لیست قسمت ها

loading

در حال بارگذاری قسمت ها

درباره سریال Defending Jacob

«دفاع از جیکوب» مینی سریالی امریکایی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2020 است. این سریال توسط مارک بامباک ساخته شده و از بازیگران آن می توان به کریس اوانز، میشل داکری و جیدن مارتل اشاره کرد. این سریال از کتابی به همین نام نوشته ویلیام لندی اقتباس شده و به صورت اختصاصی برای سرویس اپل تی وی تولید شده است. «دفاع از جیکوب» از تاریخ 29 می 2020 بر روی این سرویس آنلاین قرار گرفت و مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت.
طراح: 
مارک بامباک

واکنش منتقدها:
این سریال در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز 71% را بر اساس 56 ریویو به دست آورده که معادل نمره 6/58 از 10 است: «دفاع از جیکوب با بازی های عالی کریس اوانز و میشل داکری بسیار تاثیرگذار از کار درآمده است اما کارگردان در بعضی قسمت ها تنش شدید داستانش را فراموش کرده و به دام احساسات گرایی افتاده است». این سریال در سایت متاکریتیک نمره 61 از 100 را کسب کرده است که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر سریال «دفاع از جیکوب»
از زمانی که سرویس آنلاین اپل تی وی در نوامبر سال گذشته معرفی شد، این شرکت تاکنون نتوانسته سهم قابل توجهی از بازار پخش آنلاین را به خود اختصاص دهد. بازار تماشای آنلاین فیلم همچنان در دست نت فلیکس و آمازون است و آثار ساخته شده توسط این دو شرکت با استقبال زیاد مخاطبان مواجه می شوند. حالا و با اقتباس از رمان پرفروش ویلیام لندی اپل قدم بزرگی را در جهت جذب تماشاگران به این سرویس برداشته است. «دفاع از جیکوب» ترکیبی از داستان معمایی با درام های دادگاهی و تریلر روانشناسانه است و هرچند گاهی به دام برخی کلیشه های ژانری می افتد اما به طور کلی بسیار تماشایی از کار درآمده است. وقتی تماشای سریال را شروع کنید احتمالا نخواهید توانست دیدن آنرا متوقف کنید و این خود بزرگترین دلیل برای اثبات کیفیت این سریال درگیر کننده است.
انتخاب بازیگران سریال به بهترین شکل ممکن انجام شده است و کریس اوانز در نقش اندی باربر یکی از بهترین بازی های عمرش را انجام داده است. اندی باربر سالهاست که معاون دادستان شهری کوچک در ایالت ماساچوست است و بازی اوانز در این نقش آنقدر درخشان است که بلافاصله او را در این نقش می پذیریم. او بررسی پرونده قتل دانش آموزی به نام بن ریفکین را بر عهده می گیرد که در جنگل های اطراف شهر چاقو خورده است اما به زودی متوجه می شود که یکی از متهمان پرونده پسر 14 ساله خودش به نامش جیکوب است. اندی و همسرش فکر نمی کنند جیکوب گناهکار باشد اما اضافه شدن جزئیات جدید به پرونده باعث می شود تبرئه شدن جیکوب سخت تر شود.
بهترین نکته «دفاع از جیکوب» این است که موفق شده زندگی شخصیت ها را در این شهر کوچک به خوبی به تصویر بکشد. بیننده می تواند پخش شدن شایعه در این شهر را ببیند و تغییرات شدید در زندگی شخصیت های اصلی فیلم را لمس کند. لوری آرام آرام دوستانش را از دست می دهد و اندی که دادستانی مورد احترام در شهر بوده مجبور می شود جایگاه خودش را از بیرون تماشا کند. مارک بامباک فیلمنامه را به گونه ای نوشته که ذهن مغشوش جیکوب را نیز به خوبی به بینندگان نشان می دهد، درگیر بودن بیش از حد جیکوب و دوستانش در فضای مجازی باعث شده آنها نتوانند در دنیای واقعی آنطور که لازم است از حقوقشان دفاع کنند. جیکوب انگار یک نسخه تاریک و تلخ از شخصیت هری پاتر است که به شدت باهوش است اما از نظر عملی حرف زیادی برای گفتن ندارد. جیدن مارتل در این نقش استعداد بازیگری اش را نشان داده و به شکلی بسیار باورپذیر این نقش را بازی کرده است. «دفاع از جیکوب» داستانی بسیار درگیر کننده و پر از غافلگیری دارد و با بازی های خوبش موفق شده این داستان را به بهترین شکل به تصویر بکشد. 
نویسنده: آدام اسویتینگ
منبع: www.theartsdesk.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
یک سریال بسیار خوش ساخت و تماشایی با بازی عالی کریس اوانز. اگر به سریال های معمایی/ جنایی علاقه دارید «دفاع از جیکوب» یکی از بهترین سریال هاییه که میتونید تماشا کنید.
نظر منفی:
داستان سریال خوب نوشته شده اما متاسفانه بعضی جاهای سریال زیادی احساساتی ساخته شده و داستان اصلی سریال توی این بخش ها اصلا جلو نمیره. 

دیالوگ برگزیده:
نیل: توی ذهن هر نوجوانی یه نبرد دائمی بین حماقت و هوشمندی وجود داره.

جزئیات:
• کریس اوانز و جیدن مارتل که در این سریال نقش پدر و پسر را بازی می کنند قبلا در فیلم «بازی با خونسردی» (2014) در نقش پدر و پسر بازی کرده اند. آنها در فیلم «چاقو کشی» (2019) نیز پسرعمو هستند.
• مارک بامباک (طراح) قبلا نویسندگی فیلم «جنگ برای سیاره میمون ها» (2017) را برعهده داشته است.
 

موارد مشابه

رای به سریال

دفاع از جیکوب

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این قسمت از سریال را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم