درباره فیلم Lootcase

«چمدان» فیلمی هندی در ژانر کمدی و جنایی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط راجش کریشنان کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کریشنان به همراه کاپیل ساوانت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به کنال خمو، راسیکا دوگال و گاجراج رائو اشاره کرد. «چمدان» در تاریخ 31 جولای 2020 از طریق پلتفرم آنلاین دیزنی پلاس به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
راجش کریشنان
عوامل:
فیلمبرداری: سانو جان وارگیز
تدوین: آناند سوبایا
موسیقی: سمیر اودین
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 50% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/25 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 45 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «چمدان»
«چمدان» جدیدترین فیلم هندی پخش شده از طریق وبسایت دیزنی پلاس، یک کمدی خوش ساخت درمورد آدم های عادی‎ای است که ناگهان در یک شرایط بسیار غیرعادی قرار می گیرند. ایده اولیه فیلم چندان تازگی ندارد: مردی از طبقه متوسط رو به پایین جامعه در یک دستشویی عمومی چمدانی پر از پول را پیدا می کند و همین باعث می شود قهرمان فیلم مجبور شود با گروهی از پلیس ها، خلافکاران و سیاستمداران فاسد دست و پنجه نرم کند. چالش اصلی قهرمان فرار از دست این افراد و خرج کردن ثروت باد آورده به شکلی است که کسی به او مشکوک نشود. 
لذت بخش ترین جنبه «چمدان» کمدی بامزه و زیرکانه آن است. شخصیت های فیلم هرکاری می کنند نمی توانند شبیه به شخصیت های یک فیلم ژانر سرقت (مثال این نوع فیلم ها 11 یار اوشن است) عمل کنند. محیط تنگ و پر جمعیت دهلی این اجازه را به آنها نمی دهد که عملکردی مناسب داشته باشند. فیلم به خوبی به مشکلات شهری دهلی پرداخته و پررنگ ترین جلوه این مشکلات خود را در تلاش های شخصیت نندان نشان می دهد که در یک اتاق کوچک به همراه همسر و فرزندش زندگی می کنند و محل زندگی اش آنقدر کوچک است که هرکاری می کند موفق نمی شود جایی برای قایم کردن پول ها پیدا کند. راجش کریشنان (کارگردان) برای اولین بار دست به ساخت یک فیلم بلند زده و این موضوع خود را در زمان طولانی فیلم و حضور بی مورد صدای راوی نشان می دهد. با اینحال این مشکلات با بازی های عالی و فیلمنامه با کیفیت فیلم کاملا جبران شده اند و فیلم را به تجربه ای موفق برای راجش کریشنان تبدیل کرده اند. فیلم با نشان دادن نندان شروع می شود و سپس آرام آرام شخصیت های فرعی و مهم داستان سر و کله شان در فیلم پیدا می شود، این موضوع باعث شده بیننده بتواند خیلی زود به همراه شخصیت نندان وارد داستان شود و ارتباط خود با او را تا انتهای فیلم حفظ کند. اما جدای از فیلمنامه دقیق، نقطه قوت اصلی «چمدان» به بازی های باکیفیت آن برمی گردد. کنال خمو در نقش اصلی فیلم خوش درخشیده و استعداد کمدی فوق العاده او اجازه نداده در سایه نام های بزرگ بازیگران فرعی فیلم قرار بگیرد. بازیگران فرعی ای که همگی به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند و بازی‎هایشان را با کنال خمو هماهنگ کرده اند. «چمدان» با این بازی های خوب و داستان هیجان انگیزش به یک کمدی خوش ساخت و تماشایی تبدیل شده که می تواند طرفداران کمدی های هندی را حسابی سرگرم کند.
نویسنده: راهول دسای
منبع: www.filmcompanion.in


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک کمدی خنده دار و خلاقانه که هم بازی های خیلی خوبی داره و هم داستانش جوریه که اجازه نمیده یک لحظه هم حوصله تون از تماشای فیلم سر بره.
نظر منفی:
بازی کنال خمو توی فیلم واقعا خوبه اما زمان بسیار طولانی فیلم و کلیشه ای بودن بعضی از بخش ها خیلی زود حوصله بیننده رو سر میبره و اجازه نمیده با شخصیت ها ارتباط برقرار کنه.

جزئیات:
• ابتدا قرار بوده وارون داوان کارگردانی فیلم را انجام دهد اما او این پیشنهاد را نپذیرفته است. 
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط راجش کریشنان (کارگردان) است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

چمدان

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم