درباره انیمیشن Smallfoot

پاکوچولو انیمیشنی امریکایی در ژانر ماجراجویی و کمدی و محصول سال 2018 است. فیلم توسط کری کرک پاتریک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کری پاتریک با همراهی کلیر سرا نوشته اند. از صداپیشگان مطرح فیلم می توان به چنینگ تاتوم، جیمز کوردن و لبرون جیمز اشاره کرد. «پا کوچولو» در 28 سپتامبر 2018 در امریکا اکران شد و به فروش جهانی 214 میلیون دلاری رسید که موفقیت بزرگی برای فیلمی با بودجه 80 میلیون دلار به حساب می آید.
نویسندگان:
کری کرک پاتریک، کلیر سرا
عوامل:
فیلمبرداری: استفن چیلدرز
تدوین: پیتر اتینگر
موسیقی: هیتور پریرا

بودجه کلی: $80,000,000
فروش جهانی: $214,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 76% را بر اساس 122 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/27 از 10 است: «پاکوچولو با جلوه های تصویری زیبا و رنگارنگ به راحتی مخاطبان کودک را جذب خود می کند و پیام آن به قدری عمیق است که می تواند حتی با مخاطبان بزرگسال هم ارتباط برقرار کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 25 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«پاکوچولو بسیار عمیق تر از آن چیزی است که ابتدا به نظر می رسد»
- آدام گراهام (دیترویت نیوز)

یادداشتی بر فیلم «پا کوچولو»
پاکوچولو از کتاب «ردپای یتی ها» اثر سرجیو پابلوس اقتباس شده و به جستجو در دنیای یتی ها (گونه ای از غول های افسانه ای) می پردازد، موجوداتی که همیشه بحث بر سر وجود یا عدم وجودشان داغ بوده است. در اینجا یتی ها زندگی قبیله ای دارند و در کوهستانی برفی زندگی می کنند که بر فراز هیمالیا قرار دارد. میگو یک یتی جوان است که قرار است جایگزین پدرش در به صدا در آوردن ناقوس قبیله شود و از این بابت بسیار خوشحال است. یک روز او به صورت تصادفی یک انسان را می بیند و از این موضوع حیرت می کند که واقعا "پا کوچولو" ها وجود دارند. او این خبر را به قبیله اش می برد و در آنجا با بدبینی و ناباوری رئیس قبیله شان روبرو می شود که میگو را از قبیله تبعید می کند. در ادامه او باید ردپای انسان ها را دنبال کرده و ماجراجویی های متعددی را انجام دهد تا بتواند وجود انسان ها را اثبات کند و با زندگی آنان آشنا شود.
دوستی بین میگو و پرسی که یک انسان است بسیار دلنشین و دوست داشتنی از کار در آمده، چرا که در آن هر دو آرام آرام یاد می گیرند که با تفاوت ها و ویژگی های شخصیتی دیگری کنار بیایند و همزمان معنای واقعی دوستی را کشف کنند. اما فیلم به این دوستی محدود نمی شود و کری کرک پاتریک (کارگردان) به درستی بخشی از فیلم را به شخصیت های فرعی آن اختصاص داده است. دوستان میگو که عبارتند از میچی (با صدای زندایا)، فلیم (با صدای الی هنری) و جوانجی (با صدای لبرون جیمز) بعضی از خنده دار ترین دیالوگ های فیلم را دارند و هماهنگی آن ها فیلم را همیشه در حال حرکت نگه می دارد.
انیمیشن فیلم کیفیت بالایی دارد و به خصوص طراحی شخصیت ها بسیار زیبا انجام شده اند. آوازهایی که در فیلم خوانده می شوند آنچنان جذابیتی ندارند اما آنچه که فیلم را به اثری بسیار قابل احترام تبدیل می کند، پیام هایی است که درمورد تحجر ذهنی و لجبازی به بیننده منتقل می کند. فیلم این سوال را مطرح می کند که وقتی عقاید پایه ای یک جامعه به چالش کشیده شد اعضای آن چگونه می توانند با بحران هویتی ناشی از آن کنار بیایند. شاید فکر کنید این پیام ها و مضامین برای یک انیمیشن موزیکال زیادی سنگین هستند اما در واقع بامزه بودن صحنه ها و جزئیات فیلم اجازه نمی دهد حتی برای لحظه ای این مضامین حواستان را از داستان فیلم پرت کند. آنچه که بچه ها در فیلم می بینند این پیام کلی است که اگر به چیزی واقعا ایمان داشته باشید هرچقدر هم که عجیب باشد اما می توانید آنرا به واقعیت تبدیل کنید. داستان فیلم ساده نوشته شده و به همین خاطر کودکان به راحتی می توانند آنرا دنبال کنند اما در جلوه های تصویری درخشان و شوخی های فیلم سرگرمی زیادی برای بزرگسالان هم وجود دارد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 62%
نظر مثبت:
این فیلم پیام های مهمی توی خودش داره و اونها رو طوری به بیننده منتقل می کنه که اصلا باعث اذیتش نمیشن چون همزمان فیلم پر از لحظات خنده دار و سرگرم کننده ست و آوازهای بسیار زیبایی توی اون خونده میشن.
نظر منفی:
با وجود اینکه فیلم انیمیشن زیبایی داره و آوازهاش خوب نوشته شدن اما داستانش سرعت لازم رو نداره و طول فیلم زیاده. به نظرم این داستان رو می شد توی 75 دقیقه هم تعریف کرد و به همین خاطر فیلم یکم کند و خسته کننده شده.

دیالوگ برگزیده:
میچی: موضوع فقط از بین بردن ایده های کهنه نیست، باید دنبال ساختن ایده های تازه باشیم.

جزئیات:
اسم دو غول (یتی) اصلی فیلم، میگو و میچی از نام هایی گرفته شده اند که در زبان مردم تبت به یتی گفته می شود.
این اولین انیمیشن موزیکال کمپانی وارنر انیمیشن گروپ است.
چنینگ تاتوم (میگو) و جیمی تاترو (تورپ) قبلا با هم در فیلم «خیابان جامپ شماره 22» بازی کرده اند.

موارد مشابه

رای به انیمیشن

پا کوچولو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم