درباره فیلم Dil Bechara

«دل بیچاره» فیلمی هندی در ژانر عاشقانه و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط موکش چابرا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا شاشانک خایتان و سوپروتیم سنگوپرا از کتاب «بخت پریشان» اثر جان گرین اقتباس کرده اند. از بازیگران این فیلم می توان به سوشانت سینگ راجپوت، سانجانا سانگی و ساحل واید اشاره کرد. «دل بیچاره» در تاریخ 24 جولای 2020 از طریق پلتفرم آنلاین دیزنی پلاس به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. 

نویسندگان: 
شاشانک خایتان، سوپروتیم سنگوپرا
عوامل:
فیلمبرداری: ساتیاجیت پانده
تدوین: عارف شیخ
موسیقی: ای. آر. رحمان

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 86% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/19 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «دل بیچاره»
«دل بیچاره» اولین فیلم بلند موکش چابرا اقتباسی از رمان محبوب «بخت پریشان» اثر جان گرین است که قبلا فیلمی امریکایی به همین نام در سال 2016 از آن اقتباس شده و با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه شده بود. نسخه هندی این داستان «دل بیچاره» گرفته و داستان خود را در شهر جامشدپور پیش می برد. بیننده به سرعت با خانواده باسو آشنا می شود و کیزی را می بیند که با سرطان تیروئید دست و پنجه نرم می کند. 
بیماری کیزی ریه هایش را هم درگیر کرده و به همین دلیل او مجبور است از اکسیژن کمکی استفاده کند. او با حمایت والدینش توانسته با شرایط زندگی کنار بیاید و حتی بیمارستان رفتن مداوم هم او را چندان آزار نمی دهد. اما کیزی همچنان میل دارد که یک زندگی عادی داشته باشد و به همین دلیل گاهی از شرکت در جلسات گروه های حمایتی خسته می شود، گروه هایی که برای حمایت از بیماران سرطانی تشکیل شده اند و در واقع او را برای روبرو شدن با چالش های بعدی و تلخ زندگی اش آماده می کنند. در یکی از همین گروه هاست که او با مانی آشنا می شود که خود قبلا سرطان بدخیم داشته اما حالا درمان شده است. خوشبختانه بازی های دو بازیگر اصلی فیلم هماهنگی بسیار خوبی با هم دارد و به همین دلیل عشق آنها به شکلی طبیعی به نمایش درآمده است. هر چه فیلم جلوتر می رود بیننده بیشتر می تواند آنها را مانند یک زوج ببیند و به همین دلیل همذات پنداری اولیه اش با کیزی جای خود را به همذات پنداری برای هر دو شخصیت می دهد. فیلم های هندی به تاثیرگذاری احساسی شان شهرت دارند و رمان فوق العاده «بخت پریشان» به خوبی توانسته فیلم را از این نظر تامین کند. «دل بیچاره» ماجرای این رمان را به شکلی تعریف می کند که بیننده می تواند کاملا تصمیمات و احساسات عاشقانه شخصیت ها را درک کند. موکش چابرا (کارگردان) سعی کرده تا حد ممکن از تصمیمات افراطی در کارگردانی اش اجتناب کند تا بیننده بتواند بدون هیچ مانعی از نظر احساسی تحت تاثیر فیلم قرار بگیرد، همین موضوع باعث شده داستان فیلم بسیار سیال و پرانرژی روایت شود و اجازه ندهد بیننده از دنبال کردن فیلم خسته شود. البته این ریتم بالا باعث نشده لحن تاثیرگذار و غم انگیز فیلم ضربه بخورد و برعکس بیننده را تا آخر پای بازی های تماشایی سوشانت سینگ راجپوت و سانجانا سانگی میخکوب می کند. «دل بیچاره» با این بازی های با کیفیت و داستان احساسی‎اش به یکی از بهترین فیلم های هندی سال تبدیل شده و می تواند مخاطبان هندی زیادی را به سمت استفاده از پلتفرم آنلاین دیزنی پلاس سوق دهد.
نویسنده: سریپارنا سانگوپتا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم عاشقانه درجه یک با داستان بسیار زیبا و بازی های تماشایی که میتونه هر بیننده ای رو به گریه بندازه.
نظر منفی:
«دل بیچاره» بازی های بسیار خوبی داره اما تعدادی از بهترین صحنه های رمان «بخت پریشان» از توی اون حذف شدن و این کار به داستان فیلم خیلی ضربه زده.

دیالوگ برگزیده:
کیزی: من نمیخوام شجاع باشم فقط می خوام مثل بقیه دخترا عادی زندگی کنم.

جزئیات:
• سکانس تیتراژ فیلم به صورت کامل در یک نمای طولانی و بدون قطع فیلمبرداری شده است.
• داستان این فیلم بر اساس کتاب «بخت پریشان» اثر جان گرین نوشته شده است. یک فیلم امریکایی نیز به همین نام در سال 2016 ساخته شده است.
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط موکش چابرا (کارگردان) است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

دل بیچاره

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم