درباره فیلم Last Breath

«آخرین نفس» فیلمی مستند و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط ریچارد داکاستا و الکس پارکینسون کارگردانی شده و داستان غواصی به نام کریس لمون را روایت می کند که در عمق 100 متری دریا با مشکل کمبود اکسیژن روبرو شده و سعی می کند از این وضعیت جان سالم به در ببرد. «آخرین نفس» در تاریخ 5 آوریل 2019 در انگلستان به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.
عوامل:
فیلمبرداری: آلستر مک کورمیک
تدوین: سم راجرز
موسیقی: پل لئونارد مورگان


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 13 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/83 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 8 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «آخرین نفس»
مواجهه با صخره های دریایی خمیده یکی از بزرگترین خطراتی است که جان غواصان را تهدید می کند. در طول دهه اخیر استفاده از تکنولوژی های جدید به غواصان اجازه داده تا با ایمنی بیشتری به اعماق دریا نفوذ کرده و بتوانند فشار بالای آب در این مناطق را تحمل کنند. اما حتی با وجود رعایت تمام نکات ایمنی باز هم خطرات بسیاری جان غواصان دریایی را تهدید می کند. جدیدترین ساخته الکس پارکینسون و ریچارد داکاستا به نام «آخرین نفس» به یکی از عجیب ترین حوادث مربوط به این شغل می پردازد و از زاویه ای جدید این موقعیت های اضطراب آور را نمایش می دهد.
کریس که در غواصی تحت فشار سابقه زیادی ندارد به همراه یک غواص بسیار باسابقه به نام دیو و مربی اش به نام دانکن به اعماق اقیانوس می رود. وقتی هشدار خطر توسط سیستم های ایمنی غواصان صادر می شود آنها در عمق دریا قرار دارند و متوجه نیستند که سیستم موقعیت یابی آنها خطا داده و از کنترل خارج شده است. وقتی آنها سعی می کنند خودشان را بار دیگر به سطح آب برسانند تجهیزات تنفسی کریس آسیب می بیند و در این شرایط دیو مجبور می شود با تمام توانش برای نجات او تلاش کند. مصاحبه های بسیار با کیفیت و تصاویر خیره کننده فیلم باعث شده اند مخاطب بتواند کاملا موقعیت وحشت آور شخصیت ها را تجسم کرده و با آن ارتباط برقرار کند. در واقع بخش هایی از فیلم آنقدر اضطراب آور هستند که می توان آنها را با فیلم های هیجانی و وحشت مقایسه کرد. تصاویری که با دوربین های همراه غواصان ضبط شده وحشت واقعی موجود در اعماق دریا را به بیننده منتقل می کند و باعث می شود حوادث بازسازی شده تاثیری مشابه با بخش های واقعی فیلم داشته باشند و در واقع آنها را کامل کنند. وقتی شخصیت های یک فیلم انگیزه ای به جز زنده ماندن نداشته باشند، بیننده به سرعت با فیلم همراه می شود و کارگردانان «آخرین نفس» دقیقاً می دانسته اند که چگونه باید از این همراهی به نفع فیلمشان استفاده کنند. «آخرین نفس» با این کارگردانی ماهرانه و فیلمبرداری با کیفیت اش به مستندی به شدت درگیر کننده و هیجان انگیز تبدیل شده که حتی طرفداران فیلم های تریلر (اضطراب آور) هم می توانند از تماشای آن لذت ببرند.
نویسنده: راب آلدام
منبع: www.backseatmafia.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
تکنیک های به کار رفته توی این مستند و فیلمبرداری اون به حدی حرفه ای هستند که بیننده رو کاملا به صندلیش میخکوب می کنن و اجازه نمیدن یک لحظه هم از دنبال کردن ماجرای فیلم خسته بشه.
نظر منفی:
«آخرین نفس» فیلمبرداری فوق العاده ای داره اما کارگردان داستان جالب فیلم رو به شکل فیلم های کلیشه ای و تکراری ژانر تریلر کارگردانی کرده و سعی نکرده به عمق احساسی بیشتری نسبت به این فیلم ها برسه.

جزئیات:
• الکس پارکینسون (کارگردان) قبلا سریال «هیولاهای رودخانه» (2010) را ساخته است.

موارد مشابه

رای به فیلم

آخرین نفس

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم