درباره انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

«باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» انیمیشنی امریکایی در ژانر کمدی و ماجراجویی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط تیم هیل انجام شده و از صداپیشگان آن می‎توان به تام کنی، تیم هیل و بیل فیگربک اشاره کرد. «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» در تاریخ 5 نوامبر 2020 از سرویس اینترنتی نت فلیکس به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران این مجموعه پرطرفدار قرار گرفت.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 70% را بر اساس 10 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/4 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار»
نت فلیکس فیلم جدید باب اسفنجی را موقعی پخش کرد که کسی انتظارش را نداشت، اما شاید الان فیلمی که همه به آن نیاز داریم همین ماجراجویی جدید باب اسفنجی و پاتریک باشد. «اسفنج در حال فرار» قرار بود به صورت سینمایی و در تابستان اکران شود اما شیوع ویروس کرونا باعث شد اکران فیلم لغو شود و سازندگان آن ترجیح دادند به جای اینکه منتظر آینده بمانند آنرا از طریق سرویس نت فلیکس اکران کنند. اگر فیلم ها را یک جور فرار از واقعیت در نظر بگیریم باب اسفنجی می تواند دقیقا همان فیلمی باشد که باعث می شود اتفاقات تلخ این مدت را لااقل برای 90 دقیقه فراموش کنید، یک ماجراجویی دیگر با شلوار مکعبی دوست داشتنی.
داستان اصلی فیلم حول تلاش دوباره پلانکتون برای دزدیدن فرمول همبرگرهای باب اسفنجی نوشته شده است. این بار با دزدیده شدن حلزون باب اسفنجی، او به همراه پاتریک به سفری طولانی می روند تا گری را نجات دهند و از دزدیده شدن فرمول همبرگرها هم جلوگیری کنند. اما این خط داستانی تنها یک بهانه است تا شخصیت های دوست داشتنی فیلم وارد مجموعه ای از ماجراجویی های عجیب و غریب و هیجان انگیز شوند. این بخش های ماجراجویی فیلم و به خصوص بخشی که کیانو ریوز در آن حضور پیدا کرده بسیار غافلگیرکننده و جذاب ساخته شده اند و می توان گفت از نظر خلاقیت داستانی یک سر و گردن بالاتر از سریال باب اسفنجی هم قرار می گیرند. اما نویسنده داستان اجازه نداده عجیب بودن این داستان ها باعث دورشدن بیننده از محتوای اصلی آنها شود، داستان هم چنان و مثل همیشه درمورد دوستی باب اسفنجی و پاتریک است و مهم ترین پیام اخلاقی فیلم در مورد رفاقت به خوبی منتقل می شود. فیلم هم می تواند طرفداران کم سن و سال باب اسفنجی را راضی کند و هم بزرگتر ها را به هیجان بیاورد چرا که فضای آشنای داستان و شخصیت ها در آن کاملا حفظ شده است. حضور بازیگرانی همچون کیانو ریوز ، اسنوپ داگ و دنی ترخو در فیلم هم باعث شده این جنبه های سرگرم کننده فیلم برای بینندگان بزرگسال بیشتر تقویت شود. ترکیب فیلمنامه و داستان جذاب در کنار شخصیت های دوست داشتنی باب اسفنجی و پاتریک باعث شده «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» به یکی از سرگرم کننده ترین انیمیشن های سال تبدیل شود، انیمیشنی که مطمئناً راه را برای ساخته شدن فیلم های سینمایی بیشتری از روی این سریال باز خواهد کرد.
نویسنده: ایان سندول
منبع: www.digitalspy.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
«اسفنج در حال فرار» تمام انتظاری که از یک فیلم باب اسفنجی دارید رو برآورده میکنه و پر از ماجراجویی های هیجان انگیز و صحنه های خنده داره. اگر به سریال باب اسفنجی علاقه دارید این انیمیشن رو از دست ندید.
نظر منفی:
شخصیت های باب اسفنجی و پاتریک همچنان جذاب و خنده دار هستن اما داستان فیلم بیش از حد ساده و دم دستی نوشته شده و هیچ فرقی با قسمت های معمولی سریال باب اسفنجی نداره.


جزئیات:
• فیلم به سازنده اصلی سریال باب اسفنجی به نام استفن هیلنبرگ تقدیم شده است که در سال 2018 از دنیا رفت.
• تیم هیل (کارگردان) قبلا فیلم «جنگ با پدربزرگ» (2020) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به انیمیشن

باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم