درباره فیلم Adu

«آدو» فیلمی اسپانیایی در ژانر درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط سالوادور کالوو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا الخاندرو هرناندز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به لویس توسار، آلوارو کاروانتس و آنا کاستیلو اشاره کرد. «آدو» در تاریخ 30 ژوئن 2020 از طریق سرویس اینترنتی نت فلیکس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
الخاندرو هرناندز
عوامل:
فیلمبرداری: سرجی ویلانوا کلاودین
تدوین: جیمی کالیس
موسیقی: روک بنیوس


واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان ساختار خلاقانه فیلمنامه و بازی های باکیفیت فیلم را تحسین کرده اند. سرجیو نیلا از نشریه «سینمانیا» از فیلم به عنوان «یک تجربه عمیق و تاثیرگذار» نام برده و تلاش فیلمساز برای «ضبط تصاویری واقع گرایانه از زندگی شخصیت هایش» را تحسین کرده است. 

یادداشتی بر فیلم «آدو»
جدیدترین فیلم اسپانیایی کمپانی نت فلیکس به نام آدو ساختار داستانی خاصی دارد و همزمان سه خط داستانی را با شخصیت های متفاوت پیش می برد. این داستان ها از نظر مضمونی به هم ارتباط دارند و سعی می کنند در کنار هم تصویری جدید را از افریقای معاصر ترسیم کنند. شخصیت های اصلی فیلم سه شخصیت هستند که همگی در موقعیت هایی تازه و سخت قرار گرفته اند.یک پسر اهل کامرون که می خواهد با رفتن به داخل یک هواپیما به اروپا برود، یک فعال محیط زیست که سعی می کند فیل های افریقایی را نجات دهد و سربازی اسپانیایی که باید مانع از ورود مهاجران خشمگین به شهر خودمختار ملیلا شود. 
«آدو» سعی نمی کند تلخی هیچ یک از این موقعیت ها را کاهش دهد و همین به بزرگترین عامل موفقیت فیلم تبدیل می شود. با کنار هم قرار گرفتن این داستان ها متوجه می شویم در واقع کار گونزالو و دغدغه های او برای نجات محیط زیست در مقابل معضلات عظیم افریقا اهمیت چندانی ندارد. این مساله متضاد با باورهای مردم اروپا و امریکا است اما فیلم از بیان این موضوع شرمی ندارد. برعکس این وسواس فکری خود را به بهترین شکل در شخصیت متیو نشان می دهد. او می داند که نتیجه دادگاه به سود نژادپرستی سازمان یافته اسپانیایی ها تمام می شود و این موضوع او را بالاخره با واقعیت جنایات اسپانیایی ها در افریقا آشنا می کند. با وجود جذابیت و عمق زیاد داستان های متیو و گونزالو بخش اصلی داستان فیلم را ماجرای آدو تشکیل می دهد. داستان او پر از لحظات اضطراب آور و خطرناک است و به همین خاطر به سرعت بیننده را با خود همراه می کند. او در مسیر خود با پسری نوجوان به نام مسار دوست می شود و به سرعت ارتباطی قوی و برادرانه بین آنها شکل می گیرد. در وضعیتی که هیچکس اهمیتی به آنها و مشکلاتشان نمی دهد انگار آنها فقط این دوستی را دارند و مجبورند هوای همدیگر را داشته باشند. ماجرای آنها با شکست های بزرگ و پیروزی های کوچکی نشانه گذاری شده که به خوبی سختی زندگی در افریقا را نشان می دهند و باعث پرداخت بیشتر این دو شخصیت می شوند. یکی از نقاط قوت فیلم بازی های با کیفیت سه بازیگر اصلی فیلم است. هر سه نفر توانسته اند به شکلی باورپذیر شخصیت هایشان را به تصویر بکشند و تصویری از آنها ارائه کنند که بیننده بتواند با آنها ارتباط برقرار کند. از بین این سه نفر لویس توسار در نقش گونزلو بهترین بازی فیلم را ارائه داده و با اینکه داستانش به نسبت دو داستان دیگر از جذابیت کمتری برخوردار است اما توانسته مشکلات فیلمنامه را با بازی درخشانش جبران کند. «آدو» را باید یکی از بهترین فیلم های اسپانیایی نت فلیکس دانست، فیلمی که درام و تعلیق را در دل مسائل امروز افریقا ترکیب می کند و در نشان دادن موقعیت های دشوار شخصیت هایش بسیار موفق عمل می کند.
نویسنده: جان سربا
منبع: www.decider.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
یک فیلم دیدنی با شخصیت های قدرتمند و سه داستان بسیار جذاب درمورد افریقا. فیلم شخصیت های خودش رو توی سخت ترین شرایط نشون میده و با این حال اصلا به دام احساسات گرایی و سطحی بودن نمی افته.
نظر منفی:
این فیلم بازی های خیلی خوبی داره اما داستان های اون ارتباط خاصی به هم ندارن و یکی از اونها که ماجرای یک فعال محیط زیست رو روایت میکنه به شدت خسته کننده ست.

جزئیات:
• سالوادور کالوو قبلا فیلم «ماسالا» (2007) را کارگردانی کرده است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

آدو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم