاریان موسیقی: جرج فنتون بودجه کلی: $47,000,000 فروش جهانی: $109,000,000 واکنش منتقدها: فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 87% را بر اساس 91 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/2 از 10 است: «زمین با تصاویر تماشایی و دقیقش هم آموزنده و هم بسیار سرگرم کننده است».
در سایت متاکریتیک فیلم نمره 72 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
یادداشتی بر فیلم «زمین» زمین نسخه ای کوتاه شده از سریال تلویزیونی «سیاره زمین» است که روایت آن به گونه ای متفاوت انجام شده تا برای مخاطبان کم سن و سال تر هم قابل فهم باشد.
فیلمبرداری بی نظیر سریال در فیلم سینمایی هم حضور دارد و کیفیت خیره کننده ای به آن بخشیده که باعث می شود نتوانید از روی صفحه چشم بردارید.
اما فیلم تنها به تصاویر زیبا محدود نمی شود، برای اینکه روایت «سیاره زمین» محدود شود کارگردان فیلم تمام تمرکز داستان را روی مهاجرت 3 خانواده از حیوانات مختلف گذاشته است.
داستان اول مربوط به بیدار شدن یک خرس از خواب زمستانی و تلاش های او برای محافظت از توله هایش است.
داستان دوم زندگی چند فیل را در صحرای افریقا نشان می دهد که به دنبال آب باید مسیر طولانی ای را طی کنند و داستان سوم ماجرای سفر یک یک نهنگ به آب های قطبی را به تصویر می کشد که باید با تغییرات آب و هوایی و عدم وجود غذا کنار بیاید.
زمین نخستین فیلم حیات وحش کمپانی دیزنی به حساب می آید و به خوبی شیوه متفاوت این کمپانی در برخورد با آثار مستند را نشان می دهد.
در ساخت مستند از گنجاندن صحنه های خشونت آمیز خودداری شده و روایت به گونه ای است که کودکان هم به آسانی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
موفقیت تجاری این فیلم باعث شده دیزنی از این آزمایش سربلند بیرون بیاید و به احتمال زیاد در آینده شاهد عرضه فیلم های جدیدی توسط «دیزنی نیچر» خواهیم بود.
دلیل موفقیت «زمین» این است که به خوبی تنوع حیات برروی کره زمین را نشان می دهد و سعی می کند به این حیوانات شخصیتی انسانی بدهد.
آنها سعی می کنند در شرایط سخت زنده بمانند و زنده ماندن شجاعت و صبر زیادی می خواهد.
فیلم به شکلی تاثیرگذار اهمیت منابع طبیعی و خورشید را نشان می دهد و باعث می شود فکر کنید حیات بر روی کره زمین واقعا یک معجزه است.
بهترین تصاویر فیلم لحظاتی هستند که بازیگوشی حیوانات مختلف را نشان می دهند و با روایت زیبای پاتریک استوارت همراه شده اند.
متنی که توسط راوی خوانده می شود بیننده را به خوبی در موقعیت های مختلف فیلم قرار می دهد و باعث می شود تصاویر فیلم حالت یکنواخت و خسته کننده پیدا نکنند.
«زمین» یک مستند حیات وحش خانوادگی است که با تصاویر فوق العاده و روایت جذابش هر بیننده ای را سرگرم می کند و همزمان اطلاعات مفیدی را درمورد مشکلات زیست محیطی زمین به او می دهد.
نویسنده: لیزا شوارتزبام منبع: www.EW.com واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 82% نظر مثبت: یکی از بهترین مستند های حیات وحش تاریخ سینما که با تصاویر دیدنی و روایت جذابش اجازه نمیده چشم از روی صفحه بردارید.
فیلم کارش رو اونقدر خوب انجام میده که با اومدن تیتراژ آخر بیننده آرزو می کنه کاش فیلم به این زودی تموم نمیشد.
نظر منفی: این فیلم در واقع خلاصه شده سریال فوق العاده «سیاره زمین» هست اما روایت جذاب دیوید آتنبرو از روی اون برداشته شده و به جاش یک متن بسیار خسته کننده و بچگانه روی اون گذاشته شده که باعث میشه بیننده خیلی زود از دست راوی کلافه بشه.
جزئیات: • این مستند با استفاده از تصاویر سریال «سیاره زمین» ساخته شده است.
مجموع بودجه این فیلم و سریال «سیاره زمین» بیش از 40 میلیون دلار است که آنرا به پرهزینه ترین فیلم مستند تاریخ سینما تبدیل کرده است.
• آلستر فوثرگیل (کارگردان) قبلا مستند «آبی پررنگ» (2003) را کارگردانی کرده است.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی

موارد مشابه

رای به مستند

زمین

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم