Dwayne Johnson

Dwayne Johnson

Dwayne Johnson

دواین جانسون : Dwayne Johnson
تاریخ تولد : 2 می 1972 در هاوارد، کالیفرنیا

مهمترین افتخارات : -


معرفی کوتاه :

دواین جانسون در 2 می سال 1972 در شهر هاوارد در ایالت کالیفرنیا چشم بر جهان گشود. دواین در کودکی به دلیل اینکه پدرش یک کشتی کج کار حرفه ای بود و می بایست به نقاط مختلف کشور سفر می کرد،سفرهای متعددی را به نقاط مختلف کشور تجربه کرد و از نزدیک با دنیای کشتی گیران آشنا شد. بدن ورزیده دواین در دوران نوجوانی سبب شد تا او ورزش راگبی را دنبال کند و حتی کمک هزینه تحصیلی نیز از دانشگاه میامی دریافت کند.

دواین با این کمک هزینه خیلی زود توانست خودش را در لیگ معتبر راگبی مطرح کند اما مصدومیت های متعدد، رفته رفته سبب شد تا او از دنیای راگبی فاصله بگیرد و اینبار به سراغ حرفه پدرش ، یعنی کشتی کج برود. ورود دواین به دنیای کشتی کج نیز به مانند دنیای راگبی، با موفقیت های زیادی همراه بود. وی توانست در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یکی از محبوب ترین ورزشکاران این رشته شود و نام مستعار " صخره " ( The Rock ) را برای خود انتخاب کند.

محبوبیت روزافزون دواین جانسون در دنیای کشتی کج سبب شد تا وی در سال 2001 برای حضور در فیلم « بازگشت مومیایی » دعوت به همکاری شود و او نیز مشتاقانه این حضور را پذیرفت و بطور رسمی وارد عرصه سینما شد. موفقیت جانسون در نقش کوتاهش در فیلم « بازگشت مومیایی » سبب شد تا تهیه کنندگان در سال 2002 فیلمی با عنوان « عقرب شاه » را بسازند که دواین جانسون اینبار در نقش اصلی آن حضور داشته باشد و همینطور هم شد. جانسون حالا پس از بیش از یک دهه حضور در عرصه سینما به بازیگر قابل اعتمادی برای تماشاگران تبدیل شده است.

فیلموگرافی

loading
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم