درباره فیلم Golden Job

شغل طلایی فیلمی هنک کنگی در ژانر اکشن و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط چین کا لوک کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کیم دونگ کیو، کوک کین لوک، اریکا لی و هیوارد ماک نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به اکین چنگ، جوردن چان و مایکل تسه اشاره کرد. این فیلم که جزو مجموعه فیلم های «جوان و خطرناک» به شمار می رود در تاریخ 20 سپتامبر 2018 در هنک کنگ به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کیم دونگ کیو، کوک کین لوک، اریکا لی، هیوارد ماک

عوامل:
فیلمبرداری: کنی تسه، ادموند فانگ
تدوین: وندرس لی، بارفوس هوی
موسیقی: چان کانگ وینگ، کای چان


واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان طراحی جذاب صحنه های اکشن فیلم و همچنین بازی های آنرا را تحسین کرده و به باور پذیر نبودن بخش هایی از داستان فیلم ایراد گرفته اند. فلورا دیویس از نشریه ایشین سینما فیلم را «یک سرگرمی نوستالژیک» نامیده که از نظر «طراحی حرکت و اکشن» کیفیتی غافلگیرکننده دارد.

یادداشتی بر فیلم «شغل طلایی»
نوستالژی حسی قدرتمند است که در سالهای اخیر جای خود را به سرعت در سینما و تلویزیون پیدا کرده است. از مجموعه «چیزهای عجیب» گرفته تا «بازیکن شماره یک» و بسیاری از آثار جی.جی آبرامز همگی از این حس برای برقراری ارتباط با مخاطب استفاده می کنند و حالا این شیوه فیلمنامه نویسی به خارج از هالیوود هم رسیده است. در دوره ای که سینمای هنگ کنگ به هر دری می زند تا فروش های بالای سالیان گذشته اش را تکرار کند، تعجبی ندارد که تهیه کننده- بازیگر سرشناس این سینما به نام اریک سانگ تصمیم بگیرد یکی از مجموعه های قدیمی سینمای هنگ کنگ را احیا کند. هر کسی که با موج نو سینمای هنگ کنگ در دهه های 80 و 90 آشنا باشد اسامی آشنای این مجموعه های پرطرفدار اکشن را می شناسد و می فهمد «شغل طلایی» قرار است یک نمایش تمام عیار از نوستالژی باشد.
در اواسط دهه 90 مجموعه «جوان و خطرناک» با عرضه 6 فیلم در طول 4 سال به سرعت به یکی از مجموعه فیلم های پرطرفدار در سینمای هنگ کنگ تبدیل شد. این مجموعه باعث شهرت بازیگران بسیاری شد و همزمان انتقادات زیادی را متوجه سازندگانش کرد چرا که بسیاری معتقد بودند در این فیلم ها شیوه زندگی خلافکارانه و قانون گریزی ترویج می شود. «شغل طلایی» سعی می کنند همه جنبه های این فیلم ها را در خود داشته باشد. از صحنه های تیراندازی افراطی گرفته تا موسیقی درخشان فیلم همگی در خدمت یادآوری دوران طلایی دهه 90 قرار دارند. با این وجود کسانی که حتی یک فیلم هنگ کنگی اکشن را هم ندیده باشند می توانند از فیلم لذت ببرند چرا که فیلم طراحی های حرکت بسیار دقیقی دارد و صحنه های اکشن آن در اوج خلاقیت کارگردانی شده اند. در فیلم لحظات خنده دار بسیاری وجود دارد و این لحظات هم تا حد زیادی مدیون همان حس نوستالژی هستند. نوستالژی بینندگان را آرام می کند چرا که تا حد زیادی می دانند باید انتظار چه چیزی را بکشند و در این جا همه چیز طبق برنامه پیش می رود. هر یک از اعضای باند دزدی خصوصیات ویژه ای دارند و وظیفه شان را در یک داستان عجیب و غریب اما سرگرم کننده انجام می دهند.
«شغل طلایی» به گونه ای شروع می شود که انگار می خواهد یک فیلم سرقت در سبک و سیاق «یازده یار اوشن» باشد اما به زودی عناصری از اکشن «سریع و خشن» را با داستان اصلی اش ترکیب می کند و در نهایت سکانس های تیراندازی آن شبیه به فیلم های راک می شوند. این فیلم بیش از همه مناسب علاقه‎مندان سینمای اکشن دهه 90 هنگ کنگ است اما اگر حتی اندکی به سینمای اکشن هالیوود هم علاقه داشته باشید، کیفیت و هیجان بالای فیلم را درک خواهید کرد.
نویسنده: الیزابت کر
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 36%
نظر مثبت:
این فیلم مخصوص طرفدارهای ژانر اکشنه و طراحی صحنه های تعقیب و گریز و اکشن اون بی نهایت خوب انجام شده. سرعت جلو رفتن داستان فیلم و موسیقی دیوانه وار اون شما رو به یاد بهترین فیلمای اکشن هنگ کنگی میندازه.
نظر منفی:
یک فیلم بی کیفیت و غیرمنطقی که داستانش رو از «یازده یار اوشن» دزدیده و هیچ خلاقیتی توی ساخت اون به کار نرفته.


جزئیات:
• این فیلم جزو مجموعه فیلم های اکشن «جوان و خشن» به حساب می آید.
• در زمان فیلمبرداری دست اریکا لی آسیب دیده و به همین دلیل فیلمبرداری تا یک ماه به تعویق افتاده است.
• کار لوک چین قبلا فیلم «بدون مشکل 2» (2002) را کارگردانی کرده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

شغل طلایی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم