درباره فیلم Echo Boomers

«اکو بومرز» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و جنایی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط سث ساووی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جیسون میلر و کوین برنارد نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به مایکل شنون، الکس پتیفر و پاتریک شوارزنیگر اشاره کرد. «اکو بومرز» در تاریخ 13 نوامبر 2020 به صورت آنلاین به نمایش درآمد. 

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 33% را بر اساس 21 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/8 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 16 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «اکو بومرز»
اولین فیلم بلند سث ساووی به نام «اکو بومرز» بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است و از همان لحظه اول نشان می دهد که در بیان کردن پیام های اجتماعی‎اش چقدر جدیت دارد. نویسندگان فیلم داستان گروهی از جوانان بیست و چند ساله را روایت می کنند که فارغ التحصیل دانشگاه هستند، شخصیت هایی که یا بیکارند و یا شغلشان به خاطر بحران اقتصادی از بین رفته است. آنها برای گرفتن انتقامشان از سیستم اقتصادی ناعادلانه به خانه های ثروتمندترین افراد شیکاگو دستبرد می زنند و همزمان با سود اقتصادی خشم و هیجانشان را هم خالی می کنند. 
سث ساووی مراحل دزدی از خانه ها را به شکلی پرجزئیات و دقیق نشان می دهد و سعی نمی کند چیزی را از قلم بیاندازد، به همین خاطر است که بیننده می تواند حتی اگر با شخصیت ها هم ارتباط برقرار نکرد هیجان و اضطراب موقعیت سرقت را تجربه کند و در فضای وحشت آور آن قرار بگیرد. فیلم همزمان سعی می کند از کنش های شخصیت هایش برای ارائه یک پیام اجتماعی مهم درمورد نابرابری اقتصادی و افزایش جرائم استفاده کند و در این کار بسیار موفق عمل کرده است. هر مرحله از پیشروی داستان با غرق شدن بیشتر شخصیت ها در دنیای خطرناک دزدی همراه است و شخصیت های فرعی جدیدی به داستان اضافه می شوند. بخش هایی از داستان که در آن با شخصیت لنس همراه می شویم و او داستان را از دریچه نگاه خودش تعریف می کند بسیار دیدنی از کار درآمده و می تواند بیننده را تا حد زیادی به این شخصیت نزدیک کند. بدون تردید بازی پاتریک شوارتزنیگر در این نقش به موفقیت فیلم کمک بزرگی کرده است، او که قبلا با فیلم «دنیل واقعی نیست» (2019) استعداد خود در ایفای نقش های کمدی نشان داده بود در اینجا شخصیتی به مراتب جدی تر را بازی کرده و به شکلی بسیار باور پذیر این شخصیت را به تصویر کشیده است. شاید تنها مشکل فیلم این باشد که در نیمه دوم داستان تمرکز از روی شخصیت ها برداشته شده و فیلم بیشتر روی داستان متمرکز می شود که این عامل باعث شده مفاهیم عمیق فیلم درمورد دلیل گرایش به جرم آسیب ببیند و فیلم به سوی تبدیل شدن به یک اکشن معمولی برود. در نهایت فیلمساز با یک پایان بندی قابل قبول این ضعف را جبران می کند و موفق می شود به شکلی تاثیرگذار داستان را به سرانجام برساند. کارگردانی خوب سث ساووی در اولین فیلمش نشان داده که باید منتظر ساخته شدن آثار بهتر و منسجم‎تری از سوی او باشیم.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 71%
نظر مثبت:
«اکوبومرز» فیلمبرداری خیلی خوبی داره و سکانس های دزدی اون بسیار عالی کارگردانی شدن. اگر به فیلم‎های ژانر سرقت علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
یک فیلم کاملا معمولی که نه داستان جذابی داره و نه بازی های اون با کیفیت هستند.


جزئیات:
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط سث ساووی (کارگردان) است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

اکو بومرز

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم