لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Fargo

«فارگو» سریالی امریکایی در ژانر جنایی و محصول شبکه تلویزیونی FX است که پخش آن از سال 2014 آغاز شده است. این سریال توسط نوا هاولی بر اساس فیلمی به همین نام اثر برادران کوئن طراحی شده و از بازیگران فصل چهارم آن می توان به کریس راک، جسی باکلی و جیسون شوارتزمن اشاره کرد. پخش فصل چهارم«فارگو» از تاریخ 27 سپتامبر 2020 آغاز شد و مشابه فصل های پیشین این سریال به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
طراح: 
نوا هاولی

عوامل:
فیلمبرداری: دانا گونزالس، کریگ رابلسکی، متیو لوید
موسیقی: جف روسو

واکنش منتقدها:
فصل چهارم این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 43 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/11 از 10 است. در سایت متاکریتیک این سریال نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 31 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فصل چهارم سریال «فارگو»
اولین باری که مخاطبان امریکایی کریس راک را در یک نقش جدی تماشا کردند به سال 1991 و فیلم «نیوجک سیتی» برمی گردد که او در آن نقش یک فرد معتاد را بازی کرد و توانست به سرعت توانایی های خودش در زمینه بازی در نقش های جدی را به اثبات برساند. حالا و در فصل جدید سریال فارگو او بازهم یک نقش جدی برعهده گرفته و این بار توانسته یکی از بهترین بازی عمرش را در نقش لوی کنون ارائه دهد، موفقیتی که البته طبق معمول به کمک داستان پردازی و شخصیت پردازی خلاقانه سازندگان این سریال به دست آمده است.
در چهارمین فصل فارگو با شخصیت های جدیدی روبرو می شویم که در نگاه اول به اندازه نقش های آلیسون تولمان، کالین هنکس و پاتریک ویلسون در فصل های پیشین سریال شوخ طبع نیستند اما به سرعت می توانند بیننده را با خط داستانی سریال همراه کنند. بهترین نکته «فارگو» در این است که نوا هاولی همچنان کمدی سیاه سریال را حفظ کرده و به بلندپروازی فرمی وفادار مانده است. درست شبیه به فصل های قبلی سریال که به شدت تحت تاثیر آثار برادران کوئن بودند این تاثیرگذاری در فصل جدید هم حفظ شده است. این بار فضاسازی سریال شبیه به فیلم «گذرگاه میلر» برادران کوئن است که با لحنی شوخ طبعانه به رقابت بین دو مافیای ایتالیایی و ایرلندی می پردازد. در اینجا این رقابت بین یک مافیای ایتالیایی و خانواده سیاه پوست کنون اتفاق می افتد و البته بسیار خونبار تر است. به دلیل وسیع بودن داستان و پررنگ بودن نقش شخصیت های فرعی نمیتوان گفت واقعا شخصیت اصلی سریال را چه کسی بازی می کند، هرچند بازی کریس راک بسیار به چشم می آید اما هرچه سریال جلوتر می رود نقش بازیگر های دیگر به خصوص جیسون شوارتزمن بیشتر می شود. بازی شوارتزمن نیز مانند کریس راک درخشان است و او حتی توانسته به نسبت کریس راک طیف بیشتری از حالت های حسی جدی را بازی کند. همین توانایی شوارتزمن باعث شده سازندگان سریال موفق شوند بیننده را مدام بین همذات پنداری با شخصیت های کنون و فادا جا به جا کنند و پل ارتباطی محکمی بین آنها و خط داستانی اصلی فیلم بسازند. این ارتباط بسیار برای سریال حیاتی است چرا که با جلوتر رفتن سریال مدام تعداد داستان های فرعی افزایش پیدا می کند و همین ارتباط مستحکم با داستان اصلی است که اجازه نمی دهد بیننده از دنبال کردن داستان خسته شود. فصل چهارم «فارگو» حال و هوای دوست داشتنی فصل های پیشین سریال را تکرار کرده و توانسته با خلاقیت تمام نشدنی نوا هاولی (طراح) و همکارانش به یکی از بهترین سریال های تلویزیونی سال تبدیل شود.
نویسنده: جاش بل
منبع: www.CBR.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
فصل چهارم هم طبق معمول فصل های دیگه سریال پر از داستان های جذاب و بازی های فوق العاده‎ست. اگر به سریال های جنایی و عمیق علاقه دارید حتما فارگو رو تماشا کنید.
نظر منفی:
فصل چهارم بازی های خیلی خوبی داره اما داستان های فرعی اون اینقدر زیادن که باعث میشن حواس بیننده کاملا از ماجرای اصلی سریال پرت بشه.

دیالوگ برگزیده:
مالوو: مشکل تو اینه که تمام زندگیت به این فکر کردی که دنیا پر از قانونه در حالی که اینطوری نیست، ما تا چند وقت پیش گوریل بودیم. 

جزئیات:
• گریم بیلی باب تورنتون در سریال توسط خود او طراحی شده است.
• این دومین سریالی است که بر اساس فیلم سینمایی «فارگو» ساخته شده است. در سال 2003 سریال دیگری به همین نام و با بازی ادی فالکو ساخته شد که مورد توجه قرار نگرفت و ادامه پیدا نکرد.
• در هر فصل از سریال، یکی از بازیگران فیلم سینمایی «فارگو» (1996) حضور دارد. 
• فیلمبرداری فصل چهارم سریال به دلیل شیوع ویروس کووید-19 مدتی به تاخیر افتاد اما در نهایت با رعایت پروتکل های بهداشتی به پایان رسید.

 

موارد مشابه

رای به سریال

فارگو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم