درباره انیمیشن The Angry Birds Movie 2

پرندگان خشمگین 2 فیلمی امریکایی در ژانر انیمیشن و کمدی است. فیلم بر اساس بازی کامپیوتری پرندگان خشمگین ساخته شده و ادامه ای بر فیلم «پرندگان خشمگین» (2016) است. کار بر روی ساخت ادامه ای بر این فیلم از آگوست 2016 شروع شد و از همان اول ایده همکاری بین پرنده ها و خوک ها مورد توجه کمپانی قرار گرفت. فیلم نهایتا در آگوست 2019 اکران شد و موفق شد به فروش جهانی 154 میلیون دلار برسد و همزمان توجه منتقدها را به خود جلب کند. فیلم موفق شد به عنوان بهترین فیلم ساخته شده بر اساس بازی ویدیویی از نگاه منتقدان سایت راتن تومیتوز تبدیل شود.

نویسندگان: 
پیتر آکرمن، ایال پادل

عوامل:
فیلمبرداری: تام برونو، سیمون دانسن
تدوین: کنت بیدا
موسیقی: هیتور پریرا

بودجه کلی: $65,000,000
فروش جهانی: $154,674,930

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 73% را بر اساس 160 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/7 از 10 است: «پرندگان خشمگین ماجرایی جذاب و غافلگیر کننده دارد که با کمدی سرگرم کننده اش ترکیب شده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«فیلم با شوخی های فیزیکی و صداسازی جذاب لزلی جونز از چیزی که فکر میکردیم خیلی سرگرم کننده تر شده است.»
- گای لاج (ورایتی)
«پرندگان خشمگین 2 کاری که قرار است انجام بدهد را با موفقیت انجام می دهد و مخاطبان کودکش را حسابی سرگرم می کند.»
- سیمون تامپسون (آی جی ان)

یادداشتی بر فیلم «پرندگان خشمگین 2»
کسی از پرندگان خشمگین 2 انتظار عجیب و غریبی ندارد. به هرحال این فیلم نه تنها بر اساس یک بازی موبایلی ساخته شده بلکه یک دنباله هم هست و کیفیت فیلم های دوم و سوم مجموعه های سینمایی در سالهای اخیر نشان داده که با آمدن هر فیلم جدیدی باید انتظارتمان را پایین تر بیاوریم. اما پرندگان خشمگین واقعا جای تحسین دارد چرا که راهی پیدا می کند تا از فیلم اول این مجموعه بهتر باشد. این فیلم به همه یادآوری می کند که فرمول ساخت انیمیشنی که کودکان و بزرگسالان را سرگرم کند، خیلی پیچیده نیست؛ چیزهایی که نیاز دارید شخصیت های دوست داشتنی، صداپیشگان معروف و تعدادی شوخی خوب است. 
ماجرای فیلم در دو جزیره پرندگان و خوک ها اتفاق می افتد و به زودی مشخص می شود که چیزی هر دو جزیره را تهدید می کند. تکه های یخ بزرگی که از آسمان بر سر خوک ها و پرندگان نازل می شوند. کسی که این یخ ها را می فرستد زتا از جزیره عقاب است که باعث میشود دشمنان سابق در یک تیم قرار بگیرند. داستان فیلم با جوک های بامزه پیش برده می شود که هم به شکل شوخی کلامی و هم تصویری در فیلم قرار دارند. شخصیت قرمز وقتی مجبور به همکاری با بقیه می شود احساس خوبی ندارد و به خصوص همکاری با سیلور باعث به وجود آمدن لحظات بسیار بامزه ای در فیلم می شود. علاوه بر اینها کمدی فیزیکی بامزه ای از اتحاد پرنده ها و خوک ها ساخته شده که در جایی از فیلم که آنها به عنوان عقاب لباس می پوشند به اوج می سد. 
فیلمسازان و گروه نویسندگان موفق می شوند این ایده کوچک و ساده را تا جایی که ممکن است گسترش دهند و تمام پتانسیل آن را فعال کنند. وقتی این اتفاق در متن فیلمنامه می افتد خود به خود انرژی ای که در انیمیشن زیبای فیلم و صدای صداپیشگان وجود دارد هم به کمک فیلم می آید و به آن انسجام بیشتری می بخشد. بازی صداپیشگان در کل عالی است و آن ها به خوبی شوخی های فیلم را منتقل می کنند اما خوشحال کننده ترین جنبه فیلم برای من حضور ریچل بلوم ستاره سریال های تلویزیونی است که بالاخره روی پرده سینما هم فرصتی نصیب او شده و او به بهترین شکل از آن استفاده کرده است. پرندگان خشمگین 2 به تالار بزرگترین انیمیشن های سال های اخیر وارد نمی شود اما با داستان خوبش موفق می شود فیلم اول را بهبود دهد. 

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
پرندگان خشمگین 2 تا دلتون بخواد باعث خنده میشه. یه کمدی عالی برای بچه ها و بزرگترها که کلی شخصیت جذاب و جدید رو به دنیای پرندگان خشمگین وارد میکنه و از فیلم اول خیلی بهتره.
نظر منفی:
این نمونه فیلمیه که برای به دست آوردن سریع پول ساخته شده. از این فیلما متنفرم چون هیچ تلاشی برای خوب بودن نمیکنن و احساس میکنن بد نبودن کافیه به خاطر همین بی روح واحمقانه از کار در میان. هیچکدوم از شوخی های فیلم بامزه نبودن و حتی حس کردم بعضی هاشون ممکنه برای بچه ها مناسب نباشن.

دیالوگ برگزیده:
کینگ لئونارد: ما به این نتیجه رسیدیم که باید تفاوت هامون رو کنار بذاریم و با همدیگه کار کنیم.

این فیلم با فاصله چند ماه از فیلم «زندگی پنهان حیوانات خانگی 2» اکران شد درست همانطور که فیلم اول پرندگان خشمگین با «زندگی پنهان حیوانات خانگی 1» در فاصله ای نزدیک اکران شده بود.
این بیستمین فیلم انیمیشن استودیو سونی و آخرین انیمیشن آنها در دهه 2010 است.
جاش گارد و استرلینگ براون صداپیشگان این فیلم در یخ زده 2 هم ایفای نقش کرده اند.
کارگردان فیلم توروپ ون اورمان کار خود را با حضور در تیم نویسندگان سریال انیمیشن محبوب «وقت ماجراجویی» شروع کرده است.

مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفایى 

 

موارد مشابه

رای به انیمیشن

پرندگان خشمگین 2

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم