درباره فیلم Centigrade


درباره فیلم:
«سانتیگراد» فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط برندان والش کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا والش به همراه دیلی نیکسون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به وینسنت پیازا و جنسیس رودریگز اشاره کرد. «سانتیگراد» در تاریخ 27 آگوست 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
برندان والش، دیلی نیکسون

عوامل:
فیلمبرداری: سیموس تیرنی
تدوین: بردلی راس
موسیقی: تری توی، متیو وانگ
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 38% را بر اساس 42 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/07 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 46 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «سانتیگراد»
«سانتیگراد» اولین ساخته سینمایی برندون والش از همان لحظه اول به بیننده اعلام می کند که حوادث داستانش بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده اند. هرچند در سالهای اخیر عادت کرده ایم که به این جمله بی اعتماد باشیم اما در مورد «سانتیگراد» باید گفت فیلم برخوردی به شدت واقعگرایانه با داستانش دارد. فیلم سعی کرده شرایط سخت گرفتار شدن در کولاک را به واقعی ترین شکل ممکن به تصویر بکشد و به همین خاطر می توان تصور کرد هر کسی که در این شرایط گرفتار شده باشد با چالش های شخصیت های فیلم «سانتیگراد» روبرو شده است.
در «سانتیگراد» جنسیس رودریگز نقش نائومی را بازی می کند که برای تبلیغ کتابش سراسر نروژ را به همراه همسرش سفر می کند. وقتی یک شب آنها با یک کولاک شدید مواجه می شوند تصمیم می گیرند در حاشیه جاده توقف کوتاهی داشته باشند اما خوابشان می برد و وقتی بیدار می شوند می فهمند که ماشین‎شان زیر برف گیر کرده و راه فراری ندارند. فیلم در داخل یک ماشین حمل بستنی ضبط شده و بازیگران در طول فیلمبرداری بسیار کم غذا خورده اند، به همین دلیل تصاویر فیلم بسیار واقعی از کار در آمده اند و به خصوص سرمایی که بازیگران تحمل می کنند به خوبی در فیلم به نمایش درآمده است. این فیلم از معدود آثاری است که نمایش آن در دوران قرنطینه ویروس کویید – 19 بسیار به نفعش تمام شده چرا که شرایط سخت شخصیت هایش به نوعی وضعیت حال حاضر جهان را بازتاب می دهد. آنها برای مدت نامعلومی در یک محیط بسته گرفتار شده اند و اختلافاتی که با هم پیدا می کنند داستان فیلم را پیش می برد. یکی از نکات مثبت فیلمنامه این است که به جای تمرکز روی رازهای بزرگ و گذشته شخصیت ها بیشتر به زمان حال می پردازد. اختلافات شخصیت های اصلی فیلم بیشتر بر سر نحوه زنده ماندن و زندگی روزمره شان است که هر بار سخت تر و غیرقابل تحمل تر می شود. بازی های خوب دو بازیگر فیلم توانسته به شکل موثری بیننده را وارد این فضای سخت و خشن کند. اما از نظر فنی برندان والش (کارگردان) با چالش های دشواری روبرو بوده است، او برای اینکه به فیلم حس حرکت بدهد همراه با بدن بازیگران دوربین را جابه جا کرده و سپس با پیش رفتن فیلم این حرکت های جزئی را هم حذف می کند تا حس سکون و گرسنگی شخصیت ها به بهترین شکل مورد تاکید قرار بگیرد. «سانتیگراد» با داستان جذاب و بازی های خوبش توانسته به فیلمی واقع گرایانه تبدیل شود که شرایط دشوار شخصیت هایش را با موفقیت به بیننده انتقال می دهد و توانایی کارگردانی برندون والش را در همین فیلم اولش نشان می دهد.

نویسنده: جنی کرمود
منبع: www.eyeforfilm.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 47%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار جذاب با فضای خفه کننده و اضطراب آور. اگر به فیلم هایی علاقه دارید که توی اون شخصیت ها باید برای زنده موندن تلاش کنن این فیلم با کیفیت رو از دست ندید.
نظر منفی:
«سانتیگراد» کارگردانی خوبی داره اما تدوین اون بسیار بد انجام شده و به همین خاطر فیلم سرعت مناسبی نداره و خیلی زود خسته کننده میشه.

جزئیات:
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط برندان والش (کارگردان) است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

سانتیگراد

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم