درباره فیلم The Devil All the Time

«شیطان تمام وقت» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط آنتونیو کامپوس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آنتونیو کامپوس به همراه برادرش پائولو کامپوس نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به تام هالند، بیل اسکارسگارد و رابرت پتینسون اشاره کرد. «شیطان تمام وقت» در تاریخ 11 سپتامبر 2020 از طریق سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
آنتونیو کامپوس، پائولو کامپوس
عوامل:
فیلمبرداری: لول کراولی
تدوین: سوفیا سوبرکاسو
موسیقی: دنی بنسی، ساندر یوریانس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 65% را بر اساس 150 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/3 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «شیطان تمام وقت»
آنتونیو کامپوس فیلم جدیدش به نام «شیطان تمام وقت» را با صحنه ای از به صلیب کشیده شدن یک نفر آغاز می کند و در نقطه اوج آن صحنه مشابه دیگری از همین عمل را به تصویر می کشد. این تصویر تکان دهنده از مجازات در ساختار فیلم به شدت کلیدی است، به گونه ای که انگار در دی ان ای تک تک شخصیت ها و صحنه های فیلم حک شده و روی سرنوشت آنها تاثیر می گذارد.
فیلمنامه بسیار پرحجم پائولو کامپوس و برادرش (آنتونیو کامپوس) با هر سکانس داستانش را به سوی اتفاقاتی خون‎بار می برد که بر اثر "دفاع از خود" و یا اختلافات شخصیت ها پیش می آیند. شخصیت هایی که همه آنها به وسیله اتفاقاتی در گذشته به هم متصل شده اند و شبکه پیچیده ای از روابط را خلق کرده اند که باورپذیر بودن آن بیننده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. کامپوس با زیرکی بخشی از داستانش را در زمان گذشته پیش می برد چرا که می خواهد دلیل رفتار و عادت های عجیب شخصیت هایش را در گذشته آنها بیابد و به بیننده نشان دهد. این موضوع باعث شده فیلم را بیشتر یک «درام روانشناسانه» بدانیم، بیننده هم میتواند اعمال شخصیت ها در زمان حال را ببیند و هم دلایل این رفتار ها در گذشته را به تماشا بنشیند. افراد داستان سعی می کنند پاسخ هایی برای سوالاتشان پیدا کنند و همزمان سعی می کنند با این پاسخ ها روح آزرده و آسیب دیده شان را ترمیم کنند. داستان فیلم از اواخر جنگ جهانی دوم تا دهه 60 را در بر میگیرد و شخصیت های متنوعی دارد که هر یک نقش مشخصی در پیشبرد داستان کلی فیلم دارند. با وجود اینکه تعداد شخصیت ها و خطوط داستانی فیلم زیاد است اما بیننده در وصل کردن این شخصیت ها و داستان هایشان مشکلی نخواهد داشت چرا که کارگردانی فیلم کیفیت بسیار بالایی دارد و توانسته جزئیات مختلف این داستان ها را به شیوه ای قابل فهم به بیننده ارائه کند. تصمیمات اشتباه شخصیت ها، خیانت های آنان به همدیگر و خشونت موجود در رفتارشان باعث میشود بیننده با هر سکانس بیشتر در داستان زندگی این شخصیت های عجیب و غریب غرق شود و بتواند با آنان ارتباط برقرار کند. البته در این میان تاثیر بازی های باکیفیت فیلم را نباید از یاد برد، به خصوص تام هالند که در نقش آروین یکی از بهترین بازی های کارنامه حرفه ای خود را ارائه داده است. «شیطان تمام وقت» را با داستان جذاب و شخصیت های به یاد ماندنی‎اش باید از خاص ترین فیلم های سال به حساب آورد، فیلمی که تاثیر ویرانگر جنگ بر روی شخصیت هایش را به شکلی موثر نشان می دهد و تاثیر اشتباهات کوچک و بزرگ آن ها را با بی رحمی تمام به تصویر می کشد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81%
نظر مثبت:
«شیطان تمام وقت» داستان جذابی داره و بازی های اون فوق العاده با کیفیت هستند. با وجود اینکه زمان فیلم زیاده اما کارگردان هیچوقت اجازه نداده داستان فیلم خسته کننده روایت بشه.
نظر منفی:
این فیلم بازی های بسیار خوبی داره اما تدوین اون خیلی ضعیف انجام شده و بخش های اضافی زیادی توی فیلم وجود دارن که به راحتی میتونستن حذف بشن چون تاثیری توی داستان کلی فیلم ندارن.

دیالوگ برگزیده:
راوی: اون اعتقاد داشت که آدما مثل سگ ها هستند وقتی شروع به جستجو بکنن دیگه ول کن ماجرا نیستن.
جزئیات:
• رابرت پتینسون برای نزدیک شدن به نقش خود در فیلم زندگینامه ستاره های موسیقی پاپ در دهه 60 را مطالعه کرده است.
• داستان فیلم از رمان «شیطان تمام وقت» اثر دونالد ری پالاک اقتباس شده است.
• ابتدا قرار بوده نقش لی بودکر را کریس اوانز بازی کند اما او نتوانسته این نقش را قبول کند.
• آنتونیو کامپوس (کارگردان) قبلا فیلم «کریستین» (2016) را ساخته است. 
 

موارد مشابه

رای به فیلم

شیطان تمام وقت

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم