درباره فیلم The Big Ugly

«زشت بزرگ» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط اسکات وایپر انجام شده و از بازیگران آن می توان به وینی جونز، مالکوم مک داول و ران پرلمن اشاره کرد. «زشت بزرگ» در تاریخ 24 جولای 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.
نویسندگان: 
اسکات وایپر
عوامل:
فیلمبرداری: جرمی آزبرن
تدوین: جوردن داونی
موسیقی: الکس هفس
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 39% را بر اساس 18 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/8 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 50 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «زشت بزرگ»
داستان های انتقامی همیشه جایگاهی ثابت در آثار سینمایی داشته اند. از «سکوت بزرگ» سرجیو کوربوچی تا «سگ های ولگرد» سام پیکین پا و «بیل را بکش» تارانتینو همگی در این دسته از فیلم ها جای می گیرند و نشان می دهند که داستان های انتقامی می توانند به خوبی با هر ژانر سینمایی ترکیب شوند. جدیدترین ساخته اسکات وایپر به نام «بزرگ زشت» نیز ادامه دهنده راه همین فیلم هاست و فرمول های آشنای این دسته از فیلم ها را رعایت می کند. در اینجا هم قهرمان که به شدت آسیب دیده باید با تمام قدرت سراغ دشمنانش برود و تمام خطرات را برای رسیدن به انتقام بپذیرد.
فیلم در جنگل های ویرجینیای غربی شروع می شود و شخصیت نیلاین را می بینیم که با دوربین اسلحه‎ در حال بررسی اطرافش است. سپس فیلم به گذشته برمی گردد و داستان نیلاین را بازگو می کند که با رئیس خلافکارش به نام هریس لندن را ترک کرده و تصمیم می گیرند به ویرجینیای غربی بروند. هریس می خواهد در این ایالت نفت خیز روی صنایع نفتی سرمایه گذاری کند و از این طریق پولشویی مورد نظرش را به انجام برساند. وجود راوی در فیلم بسیار به نفع آن تمام شده است چرا که باعث می شود بتوانیم با شخصیت درونگرا و کم حرف نیلاین ارتباط برقرار کنیم. فیلم آرام آرام ایده اصلی‎اش را از طریق این راوی و بازی های دقیق بازیگران به بیننده منتقل می کند و سپس سعی می کند صحنه های اکشن را در ارتباط با این داستان قرار دهد. اسکات وایپر موفق شده شخصیت های جذابی را برای پیشبرد داستان طراحی کند، او سعی نکرده نیلاین را به شکل یک قهرمان اکشن کلیشه در آورد و به جای این کار تا جای ممکن جزئیات شخصیتی او را پرداخت کرده است. از طرف دیگر بازی وینی جونز هم در این نقش به گونه ای است که این جزئیات را کاملا بازتاب می دهد و بیننده را با ضعف های شخصیت نیلاین به خوبی آشنا می کند. بازیگران مکمل فیلم نیز این بازی خوب نیلاین را به خوبی پشتیبانی می کنند و خود را با اجرای او هماهنگ کرده اند. ران پرلمن در نقش پرستون حضوری تهدید کننده و کاریزماتیک دارد اما نقش را به گونه ای بازی کرده که شخصیت حرفه ای پرستون کاملا مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این علاقه شدید او به پسرش بسیار باورپذیر از کار درآمده و بیننده را تا حد زیادی به شخصیت او نزدیک می کند.
«زشت بزرگ» از چشم انداز ها و طبیعت ایالت ویرجینیای غربی به بهترین شکل استفاده کرده و در این راه فیلمبرداری تماشایی جرمی آزبرن نقش مهمی را ایفا کرده است. حرکات چابک دوربین آزبرن به خوبی با موسیقی متن الکس هفس هماهنگ شده و حال و هوای خشن فیلم را تکمیل کرده است. اگر به سینمای انتقام علاقه دارید و از تماشای اکشن های تلویزیونی بی کیفیت خسته شده اید، تماشای «زشت بزرگ» می تواند شما را به یاد خوش‎ساخت ترین آثار این ژانر بیاندازد.
نویسنده: اندرو استوور
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 60%
نظر مثبت:
یک فیلم اکشن جذاب با شخصیت های دوست داشتنی که یک لحظه هم اجازه نمیده بیننده از دنبال کردن داستانش خسته بشه.
نظر منفی:
بازی های این فیلم خیلی باکیفیت هستند اما داستان اون منطقی پیش نمیره و انگیزه شخصیت ها برای کارهاشون مشخص نیست.

جزئیات:
• اسکات وایپر قبلا فیلم «محکوم» (2007) را کارگردانی کرده است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

زشت بزرگ

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم