درباره انیمیشن A Shaun The Sheep Farmageddon

«گوسفند ناقلا: فارماگدون» انیمیشنی انگلیسی در ژانر علمی تخیلی و ماجراجویی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط ریچارد فلان و ویل بچر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مارک برتون و جان براون نوشته اند. از صداپیشگان فیلم می توان به جاستین فلچر، جان اسپارکس و آمالیا ویتال اشاره کرد. «گوسفند ناقلا: فارماگدون» در تاریخ 18 اکتبر 2019 در انگلستان به نمایش درآمد و به فروش 42 میلیون دلار رسید.
نویسندگان:
مارک برتون، جان براون
صداپیشگان:
جاستین فلچر، جان اسپارکس، آمالیا ویتال ، ....
عوامل:
فیلمبرداری: چارلز کاپینگ
تدوین: سیم اوانز جونز
موسیقی: تام هاو
فروش جهانی: $42,800,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 72 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/43 از 10 است: «فارماگدون انرژی و شوخ طبعی سریال بره ناقلا را حفظ می کند و با اضافه کردن شخصیت های جدید دنیای آنرا گسترش می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 79 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «بره ناقلا: فارماگدون»
اگر موقع تماشای فیلم «بره ناقلا: فارماگدون» یک لحظه حواستان پرت شود داستان فیلم را از دست نخواهید داد اما حتما از شنیدن یکی از جوک های فیلم محروم خواهید شد. فارماگدون جدیدترین اثر از مجموعه بزرگ بره ناقلا با چنان ظرافت و دقتی طراحی شده که کیفیتی به مراتب بالاتر از نسخه تلویزیونی آن دارد. جزئیاتی که درمورد مزرعه و دنیای پیرامون بره ناقلا داده می شود در اینجا باعث شده این محیط زنده و باورپذیر به نظر برسد. این مسئله برای فیلمی با سبک بره ناقلا اهمیتی فوق العاده دارد چرا که داستان فیلم به طور کامل از طریق تصاویر و بدون دیالوگ روایت می شود.
بره ناقلا سالهاست که جای خود را در بین کارتون های کودکان پیدا کرده است. این شخصیت ابتدا از فیلم «یک اصلاح کوچک» (1995) اقتباس شد و در سال 2007 شبکه بی بی سی یک سریال انیمیشن را بر اساس این شخصیت تولید کرد که به محبوبیت بسیاری در میان بینندگان این شبکه رسید. با وجود داشتن این تاریخچه طولانی برای دیدن فارماگدون هیچ نیازی به اطلاعات اضافی ندارید. ریچارد فلان و ویل بچر کارگردان های فیلم شخصیت ها و محیط زندگی شان را با دقت زیادی معرفی می کنند و این کار را به شکلی هنرمندانه و تنها از راه کنش ها و حالات صورت به انجام می رسانند. داستان فیلم در سبک و سیاق «شگفت انگیزان 2» نوشته شده و در آن بره ناقلا مجبور می شود از یک شخصیت دیگر مراقبت کند. در شگفت انگیزان 2 شاهد خانه داری آقای شگفت انگیز بودیم و حالا در این فیلم «شاون» باید مسئولیت پذیری را یاد بگیرد.
ساخت «فارماگدون» از هر نظر یک تجربه بسیار جدید در عرصه فیلم های سینمایی انیمیشن است. این فیلم از طرفی به سبک استاپ- موشن ساخته شده و از طرف دیگر هیچ دیالوگی ندارد و به همین دلیل نویسندگان اجازه نداشته اند از جوک های کلامی برای سرگرم کردن بینندگان استفاده کنند. این محدودیت ها در دستان توانای نویسندگان و کارگردان های فیلم به فرصتی برای شخصیت پردازی دقیق و طراحی جوک های تصویری تبدیل شده است. این جوک ها با خلاقیت بسیار زیادی نوشته شده اند و قطعا می توانند مخاطبان کودک و بزرگسال را سرگرم کنند. صحنه سقوط یک گاو به داخل یک مغازه چینی فروشی و یا تعقیب یک کشاورز توسط بشقاب پرنده بسیار خنده دار هستند و حتی می توان گفت کیفیتی به مراتب بالاتر از سریال تلویزیونی بره ناقلا دارند. «فارماگدون» با عشق و علاقه بسیار زیادی ساخته شده است و این احساس موقع تماشای آن به بیننده هم منتقل می شود؛ شخصیت دوست داشتنی بره ناقلا بار دیگر درگیر مشکلات جدیدی شده و مسیر حل این مشکلات پر از شوخی ها و لحظات بامزه و سرگرم کننده است.
نویسنده: کارن هان
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
یک فیلم ساده و در عین حال بی نهایت خنده دار و سرگرم کننده. اگه به مجموعه بره ناقلا علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
داستان فیلم فوق العاده خنده دار نوشته شده و کارگردانی اون هم کیفیت بالای سریال بره ناقلا رو حفظ کرده اما فیلم پر از شوخی ها و صحنه های اضافیه که تاثیری روی داستان ندارن و الکی زمان فیلم رو بیشتر کردن.


جزئیات:
• در طول فیلم چندین ارجاع به فیلم «ای. تی» (1982) وجود دارد.
• برای تماشای فیلم نیازی به دیدن سریال «بره ناقلا» ندارید.
• این اولین انیمیشن بلند ساخته شده توسط ویل بچر (کارگردان) است.

موارد مشابه

رای به انیمیشن

گوسفند ناقلا فارماگدون

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم