درباره فیلم Never Too Late

«هیچوقت دیر نیست» فیلمی استرالیایی در ژانر درام و کمدی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط مارک لامپرل کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لوک پرستون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جیمز کامول، دنیس واترمن و روی بیلینگ اشاره کرد. «هیچوقت دیر نیست» در تاریخ 10 جولای 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.
نویسندگان: 
لوک پرستون
عوامل:
فیلمبرداری: پیتر فالک
تدوین: مارک ون بارن
موسیقی: آنجلا لیتل

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 50% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/53 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 43 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «هیچوقت دیر نیست»
جدیدترین ساخته مارک لامپرل به نام «هیچوقت دیر نیست» داستان ماجراجویی شیرین چهار دوست قدیمی را تعریف می کند و همزمان سعی می کند به بی توجهی اجتماع نسبت به سالمندان انتقاد کند. فیلم در استرالیا ساخته شده و از برخی المان های محلی این کشور در آن استفاده شده اما پیام کلی آن درمورد پیری چیزی نیست که به یک منطقه یا کشور خاص محدود باشد.
داستان فیلم درمورد چهار سرباز جنگ ویتنام است که در طول جنگ توانسته اند از یک کمپ اسارت فرار کنند اما حالا و در دوران پیری اسیر یک زندان دیگر شده اند و در یک خانه سالمندان گیر افتاده اند. در طول جنگ این چهار نفر به صورت یک تیم عمل کرده اند که در آن هر یک از اعضا توانایی های خاص خود را داشته و همه به یکدیگر کمک می کرده اند؛ حالا اعضای گروه توافق می کنند تا بار دیگر از توانایی هایشان استفاده کرده و از این آسایشگاه فرار کنند. فیلم با همان سبک و سیاق آشنای فیلم «فرار بزرگ» فراهم کردن مقدمات فرار را نشان می دهد و تک تک مشکلات این کهنه سربازان برای فرار را به نمایش می گذارد. نکته بسیار جالب درمورد فیلم این است که بر خلاف فیلم های دیگری که در مورد سالمندان ساخته می شوند در اینجا تمام شخصیت ها مثبت و قهرمان نیستند. شخصیت پردازی های فیلم به هیچ عنوان کلیشه ای و سطحی نیست و از فرمول های هالیوودی این نوع فیلم ها تبعیت نمی کند. نویسنده با هوشمندی موضوع اصلی فیلم را به حق آزادی این شخصیت ها برای زندگی در یک محیط سالم ربط داده و از پتانسیل بالای موقعیت مرکزی فیلم نهایت استفاده را برده است. همین تقابل ساده و اولیه بین سالمندان و پرستاران آسایشگاه جذاب ترین موقعیت ها را برای پیشبرد داستان فیلم ایجاد کرده است. سرنوشت های تلخ برخی از ساکنان آسایشگاه باعث نمی شود لحن پر انرژی فیلم خدشه دار شود بلکه تاثیر پیام های جدی و عمیق آنرا بیشتر می کند. البته تمام این پیام ها در خلال داستان اصلی فیلم به بیننده منتقل می شوند و هیچ یک از آنها از طریق احساسات گرایی افراطی و یا ایجاد داستان های فرعی بیان نشده اند. جالب اینجاست که موسیقی و سبک فیلمبرداری فیلم هم کاملا با این لحن کمدی – درام هماهنگی دارند و حتی در لحظاتی بیننده را به یاد «یازده یار اوشن» می اندازند! بازیگران فیلم که همگی از هنرپیشگان با سابقه تئاتر و سینمای استرالیا هستند توانسته اند بازی های باکیفیتی ارائه دهند و به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند، به خصوص جیمز کرامول که در نقش جک برانسون بسیار درخشان ظاهر شده است. «هیچوقت دیر نیست» یک درام خوش ساخت و سرگرم کننده است که با پیام های مهم‎اش درمورد حقوق سالمندها به یکی از آثار قابل تامل سینمای استرالیا در سال جاری تبدیل شده است.
نویسنده: آلان انجی
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
«هیچوقت دیر نیست» شخصیت های دوست داشتنی ای داره و داستان اون به شدت پر کشش طراحی شده. فیلم سعی نمیکنه از مخاطبش گریه بگیره و به جای این کار شخصیت های پیرش رو در موقعیت های هیجان انگیز و غیرقابل پیشبینی قرار میده.
نظر منفی:
این فیلم از نظر کارگردانی کیفیت خوبی داره اما داستان اون به شدت بد نوشته شده و لحن مشخصی نداره. رفت و برگشت مداوم فیلم بین لحن کمدی و جدی اونقدر ادامه پیدا میکنه که بیننده کاملا سردرگم میشه.

جزئیات:
• مارک لامپرل (کارگردان) قبلا فیلم «مادر من فرانک» (2000) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

هیچوقت دیر نیست

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم