درباره فیلم Train to Busan Presents: Peninsula

«شبه جزیره» فیلمی کره ای در ژانر وحشت و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط یون سانگ هو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا سانگ هو به همراه پارک جو سوک نوشته است. «شبه جزیره» دنباله ای بر فیلم «قطار بوسان» (2016) است که ماجرای این فیلم را از 4 سال بعد و با بازگشت یک افسر نظامی به کره جنوبی پیگیری می کند. از بازیگران فیلم می توان به گانگ دونگ وان، لی جونگ هیون و لی ری اشاره کرد. «شبه جزیره» قرار بود در جشنواره فیلم کن به نمایش درآید اما به دلیل لغو این جشنواره در تاریخ 15 جولای 2020 به شکل آنلاین اکران شد و مورد استقبال نسبی منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
یون سانگ هو، پارک جو سوک

عوامل:
فیلمبرداری: لی هیون دئوک
تدوین: یانگ جین مو
موسیقی: گروه ماوگ

بودجه کلی: $16,000,000
فروش جهانی: $33,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 51% را بر اساس 76 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/11 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 51 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «شبه جزیره»
جدیدترین ساخته یون سانگ هو به نام «شبه جزیره» ادامه ای بر فیلم «قطار بوسان» محصول سال 2016 است، یکی از موفق ترین فیلم های زامبی سالهای اخیر سینما که توانست علاوه بر محبوبیت نزد بینندگان نظر مثبت منتقدان را هم جلب کند. خبر خوب این است که برای تماشای شبه جزیره نیازی نیست «قطار بوسان» را دیده باشید، درواقع شاید حتی بتوان گفت اگر آنها را به ترتیب تماشا نکنید از دیدنشان لذت بیشتری خواهید برد.
برای ساختن «شبه جزیره» کل تیم سازنده «قطار بوسان» بار دیگر کنار هم جمع شده اند تا یون سانگ هو بتواند همان خلاقیت فیلم اول را بار دیگر تکرار کند. داستان فیلم 4 سال پس از اتفاقات فیلم اول روایت می شود و در آن کشور کره به شکل سرزمینی به تصویر کشیده شده که هنوز نتوانسته این بحران سنگین را پشت سر بگذارد. فیلم به سرعت ترکیب هیجان انگیز فیلم اول را به بیننده یادآوری می کند: ترکیبی از وحشت و اکشن به همراه تعقیب و گریزهایی که با وقوع ناگهانی‎شان مو بر تن تماشاگر سیخ می کنند. فیلمِ اول از محیط یک قطار به شیوه ای بسیار خلاقانه استفاده کرده بود و توانسته بود وحشت ناشی از زامبی ها را به خوبی با این محیط هماهنگ کند. اما در «شبه جزیره» خبری از قطار نیست، در اینجا قهرمانان فیلم باید به کشور کره برگردند تا یک ماموریت مهم را به انجام برسانند اما حضور بازماندگان در آنجا بلافاصله آنها را شوکه می کند. بقیه زمان فیلم پر از تعقیب و گریزهای هیجان انگیز و جلوه های ویژه با کیفیتی است که می تواند طرفداران فیلم های اکشن را کاملا راضی کند. پر رنگ بودن این بخش ها باعث شده با داستانی ساده طرف باشیم که معمولا نسخه های مشابه آنرا در سایر فیلم های زامبی دیده ایم. با این وجود جذابیت شخصیت پردازی و جزئیات هرکدام از شخصیت ها باعث می شود بیننده همچنان بتواند ماجرای این افراد را دنبال کند و از پیگیری داستان خسته نشود. از نظر تدوین «شبه جزیره» بر خلاف فیلم قبلی دارای سرعت بالا در تمام طول فیلم نیست اما بخش های آرام تر را به شکل هوشمندانه بین تعقیب و گریز ها و صحنه های اکشن فیلم قرار داده است تا بیننده بتواند هم پرداخت شخصیت ها را تماشا کند و هم با پیش رفتن داستان از طریق صحنه های اکشن سرگرم شود. طراحی حرکت در این صحنه های اکشن به شکلی بسیار ماهرانه انجام شده و کارگردان مدام چشم بیننده را در نقاط مختلف قاب حرکت می دهد تا در هیجان این صحنه ها غرق شود. «شبه جزیره» درست مثل «قطار بوسان» یک فیلم زامبی موفق است که از پتانسیل این ژانر به خوبی برای ایجاد هیجان و صحنه های اکشن پرکشش استفاده کرده و بار دیگر نشان داده که این ژانر هنوز می تواند پذیرای ایده های خلاقانه و جدید فیلم‎سازان غیرامریکایی باشد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
«شبه جزیره» داستان و شخصیت های ساده ای داره اما صحنه های اکشن و تعقیب و گریزهای جذابش به خوبی تونستن جذابیت فیلم رو حفظ کنن و اجازه نمیدن حوصله بیننده از دنبال کردن داستان فیلم سر بره.
نظر منفی:
«شبه جزیره» به هیچ وجه نتونسته به کیفیت «قطار بوسان» نزدیک بشه و مخصوصا از نظر داستانی و دیالوگ نویسی ضعف های بسیار زیادی داره، تنها نکته مثبت فیلم کارگردانی خوب بعضی از صحنه های اکشن فیلمه که باعث شده بخش های میانی فیلم جذاب از کار دربیاد.

جزئیات:
• یون سانگ هو (کارگردان) قبلا فیلم «جعلی» (2013) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

شبه‌ جزیره

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم