لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال The Queens Gambit

«گامبی وزیر» مینی‎سریالی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2020 است. این سریال توسط اسکات فرانک و آلان اسکات طراحی شده و از بازیگران آن می توان به آنا تیلور جوی، کلویی پیری و بیل کمپ اشاره کرد. «گامبی وزیر» بر اساس رمانی به همین نام اثر والتر تویس ساخته شده و پخش آن از تاریخ 23 اکتبر 2020 از سرویس نت فلیکس آغاز شده است.

واکنش منتقدها:
این سریال در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 57 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/19 از 10 است. در سایت متاکریتیک سریال «گامبی وزیر» نمره 79 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر سریال «گامبی وزیر»
همانطور که در داستان «گتسبی بزرگ» چشم های کنجکاور دکتر اکلبرگ تمام اتفاقات رمان را تماشا می کنند در سریال جدید سرویس نت فلیکس به نام «گامبی وزیر» هم نگاه خیره آنیا تیلور جوی همین نقش را ایفا می‎کند. سریالی به کارگردانی اسکات فرانک که داستان موفقیت شخصیت اصلی اش را به سبک یک فیلم هیجانی (تریلر) تعریف می کند و در این راه از بازی آنیا تیلور جوی به بهترین شکل استفاده کرده است. 
بدون تردید این سریال بهترین بازی آنیا تیلور جوی تا به امروز را در خود دارد. او قبلا در «جادوگر» توانایی بالای خود در اجرای میمیک های جزئی صورت را نشان داده بود اما در «گامبی وزیر» موفق می شود بیننده را به سرعت با خود همراه کند و در طول سریال کاملا احساساتش را به دست بگیرد. همانطور که در سریال دیگر اسکات فرانک به نام «بی خدا» دیده ایم او علاقه دارد زنان را در محیط هایی که قرار دهد که به صورت سنتی تحت کنترل مردان بوده اند. آنیا تیلور جوی در نقش بث هارمون روبروی مردانی شطرنج بازی می کند که همه فکر می کنند می توانند او را شکست دهند و یا مربی او شوند. اما نکته ظریفی که باعث تفاوت این سریال با آثار زن محور کلیشه ای می شود، این است که نویسنده هرگز اجازه نداده داستان از شخصیت بث دور شود و به سمت شعاری شدن برود. داستان سریال در باطن خود یک درام ورزشی است که تلاش های بث برای قهرمانی در مسابقات شطرنج را نشان می دهد اما همزمان درام درونی و عاطفی آن به حدی قدرتمند است که جنبه های دیگر آن را تحت تاثیر قرار می دهد و در هماهنگی با لحظات حساس مسابقات بث قرار می گیرد. یکی از دستاورد های مهم در کارگردانی سریال نحوه نشان دادن بازی شطرنج است که به گونه ای بسیار جذاب انجام شده و بیننده را خسته نمی کند. اسکات فرانک هر بازی را به شیوه ای متفاوت کارگردانی کرده، گاهی بازی را از دور تماشا می کنیم، گاهی جزئیات حرکات را می بینیم و گاهی کاملا با احساسات شخصیت بث همراه می شویم. اگر دانشی مختصر از شطرنج داشته باشید احتمالا از تماشای این سریال بیشتر لذت خواهید برد با این حال داستان به گونه ای نوشته نشده که این دانش ضروری باشد. «گامبی وزیر» با فیلمبرداری با کیفیت و بازی تماشایی آنیا تیلور جوی به یکی از بهترین مینی سریال های سال کمپانی نت فلیکس تبدیل شده و یک موفقیت بزرگ برای اسکات فرانک محسوب می شود.
نویسنده: دنیل فینبرگ
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 96%
نظر مثبت:
یک سریال فوق العاده با بازی تماشایی آنیا تیلور جوی و داستان بسیار جذاب که اگر قسمت اولش رو ببینید قطعا تا انتها اون رو تماشا خواهید کرد.
نظر منفی:
داستان سریال خیلی جذاب نوشته شده اما بعضی از قسمت های اون که بازی های شطرنج توی اون ها زیاده بیش از حد کند و خسته کننده جلو میرن و از نظر تدوین مشکل دارن.

جزئیات:
• بازی های شطرنجی که در سریال نشان داده شده اند همگی واقعی هستند و در تورنومنت های معتبر شطرنج بازی شده اند.
• این سریال بر اساس رمانی به همین نام اثر والتر تویس ساخته شده است. هث لجر پیش از مرگش قصد داشته از این رمان اقتباس کند.
 

موارد مشابه

رای به سریال

گامبی وزیر

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم