درباره فیلم Ben Is Back

بن برگشته فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط پیتر هجز انجام شده و از بازیگران آن می توان به جولیا رابرتز، لوکاس هجز و کورتنی ونس اشاره کرد. «بن برگشته» در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 7 دسامبر 2018 در امریکا اکران شد. اکثر منتقدان نظر مثبتی نسبت به فیلم داشته اند و بازی خوب جولیا رابرتز را تحسین کرده اند.

نویسندگان:
پیتر هجز

عوامل:
فیلمبرداری: استوارت درایبرو
تدوین: ایان بلوم
موسیقی: دیکون هینچلیف

بودجه کلی: $13,000,000
فروش جهانی: $10,100,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 82% را بر اساس 209 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/9 از 10 است: «بن برگشته تمام کلیشه های ژانر درام خانوادگی را تغییر می دهد و بازی های فوق العاده جولیا رابرتز و لوکاس هجز باعث تاثیرگذار بودن داستان آن شده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 66 از 100 را بر اساس نظر 39 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «بن برگشته»
«بن برگشته» جدیدترین ساخته پیتر هجز به مساله مهم اعتیاد می پردازد و این کار را با استفاده از یک داستان بسیار صادقانه و روراست انجام می دهد. فیلم به طرز غافلگیرکننده ای پر از لحظات بامزه است و همزمان صداقت آن باعث شده بسیار تاثیرگذار باشد. ما شاهد یک بازه 24 ساعته از زندگی بن هستیم، کسی که در حال گذراندن دوره ترک اعتیادش است و سعی می کند هر طور شده این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد و اسیر زندگی اسف بار گذشته اش نشود. تنها امید او مادرش است که در هنگام پیش آمدن تمام این مشکلات پشت او را خالی نکرده و از او محافظت کرده است.
ماجرای احساسی فیلم از جایی شروع می شود که بن به صورت غیرمنتظره ای در شب کریسمس به خانه بازمی گردد. او قبل از رفتن به کمپ ترک اعتیاد مشکلات و دردسرهای بسیاری را ایجاد کرده و به همین خاطر همه از بازگشت او خوشحال نیستند. خواهر کوچکتر او آیوی کاملا واقعگراست و دوست دارد هرکاری که لازم است را برای سلامتی برادرش انجام دهد، به همین خاطر به پدر ناتنی اش زنگ می زند چون احساس می کند ممکن است هالی (مادرش) نسبت به پسرش بیش از حد رحم نشان بدهد. بن قول می دهد که هر وقت آنها بخواهند به کمپ برگردد و هالی مامور مراقبت دائمی از او می شود.
هماهنگی بسیار باورپذیر جولیا رابرتز و لوکاس هجز در نقش مادر و پسر باعث می شود بیننده بلافاصله مجذوب فیلم شود. هر دو آنها بازی های بی نقصی ارائه می دهند و بیننده را کاملا درگیر لحظات کوچکی می کنند که عشق عمیق آنها به همدیگر را نشان می دهند. هر دو آنها سعی می کنند از یکدیگر مراقبت کنند اما همزمان برای اینکار باید موانع بسیاری را پشت سر بگذارند. وقتی سگ خانواده دزدیده می شود شخصیت ها بیشتر متوجه موقعیت سختشان می شوند. سگ توسط یکی از افرادی دزدیده شده که با گذشته بن در ارتباط است و به همین دلیل آنها مجبور می شوند با هم به بعضی جاهایی که بن قبلا میرفته سر بزنند. در طول این بخش ها جزئیات بسیاری آشکار می شود و هالی تمام آنها را با نهایت خوش‎قلبی و محبت می پذیرد. این بخش های فیلم بسیار احساسی هستند و آنقدر واقعی بازی شده اند که ممکن است بینندگان را به گریه بیاندازند.
«بن برگشته» فیلمی کامل است، اثری که با آن می خندید، گریه می کنید و عمیقا تحت تاثیر قرار می گیرید. ماجرای جذاب و درگیرکننده فیلم با کارگردانی درخشان پیتر هجز به تصویری زیبا و احترام برانگیز از محبت خانوادگی تبدیل شده و به بینندگانش یادآوری می کند که در نهایت آخرین پناهگاه هر کسی خانه و خانواده اش است.
نویسنده: تیفانی چوبانیان
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 70%
نظر مثبت:
این یکی از بهترین فیلم هاییه که درمورد اعتیاد ساخته شده و داستان خیلی خوبی داره. علاوه بر این بازی های مادر و پسر فیلم هم عالی و تاثیرگذار هستن.
نظر منفی:
بازی های جولیا رابرتز و لوکاس هجز واقعا تنها نکات مثبت این فیلم هستند چون فیلمنامه اونقدر پراکنده نوشته شده که به هیچ نتیجه مشخصی نمیرسه و بیشتر شبیه به یک قسمت سریاله تا یک فیلم سینمایی.

دیالوگ برگزیده:
بن: من پنج نفر رو دوست دارم و پانس دو تا از اونهاست.

جزئیات:
• پیتر هجز (کارگردان) هیچ علاقه ای برای بازی پسرش (رابرت هجز) در نقش اصلی فیلم نداشته و چند بازیگر دیگر را برای این نقش مدنظر داشته است. اما جولیا رابرتز پس از دیدن بازی رابرت در فیلم «منچستر کنار دریا» پیتر هجز را متقاعد کرده که نقش را به پسرش بدهد.
• لوکاس هجز و کاترین نیوتون قبلا در فیلم «لیدی برد» (2017) هم‎بازی بوده اند.
• پیتر هجز قبلا فیلم «خواهر کوچک» (2016) را ساخته است.
• این دومین فیلمی است که در آن جولیا رابرتز به ترک اعتیاد توسط یکی از اعضای خانواده اش کمک می کند، نقش او در فیلم «آگوست: اوسیج کانتی» (2013) هم دارای همین ویژگی است.

موارد مشابه

رای به فیلم

بن برگشته

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم