درباره انیمیشن Onward

«به پیش» انیمیشنی امریکایی در ژانر فانتزی و ماجراجویی و محصول سال 2020 است.
این انیمیشن توسط شرکت پیکسار تهیه شده و کارگردانی آنرا دن اسکانلون برعهده داشته است.
از صداپیشگان مطرح فیلم می توان به تام هالند، کریس پرت و اکتاویا اسپنسر اشاره کرد.
این فیلم اولین بار در جشنواره برلین به نمایش درآمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
اکران فیلم با فروش 104 میلیون دلاری به یک شکست تجاری برای پیکسار تبدیل شد که البته دلیل اصلی این اتفاق توقف اکران آن به علت شیوع ویروس کرونا بود.
«به پیش» تنها دو هفته پس از شروع اکران در سینماها از طریق سرویس های پخش خانگی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
نویسندگان: دن اسکانلون، کیت بونین، جیسون هدلی عوامل: فیلمبرداری: شارون کالاهان تدوین: کاترین اپل موسیقی: مایکل دانا، جف دانا بودجه کلی: $175,000,000 فروش جهانی: $104,000,000 واکنش منتقدها: فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 87% را بر اساس 270 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/14 از 10 است: «به پیش بهترین فیلم پیکسار نیست اما ترکیب بسیار سرگرم کننده ای از خنده، لحظات عاطفی و ماجراجویی را ارائه می کند که با استاندارد های بالای این کمپانی همخوانی دارد».
در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس نظر 55 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک کمدی خانوادگی دوست داشتنی با ریتمی مناسب» - پیتر بردشاو (گاردین) یادداشتی بر فیلم «به پیش» «به پیش» یک ماجراجویی فانتزی در دنیایی پر از اسب های تک شاخ، پری های دریایی و الف هاست.
داستان فیلم حول دو شخصیت الف به نام های ایان و بارلی شکل می گیرد که در یک جهان فانتزی زندگی می کنند که نیوماشرومتون نام دارد.
آنها همراه مادر و اژدهای خانگی شان زندگی می کنند و پدرشان قبل از اینکه ایان به دنیا بیاید مرده است، به همین خاطر او با خاطرات بارلی از پدرشان بزرگ شده است.
حالا درست قبل از تولد شانزده سالگی ایان مادش به او کادویی می دهد که پدرش برای او به ارث گذاشته است، جواهری که طراحی شده تا پدر او را تنها برای یک روز از مرگ برگرداند.
به پیش فانتزی بسیار تخیلی ای دارد و یک جهان با قوانین خودش از صفر برای آن طراحی شده است، به گونه ای که می توان گفت در میان تولیدات پیکسار از فیلم وال.ای به این طرف بی سابقه بوده است.
سازندگان فیلم سعی کرده اند تا حد امکان به سوی کمدی حرکت کنند و با استفاده از المان های فانتزی از مخاطبان خنده بگیرند.
تولیدات سینمایی پیکسار همیشه از فانتزی در داستان هایشان استفاده می کنند اما فراموش نکنیم «کوکو»، «راتاتویی» و حتی «داستان اسباب بازی» همگی ریشه در تصاویر پذیرفته شده ای در جهان دارند.
با اینحال «به پیش» کاملا از این منطق پذیرفته شده فاصله می گیرد و به شکل جسورانه ای تمام جهانش را بر اساس خط داستانی ساده اش بنا می کند.
ترکیب تصویرهای قرون وسطی ای با المان های مدرن (مثلا خانه ها به شکل قارچ های عظیم رنگارنگی طراحی شده اند اما شخصیت ایان تلفن همراه دارد) این خطر را داشته است که فیلم به «شرک» شبیه شود اما نویسندگان با هوشمندی این جنبه از فیلم را کنترل کرده اند و با این ناهماهنگی ها شوخی نمی کنند.
آنها بیشتر روی صحنه های اکشن تمرکز کرده اند و سعی کرده اند شوخی های فیلمشان بیشتر از نوع شوخی های فیزیکی باشد تا کلامی.
تنها مشکل فیلم این است که سعی می کند همان تاثیر عاطفی فیلم های دیگر پیکسار را تقلید کند در حالیکه شخصیت ها و نیز جهان تخیلی فیلم این اجازه را نمی دهند.
در اینجا شخصیت ها به دلیل تفاوت عمیق دنیای اطرافشان با جهان مخاطب ها به وسائلی در راه رسیدن به هدفشان تبدیل می شوند تا اینکه دوباره در یک سوم نهایی فیلم در مرکز توجه قرار می گیرند.
اما با وجود این مسئله فیلم همچنان موفق می شود استاندارد داستان گویی این کمپانی را رعایت کند و به خصوص در این بخش پایانی با غافلگیری مخاطب به تاثیر احساسی عمیق و ویژه ای دست پیدا می کند.
بسیار جذاب است که میبینیم پیکسار بالاخره یک جهان کامل را ساخته است، به پیش می تواند پیش درآمدی بر ساخته شدن تولیدات هیجان انگیز تری در آینده باشد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95% نظر مثبت: مرگ پدر و مادر یه داستان کلیشه ای توی فیلم های انیمیشنه اما توی این فیلم به شکل خلاقانه ای ازش استفاده شده.
داستان فیلم به طور کلی خیلی عالیه و از نظر احساسی ممکنه کاری کنه گریه کنید.
نظر منفی: بعضی ها به این فیلم میگن فروزن پسرونه اما این فیلم اصلا اونقدر خوب نیست.
فیلم داستان کلیشه ای مرگ والدین رو میگیره و اون رو تغییر میده اما این تغییر باعث شده همه چی خسته کننده و کند بشه و شخصیت ها باورپذیر نباشن با اینحال جلوه های تصویری فیلم خیلی خوب هستن.
دیالوگ برگزیده: لورل لایت فوت: بارلی اگه سربازات رو از توی سرزمین من جمع نکنی کشورهامون با هم وارد جنگ میشن.
بارلی: ببخشید مامان.
جزئیات: این سومین فیلم پیکسار است که هیچ انسانی در آن وجود ندارد، فیلم های قبلی «زندگی یک حشره» (1998) و 4 فیلم از سری ماشین ها بوده اند.
این 22مین فیلم بلند کمپانی پیکسار است.
این دومی فیلم ساخته شده توسط دن اسکانبلون پس از «دانشگاه هیولاها» (2013) است.
تام هالند و اکتاویا اسپنسر در فیلم «دولیتل» (2020) نیز با هم صداپیشگی کرده اند.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی

موارد مشابه

رای به انیمیشن

به پیش

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم