درباره مستند Robin Williams: Come Inside My Mind

«رابین ویلیامز: به ذهن من بیا» فیلمی مستند و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط مارینا زنوویچ ساخته شده و به زندگی حرفه ای و خصوصی رابین ویلیامز می پردازد. افراد مشهوری همچون رابرت آلتمن، استیو آلن و روزان بار در این مستند حضور دارند و از تجربیات حرفه‎ای خود با رابین ویلیامز حرف می زنند. «رابین ویلیامز: به ذهن من بیا» در تاریخ 16 جولای 2018 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 94% را بر اساس 51 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/4 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 74 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «رابین ویلیامز: به ذهن من بیا»
جدیدترین مستند مارینا زنوویچ به نام «رابین ویلیامز: به ذهن من بیا» درمورد زندگی کمدین نابغه، رابین ویلیامز ساخته شده و درست مانند سوژه اش فیلمی عمیق و تاثیرگذار است. رابین پسربچه ای که در سالهای دهه هشتاد با تماشای برنامه های کمدی تلویزیون بزرگ شده با انرژی فوق العاده و خلاقیت تمام نشدنی اش به یکی از بهترین کمدین- بازیگر های تاریخ تلویزیون و سینمای امریکا تبدیل شد.
بعدها و پس از مرگ ویلیامز همه پی بردند که او در تمام عمرش درگیر افسردگی و اعتیاد بوده است با این حال به این جنبه های زندگی او همیشه تیتر وار و سطحی پرداخته شده است و کمتر متن یا فیلمی درمورد جنبه های تاریک زندگی او ساخته شده است. «به ذهن من بیا » با موفقیت جنبه های منفی زندگی ویلیامز را بررسی می کند و به تصویری از او می رسد که از طریق مواد آرشیوی و همچنین مصاحبه با نزدیکان و دوستان او به دست آمده است. کسانی که ویلیامز را از نزدیک می شناسند همگی واقفند که او زندگی آسانی نداشته و همیشه با مشکلات بسیار بزرگی دست و پنجه نرم کرده است اما روح بزرگ او در جایی خودش را نشان می دهد که با وجود تمام این سختی ها ویلیامز توانست به یک بازیگر و کمدین بسیار موفق تبدیل شود. بیماری پارکینسون آخرین معضل زندگی او بود که باعث شد ویلیامز یک بار برای همیشه خودش را از رنج هایش خلاص کند. نقطه قوت اصلی فیلم در این است که زندگی سوژه اش را به صورتی تلخ و بیش از حد جدی روایت نمی کند و حتی بعضی صحنه های آن به شدت سرخوشانه و خنده دار است. برای طرفداران فیلم های ویلیامز چیزهای زیادی در این مستند وجود دارد چرا که آنها می توانند بخش های دیده نشده و پشت صحنه هایی از فیلم مورک و میندی را ببینند که تاکنون پخش نشده اند. مصاحبه هایی که با افراد مختلف انجام شده بسیار صمیمانه هستند و افراد از خاطرات شخصی و تجربیات مشترکشان با ویلیامز صحبت می کنند. به خصوص صحبت های بیلی کریستال که بسیار تاثیر گذار هستند و بخش های ناشناخته ای از زندگی سوژه را برای بیننده روایت می کنند. اگر طرفدار سرسخت رابین ویلیامز هستید از تماشای این مستند بسیار لذت خواهید برد، اما حتی اگر با این اسطوره کمدی آشنایی نداشته باشید باز هم «به ذهن من بیا» به عنوان یک مستند بیوگرافی خوش ساخت هرگز اجازه نمی دهد حوصله‎تان از تماشای آن سر برود.
نویسنده: آنتونی ری بنچ
منبع: www.filmthreat.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک مستند بیوگرافی بسیار تماشایی که تقریبا تمام قسمت های مهم زندگی رابین ویلیامز توی اون پوشش داده شده.
نظر منفی:
«به ذهن من بیا» تدوین خیلی خوبی داره و خسته کننده نمیشه اما بخش هایی از زندگی ویلیامز که مربوط به اعتیاد او هست توی فیلم نشون داده نشده.

جزئیات:
• مارینا زنوویچ (کارگردان) قبلا مستند تحسین شده «لنس» (2020) را ساخته است.

موارد مشابه

رای به مستند

رابین ویلیامز به ذهن من بیا

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم