درباره فیلم The Secrets We Keep

«اسراری که ما نگه می داریم» فیلمی امریکایی در ژانر درام و دلهره‎آور و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط یووال آدلر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آدلر به همراه رایان کاوینگتون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به نومی راپیس، جوئل کینامن و کریس مسینا اشاره کرد. «اسراری که ما نگه می داریم» در تاریخ 16 سپتامبر 2020 به صورت آنلاین به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 64% را بر اساس 47 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/93 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 26 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «اسراری که ما نگه می داریم»
«اسراری که ما نگه می داریم» در مورد اتفاقات کوچکی است که زندگی افراد را برای همیشه تغییر می دهند. صدای یک سوت که در هوای شهر می پیچد و به گوش ماجا (شخصیت اصلی فیلم) برخورد می کند آنچنان تاثیر عمیقی روی او می گذارد که باعث می شود شک و تردید تمام زندگی او را فرا بگیرد. این صدا و سپس مردی که سگش را با یک لهجه آلمانی صدا می زند برای ماجا آشناست. او احساس می کند این مرد را قبلا دیده است، یک افسر نازی که جنایت های شنیع بسیاری را مرتکب شده و حالا در همسایگی او زندگی می کند. 
اما اگر او اشتباه کرده باشد چه؟ ماجا که سعی کرده پس از جنگ زندگی آرامی داشته باشد ممکن است با این اشتباه زندگی خود را کاملا به تباهی بکشد. یووال آدلر (کارگردان و نویسنده) این ماجرای به ظاهر ساده را به یک تریلر پیچیده از دروغ ها، رازها و داستان های جعلی تبدیل کرده است. ماجا این مرد را می دزدد و در انباری خانه اش زندانی می کند تا بتواند هویت او را شناسایی کند اما همزمان که سعی می کند از نازی بودن این مرد مطمئن شود خودش را هم بیشتر می شناسد و با جنبه هایی از شخصیت خودش روبرو می شود که قبلا از وجود آنها بی خبر بوده است. ماجا به همراه خواهرش در یک کمپ اسارت نازی ها زندانی بوده و توانسته از آن جا جان سالم به در ببرد. آزارهایی که او در آنجا از سربازان بی رحم نازی دیده باعث شده آتش انتقام همیشه در وجودش شعله ور باشد. داستان فیلم در واقع ماجرای همین انتقام ماجا از گذشته تلخش است اما فیلمساز با زیرکی این داستان را به شیوه ای متفاوت و خلاقانه تعریف کرده است. ماجا به همسایه اش قول می دهد که اگر واقعیت را بگوید به او اجازه می دهد که در جای دیگری با خانواده اش زندگی کند. هدف ماجا کشتن این مرد نیست بلکه می خواهد از چیز دیگری اطمینان پیدا کند که به خواهر درگذشته اش مربوط می شود. غمی که در داستان ماجا وجود دارد به بهترین شکل از طریق بازی تماشایی نومی راپیس به نمایش درآمده است. راپیس به شکلی بسیار باورپذیر موفق شده تضاد و کشمکش درونی شخصیت ماجا را بازی کند و فیلمنامه نیز بازی خوب او را با دادن دیالوگ های عمیق تکمیل کرده است. بیننده در همان دقایق ابتدایی فیلم می تواند ماجا را درک کند و به همین دلیل تا انتها ارتباطش را با او حفظ می کند و از فضای دلهره آور فیلم دور نمی شود. «اسراری که ما نگه می داریم» فیلمی بسیار متفاوت درمورد جنگ و زخم های قربانیان آن است، فیلمی که شخصیت اصلی اش را با پرسش هایی عمیق درمورد ماهیت انتقام و جبران گذشته روبرو می کند و با کارگردانی ماهرانه‎اش اجازه نمی دهد بیننده از دنبال کردن داستان این شخصیت خسته شود.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 45%
نظر مثبت:
یک درام هیجان انگیز که پر از غافلگیری های داستانی جذاب و اضطراب آوره که باعث میشه یک لحظه هم از دیدن فیلم خسته نشید.
نظر منفی:
متاسفانه با این که ایده اصلی فیلم خیلی جذابه اما نویسنده ماجرا رو به شکلی بسیار کلیشه ای و قابل پیشبینی جلو برده و نتونسته اون رو به یک ماجرای درگیر کننده تبدیل کنه. اگر به داستان فیلم علاقه دارید پیشنهاد می کنم به جای این فیلم «مرگ و خدمتکار» (1994) رو تماشا کنید.

دیالوگ برگزیده:
ماجا: زندگی بعضی از آدم ها هیچوقت نمیتونه نرمال باشه.

جزئیات:
• یووال آدلر (کارگردان) قبلا فیلم «مامور» (2019) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

اسراری که ما نگه می داریم

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم