درباره فیلم A Star Is Born

«ستاره ای متولد شده است» فیلمی امریکایی در ژانر عاشقانه و موزیکال و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط بردلی کوپر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کوپر به همراه اریک راث و ویل فترز نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به بردلی کوپر، لیدی گاگا و دیو شپل اشاره کرد. «ستاره ای متولد شده است» در جشنواره ونیز به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 5 اکتبر 2018 در امریکا اکران شد. این فیلم هم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و هم با فروش 436 میلیون دلاری به موفقیت تجاری عظیمی تبدیل شد. در فصل جوایز نیز این فیلم موفق شد به نامزدی اکثر جوایز سینمایی معتبر دست پیدا کند.

نویسندگان:
بردلی کوپر، اریک راث، ویل فترز

عوامل:
فیلمبرداری: متیو لیباتیک
تدوین: جی کسیدی
بودجه کلی: $36,000,000
فروش جهانی: $436,200,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 501 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/04 از 10 است: «ستاره ای متولد شده است با کارگردانی درست و بازی های بسیار با کیفیت یک داستان عاشقانه را به بهترین شکل روایت می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 88 از 100 را بر اساس نظر 60 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «ستاره ای متولد شده است»
جکسون مین یک خواننده بسیار مشهور سبک کانتری- راک است که در استادیوم های بزرگ اجرا می کند. اما طرفدارانش نمی توانند ببینند که الکلی بودن او در طول سالها چگونه او را کم کم از پا درآورده است. در پایان یک کنسرت او با آلی روبرو می شود که در یک کافه کوچک کار می کند. آلی به او اعتراف می کند که افرادی به او گفته اند که با وجود استعدادش نمی تواند در صنعت موسیقی موفق باشد چرا که از نطر ظاهری جذابیتی ندارد. جک روی یکی از قطعات آلی کار می کند و برای آن موسیقی می سازد، او همچنین آلی را تشویق می کند تا همراه با او روی صحنه اجرا کند. آلی به شدت مورد استقبال قرار می گیرد و دوران کاری پر از موفقیت اش آغاز می شود. این دو عاشق همدیگر می شوند اما اعتیاد جک باعث می شود مشکلات زیادی برای آنها ایجاد شود.
داستان «ستاره ای متولد شد» ابتدا در یک فیلم سینمایی ساخته سال 1937 روایت شده است و پس از آن دو بازسازی در سال های 1957 و 1976 داشته است. حالا و در نسخه بردلی کوپر، این داستان برای چهارمین بار به فیلم تبدیل شده است. داستان «ستاره ای متولد شد» به گونه ای است که زمان و مکان نمی شناسد چرا که جذابیت های بسیار زیادی برای تماشاگران دارد، از ستاره‎ای در حال سقوط گرفته تا سفر فرد با استعداد به قلب شهرت و عشق دو هنرمند به همدیگر همه و همه در این داستان بزرگ حضور دارند. اما کارگردان فیلم (بردلی کوپر) این داستان را برای زمان حال آپدیت کرده است. او روی سفرهای عاطفی شخصیت هایش تمرکز می کند و تاثیر هر شخصیت بر دیگری را نشان می دهد. یک فیلم موزیکال وقتی درست کار می کند که آوازهایش تنها جنبه سرگرمی نداشته باشند و چیزی به داستان آن اضافه کنند. بازی لیدی گاگا در این فیلم استعداد های او در بازیگری را به خوبی نشان می دهد، او شخصیت اش در فیلم را با چنان حساسیتی بازی کرده که هماهنگی او با بردلی کوپر از همان لحظه اول اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.
فیلم زمان نسبتا طولانی دو ساعت را دارد و در این زمان به چندین داستان فرعی نیز می پردازد که برخی از آنها بسیار جذاب هستند هرچند برخی دیگر نیمه کاره رها می شوند. در نیمه دوم فیلم سرعت تدوین آن بیشتر می شود و فیلم به سرعت به سمت اوج حرکت می کند، این کار تاثیر زیادی در موفقیت فیلم داشته چرا که باعث می شود مخاطب برای اجراهای یک سوم پایانی فیلم کاملا پر انرژی باقی بماند. بردلی کوپر با این فیلم نشان داد که آینده ای درخشان در کارگردانی منتظر اوست، و اینکه بعضی داستان ها با هر بار تعریف کردن بهتر و بهتر می شوند.

نویسنده: نیل سوانس
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
این بهترین فیلم سال 2018 هست. هر انتظاری که از یه فیلم داشته باشید توی فیلم جدید بردلی کوپر وجود داره. از فیلمنامه و کارگردانی بی نقص تا بازی های فوق العاده و آوازهای شنیدنی.
نظر منفی:
داستان فیلم کاملا قابل پیشبینی و کلیشه ای نوشته شده و بازیگری لیدی گاگا هم توی خیلی از جاهای فیلم زیادی احساساتی و آماتوری انجام شده.

دیالوگ برگزیده:
جک: هی!
آلی: چیه؟
جک: هیچی می خواستم یه نگاه دیگه بهت بندازم.

جزئیات:
• بردلی کوپر همانند شخصیت اش در این فیلم مدتی با اعتیاد دست و پنجه نرم کرده است.
• ارتباط آلی با پدرش در فیلم تا حدود زیادی بر اساس رابطه لیدی گاگا و پدرش نوشته شده است.
• فیلمبرداری این فیلم 42 روز طول کشیده است.
• این اولین فیلمی است که توسط بردلی کوپر کارگردانی شده است.

موارد مشابه

رای به فیلم

ستاره ای متولد می شود

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم