لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Perry Mason

«پری میسون» مینی سریالی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2020 است.
این سریال که از محصولات شبکه تلویزیونی اچ.
بی.
او است توسط رولین جونز و ران فیتزجرالد طراحی شده و از بازیگران آن می توان به متیو ریس، جولیت رایلنس و کریس چاک اشاره کرد.
داستان این سریال از کتابی به همین نام اثر ارل استنلی گاردنر اقتباس شده است.
پخش «پری میسون» از تاریخ 21 ژوئن 2020 آغاز شد و با استقبال منتقدان و تماشاگران روبرو شد.
طراح: رولین جونز، ران فیتزجرالد عوامل: تدوین: ماکو کامیتسونا موسیقی: ترنس بلنکارد بودجه تولید: $75,000,000 واکنش منتقدها: این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 66 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/28 از 10 است: «پری میسون با بازی های عالی و داستان جذابش موفق شده یک ماجرای معمایی و تاریخی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد».
در سایت متاکریتیک این سریال نمره 67 از 100 را بر اساس نظر 35 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
یادداشتی بر مینی سریال «پری میسون» ران فیتزجرالد و رولین جونز سازندگان سریال های محبوبی مانند «روشنایی های جمعه شب» و «علف های هرز» بار دیگر در یک پروژه تلویزیونی پرهزینه همکاری کرده اند و این بار سراغ یکی از مشهورترین داستان های معمایی امریکا رفته اند.
«پری میسون» که بر اساس شخصیتی به همین نام نوشته شده یک ماجرای کاراگاهی را روایت می کند که با بازی های دیدنی اش می تواند افراد جدیدی را به طرفداران این داستان هیجان انگیز اضافه کند.
طبق سنت آثار کاراگاهی قسمت اول سریال با سرعتی متوسط پیش می رود و سعی می کند شخصیت ها و فضای داستانی فیلم در امریکای دهه 30 را به بینندگان معرفی کند.
در دورانی که بیشتر مناطق امریکا با بحران اقتصادی و فقر دست و پنجه نرم می کردند ایالت کالیفرنیا به لطف وجود یک کمپانی نفتی بزرگ در اوج رشد اقتصادی قرار داشت و این موضوع باعث ایجاد یک طبقه اجتماعی به شدت لوکس در این ایالت شده بود.
قهرمان سریال که وکیلی به نام پری میسون است در بین این دو دنیا حرکت می کند.
از سویی خود شخص فقیری است و در آمد چندانی ندارد و از سوی دیگر به خاطر شغلش مجبور است مدام با افراد ثروتمند سر و کله بزند.
طولی نمی کشد که دوست میسون که کاراگاهی کارکشته به نام ای.بی.
جاناتان است به او یک پرونده بزرگ را پیشنهاد می کند و میسون به خاطر نیاز به پول پرونده را قبول می کند.
درگیری میسون با این پرونده شکلی بسیار وسواسی به خود می گیرد و او هر کاری انجام می دهد تا زن جوانی را نجات دهد که به قتل فرزندش متهم شده است.
متیو ریس (پری میسون) در اینجا همان کمدی تلخ و سردرگمی اخلاقی ای را به نمایش می گذارد که قبلا در سریال «امریکایی ها» از او دیده بودیم.
بازی او در نقش پری میسون به شدت درخشان است و جزئیات نگاه ها و رفتارش باعث می شود بیننده بتواند تمام خصوصیات اخلاقی و روحی میسون را درک کند.
پس از آنکه شخصیت ها و فضای کلی داستان در قسمت اول معرفی شدند، شاهد افزایش سرعت و جذابیت بیشتر اتفاقات در قسمت های بعد خواهیم بود.
سازندگان سریال با اضافه کردن بخش های کمدی و داستان های خصوصی شخصیت ها اجازه نداده اند ماجرای اصلی این مینی سریال خسته کننده شود.
برخلاف رمان «پری میسون» که در آن او همیشه بی گناهی موکلانش را ثابت می کند و شکست ناپذیر باقی می ماند، در اینجا شاهد شخصیتی واقعی تر هستیم که باید با چالش هایی بسیار سخت دست و پنجه نرم کند.
چالش هایی که در طول سریال باعث تغییر شخصیت میسون می شوند و او را با واقعیت فساد موجود در شهر لس آنجلس در دهه 30 آشنا می کنند.
«پری میسون» سریالی جذاب و به شدت درگیرکننده است که داستانش را با سرعتی بسیار مناسب پیش می برد و موفق می شود تصویری باورپذیر را از شخصیت اصلی‎اش ترسیم کند.
نویسنده: لوری کیکتا منبع: www.polygon.com واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 69% نظر مثبت: یک مینی سریال بسیار با کیفیت با بازی های فوق العاده و داستان جذاب.
این بهترین اقتباس از داستان پری میسون هست و از همه فیلم ها و سریال های قبلی به مراتب کیفیت بالاتری داره.
نظر منفی: پری میسون توی این سریال از یک وکیل با شخصیت و با پرستیژ تبدیل شده به یک آدم فقیر و بی سرو پا که الکی دنبال دردسر میگرده.
اگر به فیلم های ژانر نوآر علاقه داشته باشید ممکنه از این سریال لذت ببرید وگرنه نکته تازه ای توی اون وجود نداره.
جزئیات: • ابتدا قرار بود نیک پیتزولاتو به عنوان نویسنده این سریال مشغول به کار شود اما او ترجیح داد روی فصل سوم سریال «کاراگاه حقیقی» کار کند.
• ران فیتزجرالد (طراح) یکی از تهیه کنندگان سریال پرطرفدار «دنیای غرب» است.

موارد مشابه

رای به سریال

پری میسون

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم