درباره فیلم Hover

شناور فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و وحشت و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط مت اوسترمان کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کلئوپاترا کلمن نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کلئوپاترا کلمن، شین کافی و کریگ مامس گرنت اشاره کرد. «شناور» در تاریخ 28 ژوئن 2018 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کلئوپاترا کلمن

عوامل:
فیلمبرداری: استوارت بررتون، نیدهام اسمیت
تدوین: فرانک فوستر بولتون، مت اوسترمان، زچاریا تورمودسگارد
موسیقی: وویچک گالچوسکی
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 20% را بر اساس 5 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «شناور»
داستان فیلم شناور در آینده ای نزدیک می گذرد. در دوره ای که آسیب بشر به محیط زیست باعث کاهش شدید غذا شده است. کشاورزها از پهبادهای هوشمند برای کشاورزی استفاده می کنند که باعث افزایش بهره وری می شوند و انگار تنها راه مقابله با تاثیرات خشکسالی هستند. بیننده با شخصیت کلودیا (با بازی کلئوپاترا کلمن) وارد فیلم می شود کسی که با همکارش به نام جان به کشاورزانی کمک می کند که پس از استفاده از این پهبادها مریض شده اند. وقتی جان به شکل مرموزی می میرد، کلودیا تصمیم می گیرد معمای قتل او را با کمک افراد محلی منطقه حل کند.
بزرگترین نقطه قوت فیلم در فضاسازی و بنا کردن یک دنیای جدید با قوانین خاص خود است. دنیایی که به دنیای امروز ما شبیه است اما تفاوت هایی با آن دارد که باعث جذابیت بیشتر فیلم شده اند. فیلمنامه کلئوپاترا کلمن از این نظر درخشان است که نشان می دهد چنین آینده ای چقدر به ما نزدیک است و تفاوت های آن با دنیای ما می تواند حاصل ادامه فعالیت های مضر ما بر علیه محیط زیست باشد. بازی کلمن در نقش کلودیا توانسته است تمام پیچیدگی احساسات او را به شکل طبیعی و باور پذیری به تصویر بکشد. دلیل تاثیرگذار بودن لحظات تلخ فیلم همین باورپذیری و قبل درک بودن محیط فیلم است. در زمان بسیار کمی ما با ارتباط و همکاری کلودیا و جان آشنا می شویم و به سرعت می توانیم با دنیای تخیلی فیلم ارتباط برقرار کنیم. به جای اینکه ما شاهد ابزارآلات عجیب و غریب و ماشین های پرنده باشیم، مکالمه ای را بین جان و کلودیا تماشا می کنیم که درمورد خطرات تکنولوژی حرف می زنند. این مکالمه اولیه به حدی خوب نوشته شده که هم فضای کلی فیلم را مشخص می کند و هم ارتباط این دو نفر را به بیننده می فهماند.
داستان «شناور» به گونه ای نوشته شده که بیننده را وادار می کند درمورد انگیزه های شخصیت ها حدس بزند و هرموقع که بیننده احساس می کند به اطمینان رسیده او را غافلگیر می کند. وقتی راز های فیلم برملا می شوند بیننده احساس نمی کند با یک داستان سرهم شده و مصنوعی روبرو بوده بلکه کلاف پیچیده داستان به شکلی باور پذیر باز شده و بیننده تحت تاثیر حوادث تکان دهنده فیلم قرار می گیرد. اما تمام موفقیت فیلم به فیلمنامه آن مربوط نمی شود. کارگردانی اوسترمان به افزایش تنش در فیلم کمک زیادی کرده است و باعث شده یک نوع ترس دائمی در همه سکانس های فیلم جاری باشد که با فضای علمی تخیلی فیلم به خوبی هماهنگ شده است. «شناور» با فیلمنامه هوشمندانه و بازی های خوبش موفق شده درمورد آینده وحشتناک محیط زیست به بینندگانش هشدار بدهد و علاوه بر این با داستان سرگرم کننده اش آنان را غافلگیر کند.

نویسنده: آماندا مازیلو
منبع: www.filminquiry.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 32%
نظر مثبت:
یک فیلم علمی تخیلی بسیار عمیق با فیلمنامه عالی. تنها مشکلات فیلم به کم بودن بودجه اون مربوط هستند وگرنه بازی ها و کارگردانی فیلم هم تونستن به خوبی با فیلمنامه هماهنگ بشن.
نظر منفی:
سی دقیقه اول فیلم بسیار عالی ساخته شده اما بعد از اون فیلم خیلی زود افت می کنه و تبدیل به یه داستان کلیشه ای و تکراری میشه. علاوه بر این، توی نیمه دوم فیلم سرعت داستان خیلی کمه و بیننده رو حسابی خسته می کنه.


جزئیات:
• مت اوسترمان قبلا فیلم «400 روز» را ساخته است.

موارد مشابه

رای به فیلم

شناور

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم