لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Our Planet

سیاره ما یک مینی سریال مستند با موضوع طبیعت و محصول سال 2019 است. این مستند توسط سرویس پخش آنلاین نت فلیکس تهیه شده و گویندگی آنرا دیوید اتنبرو (نسخه انگلیسی)، پنه لوپه کروز (نسخه اسپانیایی) و سلما هایک (نسخه امریکای لاتین) بر عهده داشته اند. سازندگان این مستند قبلا مستندهای مشهوری مانند «سیاره یخ زده» و «سیاره زمین» را برای شبکه بی بی سی تهیه کرده اند. «سیاره ما» تاثیر تغییرات اقلیمی بر حیات جانوران ساکن کره زمین را نشان می دهد و اولین مستند حیات وحش ساخته شده توسط نت فلیکس است. هر پنج قسمت این سریال در تاریخ 2 آگوست 2019 از سرویس نت فلیکس پخش شده اند؛ به گزارش این شبکه در ماه اول پخش این مینی سریال 25 میلیون نفر آنرا تماشا کرده اند.
گوینده:
دیوید اتنبرو، سلما هایک (لاتین)، پنه لوپه کروز (اسپانیایی)
تهیه کننده اجرایی: 
آلاستایر فاثرگیل، کیت شولی
واکنش منتقدها:
این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 27 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/33 از 10 است: «سیاره ما با فیلمبرداری چشم نواز خود همزمان با نشان دادن زیبایی های کره زمین به ساکنان آن درمورد خطرات زیست محیطی هشدار می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 88 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«فیلم به خوبی موفق می شود نابودی این کره خاکی زیبا به دست انسان را به تصویر بکشد»
- بن تراورس (ایندی وایر)

یادداشتی بر سریال «سیاره ما»
«سیاره ما» یک گام جدید برای توسعه سرویس آنلاین نت فلیکس است، با وجود تجربه های جدید این کمپانی و سایر کمپانی های پخش آنلاین هرگز این سرویس ها دست به تهیه یک مستند حیات وحش نزده بودند. برای اولین کار این کمپانی دست به تجربه بزرگی زده و یک مینی سریال 8 قسمتی ساخته که عوامل سازنده مستند «سیاره زمین» تولید آنرا به عهده داشته اند و گویندگی آنرا دیوید اتنبروی بزرگ بر عهده دارد. تا به حال مستندهای حیات وحش پر هزینه ای که در این ابعاد ساخته می شوند همواره در انحصار شبکه بی بی سی بوده اند اما حالا نت فلیکس در این حوزه هم به تهدید شبکه های تلویزیونی پرداخته و نتیجه نهایی خیره کننده از کار درآمده است.
از لحاظ داستانی این مستند هم روایتی مشابه «سیاره زمین» دارد. در هر قسمت به جنبه مختلفی از حیات در کره زمین پرداخته می شود و از یک جای این کره به جای دیگری پرتاب می شویم اما چیزی که این مستند را از آثار مشابه جدا می کند پیدا کردن عواملی است که این حیات را دچار دگرگونی و تغییر می کند. توجه به تغییرات اقلیمی حالا دیگر تقریبا در تمامی مستندهای حیات وحش مورد اشاره قرار می گیرد اما در اینجا به مرکز روایت مستند می آید و کل سریال را شبیه به یک پیام اخطار فوری می کند. اما با وجود این تفاوت ها همچنان المان های آشنای مستندهای حیات وحش دیوید اتنبرو در اینجا هم وجود دارند. تصاویر بی نهایت زیبا و شفاف از طبیعت که با کیفیت 4K ضبط شده اند و از نماهای باز از چشم انداز ها تا نماهای بسته از صورت کوچک ترین موجودات را در بر می گیرند. ترکیب این تصاویر با موسیقی استیون پرایس باعث می شود تصاویر با شکوه فیلم به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و او را از نظر عاطفی هم با فیلم درگیر کنند.
اما با وجود تمام پیام های هشدار دهنده فیلم، «سیاره ما» خالی از امید هم نیست. با اینکه این سریال دقیقا به بیننده نمی گوید که چگونه از این آینده تاریک و فاجعه بار جلوگیری کند اما به بیننده یادآوری می کند که زمین می تواند خودش را احیا کند. این اتفاق تنها در صورتی می افتد که ما با یکدیگر همکاری کرده و برنامه مشخصی برای نجات زمین و جانداران آن داشته باشیم. «سیاره ما» با کیفیت فنی و محتوایی خود این پیام را به شیوه دقیقی به بیننده منتقل می کند و نشان می دهد که نت فلیکس تمام کارهای شبکه های تلویزیونی را می تواند با همان کیفیت (و شاید حتی بهتر) به انجام برساند، بدون آنکه از بابت بازگشت سرمایه اش نگرانی داشته باشد.

نویسنده: جاش اشپیگل
منبع: www.Slashfilm.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
امیدوارم مستندی ساخته بشه درمورد اینکه این مستند چطور فیلمبرداری شده و برای اون از چه تکنولوژی هایی استفاده کردن. تصاویر فیلم واقعا شگفت انگیز و جادویی هستند.
نظر منفی:
تصاویر زیبای فیلم با تبلیغات محیط زیستی نابود شدن. این سریال سعی می کنه هرچیزی رو به گرمایش زمین ربط بده و خیلی وقت ها مرگ های طبیعی حیوانات جوری نشون داده میشن که انگار انسان ها توی اون مقصر بودن.

جزئیات:
این فیلم با 600 نفر عوامل و در 50 کشور مختلف فیلمبرداری شده است.
این اولین مستند حیات وحش تولید شده توسط کمپانی نت فلیکس است.


 

موارد مشابه

رای به سریال

سیاره ما

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم