درباره فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw

«سریع و خشن: هابز و شاو» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط دیوید لیچ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کریس مورگان و درو پیرس نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به دواین جانسون، جیسون استاتهام و ادریس آلبا اشاره کرد. «سریع و خشن: هابز و شاو» در تاریخ 2 آگوست 2019 به نمایش درآمد و موفق شد به فروش جهانی 760 میلیون دلار برسد.

نویسندگان:
کریس مورگان، درو پیرس

عوامل:
فیلمبرداری: جاناتان سلا
تدوین: کریستوفر راوز
موسیقی: تایلر بیتس

بودجه کلی: $200,000,000
فروش جهانی: $760,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 319 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/09 از 10 است: «هابز و شاو بهترین فیلم مجموعه سریع و خشن نیست اما صحنه های اکشن بسیار جذابی دارد و دو بازیگر اصلی اش بازی های بسیار خوبی ارائه می دهند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 54 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «سریع و خشن: هابز و شاو»
وقتی هابز و شاو اولین بار همدیگر را ملاقات کردند می خواستند همدیگر را حسابی کتک بزنند اما حالا این دو شخصیت محبوب سری فیلم های سریع و خشن یاد گرفته اند تا در مقابل دشمنان بزرگ‎تر و سریع‎تر با هم متحد شوند. این بار این دشمن بریکستون (با بازی ادریس آلبا) است، یک مامور اداره اطلاعات مرکزی بریتانیا که با یک ویروس ژنتیکی تغییر کرده تا به «سوپرمن سیاه پوست» تبدیل شود. هابز و شاو به کمک خواهر دکارد به نام هتی (با بازی ونسا کربی) باید با این دشمن قدرتمند مبارزه کنند و مانع از نابودی بشریت به دست او شوند.
دیوید لیچ (کارگردان) از همان لحظات اول فیلم سعی می کند این فیلم به نسبت سایر آثار این سری لحن متفاوتی داشته باشد و این کار را با تعریف کردن داستان به صورت یک اثر جاسوسی/ هیجانی/ اکشن انجام می دهد. نکته مثبت فیلم در اینجاست که هماهنگی جانسون و استاتهام باعث شده در جاهایی از داستان که اکشن زیادی وجود ندارد، شاهد دیالوگ ها و بازی های کمدی آنها باشیم. این موضوع بسیار به فیلم کمک کرده است چرا که اکشن فیلم حجم و شدت بسیار زیادی دارد و بدون وجود این قطعه ها خسته کننده می شد. صحنه های اکشن فیلم به گونه ای کارگردانی شده اند که هرکدام جذابیت های تصویری خودشان را دارند. شدت این صحنه ها در طول فیلم بیشتر می شود و در یک سوم پایانی آن به اوج می رسد. همچنین در فیلم یک داستان عاشقانه نیز گنجانده شده که هرچند داستان پیچیده ای ندارد اما برای یک فیلم اکشن جزئیات خوبی در آن رعایت شده است.
اضافه کردن ادریس آلبا به فیلم تصمیم بسیار درستی بوده است چرا که او نقش ضدقهرمان ها را بسیار خوب بازی می کند و می تواند انگیزه های نامشخص بریکستون را به شکل ملموسی از طریق بازی اش منتقل کند. نیازی به توضیح نیست که در فیلم های سریع و خشن خیلی نباید به دنبال منطق داستانی باشید اما در این فیلم این جنبه های منطقی داستان نیز بهبود پیدا کرده اند و بیننده به درک کاملتری از اتفاقات می رسد. مضمون همیشگی خانواده که در فیلم های سریع و خشن همیشه وجود داشته در اینجا هم به نحوی موثر به کار رفته است و در کنار داستان فرعی عاشقانه فیلم، آنرا از ماشینی و بی روح بودن دور می کند. جدیدترین نسخه سریع و خشن صحنه های اکشن بسیار با کیفیتی دارد و با شوخی های به موقع و صحنه های احساسی‎اش طرفداران این سری را غافلگیر خواهد کرد.
نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 88%
نظر مثبت:
هر انتظاری که از یه فیلم سریع و خشن دارید به بهترین شکل برآورده میشه، صحنه های اکشن و شوخی های فیلم فوق العاده هستن.
نظر منفی:
صحنه های اکشن و جلوه های ویژه فیلم خوب هستن اما داستان اون بیش از حد کلیشه ای نوشته شده و ماجرای عاشقانه فیلم هم اصلا خوب در نیومده.

دیالوگ برگزیده:
هتی شاو: تو کی هستی؟
بریکستون: ضدقهرمان فیلم.

جزئیات:
• دواین جانسون سعی کرده بود جیسون موموآ را برای ایفای نقش برادر هابز وارد فیلم کند اما موموآ به دلیل پر بودن برنامه اش نتوانست در این فیلم حاضر شود. احتمالا او در پروژه بعدی سریع و خشن حضور خواهد داشت.
• شخصیت دکارد شاو دو سال از خواهرش بزرگ تر است اما در واقعیت جیسون استاتهام بیست و یکسال بزرگتر از ونسا کربی است.
• دیوید لیچ (کارگردان) قبلا فیلم «ددپول 2» را ساخته است.



موارد مشابه

رای به فیلم

سریع و خشن هابز و شاو

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم