درباره انیمیشن Wonder Park

پارک شگفت انگیز انیمیشنی امریکایی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط دیلان براون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جاش اپلبام به همراه آندره نمک نوشته اند. از صداپیشگان مطرح فیلم می توان به جنیفر گارنر، متیو برودریک و جان اولیور اشاره کرد. این فیلم در دو نسخه دوبعدی و سه بعدی و در تاریخ 15 مارس 2019 اکران شد و به فروش 119 میلیون دلاری رسید. اعلام شده است که به زودی سریالی در ادامه این فیلم ساخته خواهد شد.
نویسندگان:
جاش اپلبام، آندره نمک
عوامل:
فیلمبرداری: خوان گارسیا گونزالس
تدوین: ادی ایچیوکا
موسیقی: استیون پرایس

بودجه کلی: $100,000,000
فروش جهانی: $119,559,110


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 34% را بر اساس 103 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/79 از 10 است: «انیمیشنی بسیار پر انرژی و زیبا که هرچند داستان باورپذیری ندارد اما مخاطبان کودک را بسیار سرگرم خواهد کرد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 45 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متوسط و متضاد با هم» است.
«پیام فیلم درمورد لزوم روبرو شدن با ترس ها می تواند برای کودکان بسیار مفید باشد»
- جیم شمبری (3AW)

یادداشتی بر فیلم «پارک شگفت انگیز»
وقتی بفهمید که تخیلاتتان به واقعیت تبدیل شده اند چه اتفاقی می افتد؟ انیمیشن پارک شگفت انگیز درمورد کودکی به نام جون است که کودکی اش را با ساختن یک شهربازی کوچک می گذراند، شهر بازی ای که پر از وسائل شگفت انگیز و شخصیت های جالب است. او به تشویق مادرش ساعت ها مشغول کار بر روی شهربازی اش می شود اما به زودی قدرت تخیل جون بر اثر حادثه ای ناراحت کننده رو به نابودی می گذارد چرا که مجبور است با افسردگی اش کنار بیاید. با گذشت زمان هرچه جون بیشتر حوادث گذشته را فراموش می کند بیشتر به سوی پارک شگفت انگیز و تخیلات آن کشیده می شود.
آنچه در ادامه داستان می آید ورود تخیلات جون به دنیای واقعی است. وقتی او متوجه می شود پارک به کمک او نیاز دارد بینندگان به شخصیت های متنوع پارک معرفی می شوند: بومر، گرتا، پینات و تعدادی دیگر از شخصیت های جذاب که بار شوخی ها و لحظات کمدی فیلم را به دوش می کشند. جون به سرعت متوجه می شود که ممکن است پارک به دست شامپانزه ها از بین برود و به خاطر همین سعی می کند با شخصیت های دیگر پارک آنرا نجات دهند، کاری که با حجم زیادی از ماجراجویی، خنده و داستان همراه می شود.
طول فیلم کوتاه است و همراهی کیفیت بالای انیمیشن با یک داستان دلنشین باعث می شود مخاطبان کم سن و سال فیلم کاملا از دیدن آن راضی باشند. هر چند صحنه های زیادی از فیلم وجود دارد که باعث خنده بزرگ تر ها هم می شود چرا که بیننده در طول فیلم کاملا با شخصیت های کمدی پارک همراه می شود. علاوه بر این داستان اصلی ارتباط جون با پدر و مادرش هم به خوبی در فیلم نشان داده شده است.
بزرگترین نکته مثبت فیلم طراحی تصویری درخشان آن است. معمولا فیلم هایی که درمورد تخیل هستند سعی می کنند صحنه های مربوط به این تخیلات را کوتاه کنند و شخصیتشان را در حال خواب دیدن نشان دهند اما در پارک شگفت انگیز این اتفاق نمی افتد و پارک طراحی شده در فیلم واقعا چشم نواز است و با ظرافت خاصی نقاشی شده است. از نظر محتوایی نیز پیام فیلم واضح است، هرچقدر هم که تخیلاتتان عجیب و غریب است از آنها ناامید نشوید چون ممکن است شما را به جاهای کاملا جدیدی در زندگی ببرند که فکرش را هم نمی کردید. این پیام به روشنی و به شیوه موثری به بینندگان منتقل می شود و تاکید فیلم روی آن اصلا آزاردهنده نیست. علاوه بر این، فیلم به موضوع حساس افسردگی در کودکان نیز می پردازد و به شیوه ظریفی آنرا مورد مطالعه قرار می دهد که این مورد نیز برای بینندگان کودک فیلم می تواند بسیار آموزنده باشد. پارک شگفت انگیز جزو بزرگترین انیمیشن های سال نیست اما با کیفیت تصویری و داستانی خوبش می تواند کودکان و شاید بزرگسالان را سرگرم کند.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 45%
نظر مثبت:
یک انیمیشن بسیار رنگارنگ و زیبا که پیام قوی ای داره و نشون میده که انیمیشن ها به جز شوخی های فیزیکی نیاز به محتوای خوب و آموزنده هم دارن.
نظر منفی:
همه چیز این فیلم کهنه و کلیشه ایه. این فیلمها به خاطر این ساخته میشن که استودیوها احساس میکنن این فیلما برای بچه ها هستن و لازم نیست استانداردی داشته باشن چون اونا که نمیتونن تشخیص بدن چه چیزی کلیشه ایه در حالیکه اصلا این طور نیست.

دیالوگ برگزیده:
مادر: من نمیخوام تو تخیلت رو متوقف کنی فقط میخوام که محله مون نابود نشه.

جزئیات:
در تیتراژ فیلم اسمی از کارگردان آورده نشده است. دلیل آن اخراج کارگردان (دیلان براون) از تولید فیلم توسط استودیو بوده است. این کار از نظر قوانین انجمن کارگردانان غیرقانونی است و تا به حال به ندرت اتفاق افتاده است که در فیلمی کارگردان آن معرفی نشود. گفته می شود دلیل اخراج دیلان براون اتهامات سوء استفاده جنسی بوده است.
برای صداپیشگی در نقش جون بیلی از حدود 1000 داوطلب تست گرفته شده است.
زمان کلی تولید فیلم حدود 5 سال بوده است.

موارد مشابه

رای به انیمیشن

پارک عجایب

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم