درباره انیمیشن Over the Moon

«روی ماه» انیمیشنی امریکایی- چینی در ژانر موزیکال و ماجراجویی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط گلن کین کارگردانی شده و فیلمنامه آن را آدری ولز نوشته است. از صداپیشگان فیلم می‎توان به کتی آنگ، فیلیپا سو و کن جونگ اشاره کرد. «روی ماه» در جشنواره مونت کلر اکران شد و سپس در تاریخ 23 اکتبر 2020 از طریق سرویس نت فلیکس به نمایش عمومی درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 67 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/93 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «روی ماه»
انیمیشن جدید کمپانی نت فلیکس به نام «روی ماه» نمونه ای کامل از تصویر سازی خیره کننده و تماشایی در فیلم های انیمیشن است. نوع طراحی انیمیشن و جزئیاتی که در ساختن فضاها به کار رفته به حدی دیدنی و درگیر کننده است که در همان سکانس اول فیلم بیننده از دنیای واقعی کنده می شود و پا به جهانی جادویی و افسانه ای می گذارد که داستان فیلم در آن روایت می شود.
معمولا فیلم های انیمیشنی سعی می کنند از واقع گرایی فرار کنند و این موضوع هم در داستان و هم در تصویرسازی برای این فیلم ها کاملا خود را نشان می دهد. با این وجود در بخش های ابتدایی «روی ماه» شاهد یکی از عالی ترین نمونه های واقع گرایی در انیمیشن هستیم. اینکه انیماتور ها در بازسازی واقعی محیط یک روستا چقدر فوق العاده عمل کرده اند به خودی خود اهمیتی ندارد، مهم اینجاست که کارگردان این کار را با یک هدف مشخص انجام داده و آن تضاد بین دنیای واقعی و قلمرو تخیلی ماه است. این تضاد با تصاویر متفاوت ساخته شده برای زمین و ماه به شکلی بسیار موثر به تصویر کشیده شده و تاثیر داستان عمیق فیلم را چندین برابر می کند. فیلم شبیه به آثار ژانر علمی تخیلی شروع می شود و در ابتدا فی فی را در حالی می بینیم که در حال ساخت یک فضاپیما است و همزمان آواز می خواند. آوازهایی که برای شخصیت های «روی ماه» نوشته شده اند بسیار متنوع هستند و از ترانه های پاپ تا کلاسیک را در برمی گیرند. اما فی فی در مسیر سفر عجیب و غریبش با چند شخصیت دیگر از جمله چین و قورباغه‎اش روبرو می شود. درست از این نقطه است که مسیر فیلم کاملا تغییر کرده و با شتاب به سوی فانتزی و تخیل می رود. گروه شخصیت ها به بخش تاریک ماه می روند و هرچه به مقصد نزدیک تر می شوند انیمیشن فیلم غلیط تر و خطوط رسم شده تیز تر می شوند. استفاده از افکت های تصویری موثر و کارگردانی حساب شده باعث می شود کنجکاوی بیننده تا انتها حفظ شود و بتواند تا پایان زیبای فیلم همراه شخصیت ها بماند. با اینکه عناصر اساسی فیلم را در آثار انیمیشنی دیگری دیده ایم اما داستان فیلم و شخصیت های آن به هیچ وجه مصنوعی به نظر نمی رسند و می توانند کاملا برای بینندگان باور پذیر باشند. «روی ماه» با استفاده از تصاویر انیمیشنی چشم نواز و داستان هیجان انگیزش به یکی از بهترین انیمیشن های موزیکال سال تبدیل شده و می تواند طرفداران کم سن و سال این فیلم ها را کاملا راضی کند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81%
نظر مثبت:
یکی از بهترین فیلم های انیمیشنی سال های اخیر که داستان جذابی داره و تصاویر انیمیشن اون فوق العاده دیدنی هستند. پیام فیلم درمورد کنار اومدن با اتفاقات تلخ بسیار برای بچه ها آموزنده ست.
نظر منفی:
این فیلم از نظر گرافیکی کیفیت بسیار بالایی داره اما داستان و شخصیت های اون کاملا کلیشه ای هستند و هیچ تازگی ای ندارن.

جزئیات:
• این اولین فیلم کارگردانی شده توسط گلن کین (کارگردان) است، او قبلا به عنوان انیماتور در انیمیشن‎های کمپانی دیزنی حضور داشته است.
 

موارد مشابه

رای به انیمیشن

روی ماه

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم