درباره فیلم Death of a Vlogger

«مرگ یک ولاگر» فیلمی امریکایی در ژانر درام و ترسناک و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط گراهام هیوز انجام شده و از بازیگران آن می توان به گراهام هیوز، آنابل لوگان و پدی کندراکی اشاره کرد. «مرگ یک ولاگر» در تاریخ 6 جولای 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
گراهام هیوز
عوامل:
فیلمبرداری: کوین والز
تدوین: گراهام هیوز
موسیقی: گروه کولا
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 5 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/75 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 55 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «مرگ یک ولاگر»
یک ولاگر (کسی که با فعالیت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام سعی می کند به افزایش فالوور برسد) به نام گراهام که به شدت به دنبال شهرت در اینترنت است، به صورت تصادفی یک اتفاق ماوراالطبیعه را ضبط می کند. این اتفاق کوچک به زودی به چنان حادثه ای تبدیل می شود که کنترل آن از اراده همه خارج می شود و سپس مستندی درمورد این اتفاقات ساخته می شود که جزئیات آنرا بازگو می کند.
گاهی ساخته شدن یک فیلم با امکانات محدود باعث می شود منتقدان نسبت به برخی ایرادات آن سخت گیری نکرده و آنرا به حساب کمبود بودجه بگذارند. درمورد «مرگ یک ولاگر» این اتفاق به شدت متفاوت است چرا که ساخت فیلم آنقدر هوشمندانه انجام شده که به هیچ وجه نمی توان کیفیت تصویر پایین آنرا به پای کمبود بودجه نوشت و تمام این محدودیت های تکنیکی برای پیشبرد درست داستان لازم هستند. فیلم از نظر تصویری با یک دقت ویژه ساخته شده و هرچند ممکن است در چند دقیقه ابتدایی برای مخاطب آزاردهنده باشد اما به تدریج این سبک تصویری به بخشی حیاتی از فیلم تبدیل می شود. تمام چیزی که بیننده تماشا می کند به صورت یک ویدیو ضبط شده است که گویا شخصیت گراهام آنرا تدوین کرده است و در آنها هم مصاحبه با مقامات وجود دارد و هم جلسات آنلاینی که در آنها افراد درمورد اوضاع پیش آمده صحبت می کنند. با اینکه صحنه پردازی فیلم برای محیط خانه جن‎زده چنان تعریفی ندارد اما چون فیلم وانمود می کند که مستقیما با حقیقت سر و کار دارد بیننده می تواند این محیط و فعالیت های ماوراء الطبیعه درون آنرا باور کند. بزرگترین نقطه قوت فیلم همین جنبه های تکنیکی ماهرانه آن است که با وجود بودجه پایین توانسته اند بیننده را در تعلیق شدید نگه دارند، به خصوص صحنه های ترس ناگهانی که بسیار باکیفیت از کار درآمده اند. فیلم مدام بیننده را با این سوال روبرو می کند که آیا چیزهایی که تماشا می کند واقعی هستند یا نه و با این حربه موفق می شود بیننده را حسابی بترساند. همچنین شخصیت گراهام در طول فیلم بیشتر و بیشتر به بیننده معرفی می شود و وقتی در یک سوم پایانی اتفاقات فیلم خطرناک تر می شود بیننده حس همذات پنداری و نگرانی نسبت به این شخصیت پیدا می کند. «مرگ یک ولاگر» از آن فیلم های خاصی است که بیننده‎اش را به راحتی گمراه می کند تا در موقع مناسب با صحنه های تماشایی او را غافلگیر کند، فیلمی که از بودجه پایین‌اش به بهترین شکل استفاده کرده و درگیر کلیشه های تکراری ژانر وحشت نشده است.

نویسنده: اندرو مارشال
منبع: www.starburstmagazine.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
این فیلم تعلیق بسیار بالایی داره و مدام بیننده رو در حالت اضطراب قرار میده کارگردان تونسته به خوبی از پس کارگردانی سکانس های ترس ناگهانی بربیاد و به همین خاطر فیلم با وجود بودجه کم به شدت تماشایی از کار دراومده.
نظر منفی:
«مرگ یک ولاگر» از تکنیک های جالبی برای تعریف کردن داستانش استفاده کرده اما خود داستان زیاد جذابیتی نداره و نمیتونه تا آخر بیننده رو برای تماشای فیلم مشتاق نگه داره.

جزئیات:
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط گراهام هیوز (کارگردان) است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

مرگ یک ولاگر

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم