درباره فیلم Puzzle

پازل فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط مارک تورتلتاب کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اورن نوورمان و پالی مان بر اساس فیلمی آرژانتینی به همین نام نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به کلی مک دونالد، عرفان خان و لیو هیوسون اشاره کرد. «پازل» در جشنواره ساندنس به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 27 جولای 2018 اکران خود در امریکا را آغاز 
آغاز کرد.
نویسندگان: 
اورن نوورمان، پالی مان

عوامل:
فیلمبرداری: کریس نور
تدوین: کاترین هایت
موسیقی: داستین اوهالوران



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 121 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/05 از 10 است: «پازل موضوعش را با صداقت عاطفی تمام روایت می کند و بازی کلی مک دونالد در آن بار دیگر توانایی بالای او در ایفای نقش های پیچیده را نشان می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«درخشش کلی مک دونالد در فیلم عامل اصلی تاثیر گذاری آن است»
- پیتر دبروژ (ورایتی)


یادداشتی بر فیلم «پازل»
در نگاهی ظاهری ممکن است احساس کنید «پازل» داستانی تکراری دارد. داستانی که در آن قهرمانی متواضع متوجه می شود در یک فعالیت تفریحی استعداد دارد و سپس بر موانعی (مثل بی توجهی همسرش) چیره می شود تا در یک مسابقه مهم شرکت کند و در این مسیر جنبه های متفاوتی از شخصیتش را کشف می کند که تا پیش از این از آنها بی خبر بود. فیلم جدید مارک تورتلتاب که بازسازی ای از یک فیلم آرژانتینی به همین نام است، به خوبی از حدس های بینندگانش جان سالم به در می برد و موفق می شود آنها را غافلگیر کند.
بهترین نکته فیلم این است که سعی نمی کند یک انجمن بسیار عجیب و غریب از عاشقان حل پازل را به بیننده اش معرفی کند و همچنین شبیه به فیلم های ورزشی هم عمل نمی کند. با اینکه اگنس توسط مربی اش رابرت (با بازی عرفان خان) راهنمایی می شود اما هیچ مونتاژی از تمرینات سخت اگنس (با بازی کلی مک دونالد) برای مسابقه وجود ندارد. فیلم به جای اینکه بیننده اش را از مسیرهای کلیشه ای عبور بدهد، او را وارد مسیرهای فرعی اما جذابتر می کند و هرگز فراموش نمی کند که شخصیت پردازی را در اولویت بالاتری نسبت به داستان قرار دهد. شخصیت اگنس در فیلم خودش به نوعی شبیه به یک پازل است. در ابتدای فیلم به نظر می رسد که او از زندگی محدود خود در نقش یک زن خانه دار رضایت دارد و با کمال میل وظایف خانه را انجام می دهد. اما علاقه ناگهانی او به حل پازل انگار باعث می شود او بتواند در همه چیز به دنبال الگوها و علت ها بگردد. با این وجود فیلم ما را مجبور نمی کند او را به عنوان یک نابغه گمنام قبول کنیم و ترجیح می دهد اگنس کسی باشد که تنها زاویه نگاه تازه ای نسبت به زندگی اش یافته است. او هرگز صدایش را بالا نمی برد و آرامشی دارد که در بازی فوق العاده کلی مک دونالد خودش را به بهترین شکل نشان می دهد، بازی پر جزئیاتی که با ظریف ترین حالات صورت و آرام ترین لحن صدا موفق می شود ارتباطی بسیار عمیق با مخاطب فیلم برقرار کند. او با فیلم «ترین‎اسپاتینگ» در دهه 90 شناخته شد اما پس از آن تنها در نقش های فرعی بازی کرده بود. حالا او پس از سالها اولین نقش اول خودش را به دست آورده و به شیوه ای بسیار ماهرانه از تجربه هایش برای بازی در این نقش استفاده کرده است. نتیجه فیلمی شخصیت محور و دلنشین است که مسیر بسیار خلاقانه ای را به نسبت فیلمهای دیگر طی می کند و تاثیری عمیق بر مخاطبش می گذارد.
نویسنده: دان جالن
منبع: www.Empireonline.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 76%
نظر مثبت:
بازی کلی مک دونالد توی این فیلم بدون شک یکی از بهترین بازی های امسال سینمای امریکاست. یک تصویر بسیار واقعی و بدون اغراق از زندگی شخصیتی متواضع و دوست داشتنی.
نظر منفی:
مشکل بزرگ فیلم سرعت خیلی پایین اونه. کلی مک دونالد بازی خوبی ارائه میده اما به جز اون واقعا فیلم چیز دیگه ای نداره.

دیالوگ برگزیده:
رابرت: وقتی یه پازل رو تموم میکنی، یعنی تونستی تمام تصمیم ‎های درست رو پیدا کنی.

جزئیات:
مارک تورتلتاب (کارگردان) تهیه کنندگی فیلم های مهمی همچون وداع (2019) و سان شاین خانم کوچولو (2006) را بر عهده داشته است.
اگر به بازی کلی مک دونالد علاقه دارید فیلم های «جایی برای پیرمردها نیست» (2007) و «گاسفورد پارک» (2001) را ببینید.



 

موارد مشابه

رای به فیلم

پازل

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم