درباره مستند The Biggest Little Farm

«بزرگترین مزرعه کوچک» مستندی امریکایی به کارگردانی جان چستر است که در جشنواره تورنتو به نمایش در آمده و موفق شد جایزه دوم منتخب تماشاگران را از آن خود کند. به خاطر موفقیت های زیاد فیلم در جشنواره ها فیلم توانست در سینماها نیز اکران شود و به فروشی معادل 5 میلیون دلار برسد.
نویسندگان:
جان چستر، مارک مونرو
عوامل:
فیلمبرداری: جان چستر، بنجی لنفر، مالوری کانینگهام، کریس مارتین، کایل رومانک
تدوین: ایمی اوربک
موسیقی: جف بیل

بودجه کلی: نامشخص
فروش جهانی: $5,247,328
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 75 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/34 از 10 است: «این مستند آموزشی و سرگرم کننده است و درکنار هشدار های زیست محیطی اش به بیننده امیدواری هم می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 74 از 100 را بر اساس نظر 25 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.






یادداشتی بر فیلم «بزرگترین مزرعه کوچک»
کسانی که به کشاورزی، حیوانات و مراقبت از محیط زیست علاقه دارند عاشق مستند تازه جان چستر خواهند شد. در این مستند او و همسرش بر روی مزرعه ای کار می کنند که به تازگی در اطراف لس آنجلس خریداری کرده اند. جان کارگردان و فیلمبرداری است که بیشتر در حوزه حیات وحش کار کرده است و همسرش مالی آشپز و مجری یک برنامه اینترنتی آشپزی است که به روش های سنتی کشاورزی علاقه دارد و سعی می کند آنها را جایگزین روش های بزرگ مقیاس و مخربی کند که با وجود دادن سود بیشتر زیان های جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کنند.
با راهنمایی های یک مهندس کشاورزی به نام آلان یورک آنها زمین یک زمین خسته را که از مواد معدنی تهی شده احیا می کنند و آنرا با انواع و اقسام میوه ها دوباره بارور می سازند. در فیلم حدود ده سال از زندگی این خانواده در مزرعه شان نشان داده می شود و در طول این مدت آنها مزرعه را به سوی پرورش گوسفند، گاو و مرغ و خروس توسعه می دهند. تمام این کارها و زندگی حیوانات در مزرعه با نهایت مهارت و همدلی توسط جان چستر به تصویر کشیده می شود اما فیلم به یک خاطره نویسی یا وسیله ای برای تعریف از خود تبدیل نمی شود و چستر همزمان مشکلات این نوع از کشاورزی را بیان کرده و بار آموزشی مناسبی را به فیلم اضافه میکند. جان و همسرش باید تصمیم بگیرند که کایوتی ها را شکار کنند یا نه و همزمان رویکرد عاطفی شان نسبت به حیوانات باعث زیاد شدن پرندگان شده است اما همین حضور پرنده ها به میوه ها آسیب می زند. همه این مشکلات و به علاوه خطر همیشگی آتش سوزی های جنگلی به فیلم جذابیتی می دهند که فیلم را تماشایی می کند.
کیفیت فنی فیلم در حد مستند های حیات وحش بی بی سی نیست اما برای موضوع فیلم کاملا کافی است. تصاویر طبیعت در فیلم که مزرعه را به زیبایی به تصویر کشیده اند کار جان چستر و 4 فیلمبردار کهنه کار دیگر هستند که از امکانات هوایی، اسلوموشن و غیره به خوبی و بدون خودنمایی بهترین استفاده را کرده اند. فیلم لزوم ارتباط موثر با طبیعت و ارائه راهکارهای خلاقانه را به خوبی مطرح می کند و می تواند الهام بخش علاقه مندان به محیط زیست باشد تا وضعیت فعلی را تغییر دهند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 96%
نظر مثبت:
فیلم ده سال کار مداوم رو نشون میده و صحنه های بسیار بسیار زیبایی از حیوانات رو توی خودش داره اما به همین محدود نمیشه و داستانش باعث میشه از اول تا آخر مجذوب فیلم بشید. بعضی وقتا آدم لازمه فیلمای امیدوار کننده ببینه و این از همون فیلماییه که این کار رو به بهترین شکل انجام میدن.
نظر منفی:
تصاویر فیلم زیبا هستن اما موضوع فیلم بیش از حد غیرواقعیه چون مزرعه ها برای پول درآوردن ساخته میشن و این مزرعه برای ساختن یه فیلم بنا شده. چیزایی که توی فیلم گفته میشه برای هیچ کشاورزی اجرایی نیستند.

دیالوگ برگزیده:
جان چستر: کل کار با این ایده شروع شد که ما زندگی توی شهر رو ول می کنیم و زندگی ای میسازیم که توی هماهنگی کامل با طبیعته.

موارد مشابه

رای به مستند

بزرگ ترین مزرعه کوچک

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم