درباره فیلم The Whistlers

«سوت زنها» فیلمی رومانیایی در ژانر جنایی و کمدی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط کورنیلو پورومبیو انجام شده و از بازیگران آن می توان به ولاد ایوانوف، کارتینل مارلون و رودیکا لازار اشاره کرد. «سوت زنها» در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 13 سپتامبر 2019 در رومانی اکران شد.

نویسندگان: 
کورنیلو پورومبیو 
بازیگران: 
عوامل:
فیلمبرداری: تودور میرسیا
تدوین: روکسانا زل



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 86 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/15 از 10 است: «کورنیلو پورومبیو کارگردان مطرح رومانیایی با سوت زنها شیوه ای متفاوت با آثار پیشین خود را در پیش گرفته و توانسته به سلیقه عمومی مخاطبان سینما نزدیک شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 77 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «سوت زنها»
جدیدترین ساخته کورنیلو پورومبیو در نگاه اول مانند آثار قبلی او خشک و جدی به نظر می رسد، فیلمی درمورد پلیس های فاسد و گنگسترهای حرفه ای که با رنگ های مات تصویرپردازی شده است. اما از همان لحظات اول فیلم هم مشخص است که این رویکرد پایدار نیست و جزئیات داستان نوید یک ماجراجویی پر انرژی و کمدی را می دهد که سبک فیلم های وس اندرسون را به یاد بیننده می آورد. فیلم البته هرگز به اندازه آثار اندرسون به جزئیات تصویری اهمیت نمی دهد و به جای آن بیشتر سعی می کند به سبک پرانرژی و قصه گوی استیون سودربرگ در 11 یار اوشن نزدیک شود. 
نماهای طولانی‎ای که قبلا به وفور در آثار کورنیلو پورومبیو دیده ایم در اینجا حضور ندارند و جای خود را به مجموعه ای از فلش بک های پر سرعت داده اند که شخصیت کریستی به یاد می آورد. او که درگیر یک پرونده پولشویی شده است باید به جزیره ال سیلبو برود تا در آنجا یک زبان رمزی (با سوت) را یاد بگیرد و با کمک آن بتواند خلافکاری به نام زولت را از زندان فراری بدهد. اما خلافکارهایی که کریستی به آنها کمک می کند افراد صادقی نیستند و از طرف دیگر همکاران پلیس او هم به همان اندازه فاسد هستند. معرفی شخصیت های عجیب و غریب فیلم از خود ماجرای اصلی آن لذت بخش تر است و طیف بسیار متنوعی از شخصیت ها را وارد داستان می کند که هر یک قسمتی از پازل بزرگ فیلم را کامل می کنند. روش های خلاقانه ای هم از نظر تصویری و هم داستانی برای معرفی شخصیت ها استفاده شده که باعث شده بیننده در به یاد آوردن شخصیت ها دچار مشکل نشود. سرعت بالای داستان احتمالا بزرگترین تفاوت فیلم با آثار قبلی کورنیلو پورومبیو است، معمولا درآثار این کارگردان رومانیایی شاهد سرعت کم پیشرفت داستان و تغییر شخصیت ها بودیم اما در اینجا قضیه به کلی متفاوت است و شخصیت کریستی خیلی زود به ماجرای اصلی و مراحل مختلف آن پرتاب می شود. هرچه داستان اصلی فیلم جلوتر می رود و مبارزه پلیس و مافیا جدی تر می شود، بازی ولاد ایوانوف در نقش اصلی فیلم هم جلوه بیشتری پیدا می کند. ترکیب ویژگی های کمدی و جدی در بازی ایوانوف باعث شده شخصیت او فرسنگ ها از کلیشه ای بودن دور شود. کورنیلو پورومبیو با ساخت «سوت زنها» نشان داده که موفقیت هایش در ساخت فیلم های هنری را می تواند در سینمای تجاری هم تکرار کند و آثاری بسازد که به خوبی می توانند از ویژگی های متفاوت ژانر ها به نفع خودشان استفاده کنند. 

نویسنده: کارن هان
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 60%
نظر مثبت:
یک فیلم جنایی بسیار جذاب که شبیه به آثار کلیشه ای این ژانر نیست و بازی های بسیار خوبی داره. اگر به فیلم های جنایی علاقه دارید تماشای این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
«سوت زنها» بازی های خوبی داره اما داستان اون و فلش بک های زیادی که داره باعث میشه بیننده خیلی زود از تماشای فیلم خسته بشه و نتونه داستان رو تا انتها دنبال کنه.

جزئیات:
• کورنیلو پورومبیو (کارگردان) قبلا فیلم «ماموریت پلیس» (2009) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

سوت زنها

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم