درباره فیلم 2067

«2067» فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط سث لارنی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لارنی به همراه دیو پترسون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کودی اسمیت مک فی، رایان کوانتن و سانا شیخ اشاره کرد. «2067» در تاریخ 2 اکتبر 2020 از طریق پلتفرم های آنلاین به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 28% را بر اساس 25 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/77 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 39 از 100 را بر اساس نظر 14 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.

سیادداشتی بر فیلم «2067»
داستان های سفر در زمان همیشه مسائلی در خود دارند که توانایی فیلمساز برای روبرو شدن با مسائل غیرمنطقی و غیرعلمی را به چالش می کشند. فیلم جدید سث لارنی به نام «2067» از آن فیلم هایی است که با تیزهوشی‎ای که در قبال این مسائل علمی به کار برده بیننده را غافلگیر می کند. فیلم در مورد سفر در زمان است اما از این وسیله ظاهری برای بررسی میل همیشگی بشر برای نابودی خودش استفاده می کند. 
فیلمساز موفق شده در همان ابتدای فیلم به بیننده نشان دهد که مجموعه ای از قوانین علمی سفر و حضور شخصیت در آینده را توجیه می کنند اما به توضیح بیش از حد این پدیده ها نمی پردازد. به جای این کار بیننده می تواند دائمی بودن این فناوری را ببیند و همین حضور همیشگی فناوری باعث می شود بیننده بتواند وجود این تکنولوژی را باور کند. وقتی در یک سوم ابتدایی فیلم بیننده کاملا در دنیای فیلم قرار گرفت فیلم آرام آرام توجه را از روی این جنبه های فنی برمی دارد تا داستان اساسی خود در مورد بشریت و محیط زیست را تعریف کند. این داستان از جایی شروع می شود که انسان ها در سال 2067 به طور کامل محیط زیست کره زمین را از بین برده اند و باعث بروز مشکلاتی مانند همه گیری بیماری، سیل های دائمی و کمبود اکسیژن شده اند. دنیایی که لارنی (کارگردان) در فیلم بنا کرده به شدت واقعی و باور پذیر است، ما رد پای تمام این معضلات زیست محیطی را در دنیای خودمان می توانیم پیدا کنیم و به همین خاطر خیلی زود با محتوای فیلم ارتباط برقرار می کنیم. کارگردان سعی کرده فضاسازی را با ارائه تصاویر پرجزئیات و زیبا پیش ببرد. شخصیت اصلی فیلم به نام ایتن یک سیگنال عجیب را از آینده دریافت می کند و مجبور می شود همسر مریضش را رها کند تا برای نجات جهان به آینده سفر کند. در بخش هایی که ایتن را در آینده می بینیم دو نکته برای موفقیت فیلم اهمیت اساسی داشته اند: در وهله اول کارگردان سعی کرده تا حد ممکن به کنجکاوی بیننده در مورد این دنیا پاسخ دهد و در وهله دوم حضور دوست شخصیت اصلی به نام جود که برای کمک به او به آینده سفر می کند. لارنی (کارگردان) با هوشمندی بسیار موفق شده کنجکاوی بیننده نسبت به جهان آینده را به بازی بگیرد و مدام توجه بیننده را حول داستان اصلی فیلم نگه دارد، از طرف دیگر حضور جود باعث می شود شخصیت اتان بتواند درونیات خود را با او در میان بگذارد در نتیجه بیننده بیشتر او را می شناسد و به شخصیت او نزدیک می شود. البته در اینجا بازی با کیفیت رایان کوانتن در نقش جود هم بسیار به کمک فیلم آمده چرا که او توانسته به خوبی بازی خود را برای تکمیل کار بازیگر نقش اصلی فیلم به کار بگیرد. «2067» با بازی های با کیفیت و داستان جذابش به یک فیلم علمی تخیلی تاثیرگذار درمورد بحران زیست محیطی تبدیل شده است، فیلمی که شعار نمی دهد اما پیام های بسیار عمیقی درمورد انسانیت و برخورد ما با بحران را در خود دارد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 52%
نظر مثبت:
«2067» هم داستان بسیار جذابی داره و هم از نظر کارگردانی و تصویربرداری بسیار حرفه ای ساخته شده. اگر به فیلم های «سفر در زمان» علاقه دارید این فیلم هیجان انگیز رو از دست ندید.
نظر منفی:
فیلم تصویر برداری خوبی داره اما بازی ها و داستان اون بسیار ضعیف هستند، برای فیلم های علمی تخیلی خیلی مهمه که داستان باور پذیری داشته باشن اما «2067» از این نظر بسیار بد ساخته شده.


جزئیات:
• سث لارنی (کارگردان) قبلا فیلم «تامبیرو» (2017) را ساخته است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

دو هزار و شصت و هفت

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم