درباره فیلم Becky

بکی فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و اکشن و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط جاناتان میلوت و کری مورنیون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا نیک موریس، لین اسکای و راسکوس اسکای نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به لولو ویلسون، کوین جیمز و جوئل مک هیل اشاره کرد. «بکی» در تاریخ 5 ژوئن 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
نیک موریس، لین اسکای و راسکوس اسکای

عوامل:
فیلمبرداری: گرتا زوزولا
تدوین: آلان کانانت
موسیقی: نیما فخرآرا

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 66% را بر اساس 65 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/8 از 10 است: «بکی از تمام پتانسیل داستانش استفاده نمی کند اما همچنان موفق می شود به فیلمی بسیار جذاب و سرگرم کننده برای طرفداران ژانر هیجانی تبدیل شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 52 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «بکی»
احتمالا اولین چیزی که درمورد «بکی» توجه بینندگان را جلب می کند حضور کوین جیمز در یک فیلم غیرکمدی باشد. کوین جیمز بازیگر محبوب فیلم های کمدی در اینجا نقش یک ضدقهرمان تمام عیار را بر عهده گرفته و با بازی اش قطعا بینندگان را غافلگیر خواهد کرد. با وجود موفقیت بزرگ کوین جیمز در نقش دومینیک، عامل اصلی موفقیت فیلم بازی درخشان لولو ویلسون در نقش اصلی فیلم است که باعث موفقیت «بکی» شده و داستان آنرا پیش می برد.
داستان کلی فیلم یک ماجرای "حمله به خانه" استاندارد است. گروهی از زندانیان فراری به یک خانه دور افتاده حمله می کنند و جان بکی و پدرش را به خطر می اندازند. فیلم به هیچ وجه روی این سوال که آیا بکی جان سالم به در می برد یا نه تمرکز نمی کند و در همان صحنه اول بازجویی افسرهای پلیس از بکی را نشان می دهد که دو هفته بعد از ماجرای اصلی انجام می شود. بکی به خاطر از دست دادن مادرش عزادار است و از پدرش به خاطر اینکه خیلی زود تصمیم به ازدواج مجدد گرفته ناراحت است. اما شخصیت پردازی بکی به همین ماجراهای ساده محدود نمی شود و فیلم به خوبی شخصیت او را از طریق جزئیات و لحظات کوچک به تصویر می کشد. وقتی دومینیک و دار و دسته اش از زندان فرار کرده و به خانه کوچک آنها حمله می کنند بکی راهی برای تخلیه خشونت اش پیدا می کند و به جای ترسیدن سعی می کند با آنها مبارزه کند. کارگردانان فیلم نشان داده اند که تا چه حد به بازی لولو ویلسون اعتماد داشته اند چرا که برقرار کردن تعادل بین بانمک بودن و مرگبار بودن کار بسیار سختی است و از عهده هر بازیگری برنمی آید. با این وجود ویلسون توانسته این نقش را با کم ترین خودنمایی و بیشترین باورپذیری بازی کند و خیلی زود موفق می شود بینندگان را با شخصیت خودش همراه کند.
مبارزه لولو ویلسون با کوین جیمز و دار و دسته اش بسیار نفس‎گیر از کار درآمده است. تمرکز بکی روی مبارزه و استفاده او از وسائل خانه فیلم را به ترکیبی از «جان ویک» و «تنها در خانه» تبدیل کرده است. در حالیکه اکشن های فیلم خشن و پر انرژی هستند اما همچنان نوعی معصومیت کودکانه تا انتها در بازی لولو ویلسون باقی می ماند که باعث تفاوت فیلم با آثار هیجانی معمولی می شود. فیلم از این فضای داستانی ساده به بهترین شکل استفاده کرده و بیننده را وادار می کند تا به انتها منتظر نتیجه این مبارزه مرگ و زندگی بماند. «بکی» با صحنه های اکشن جذاب و شخصیت پردازی پرجزئیاتش قطعا یکی از فیلم های هیجانی با کیفیت سال محسوب شده و نوید آینده ای درخشان را برای بازیگر نقش اصلی اش می دهد.
نویسنده: کارن هان
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم هیجانی عالی پر از صحنه های اکشن جذاب با بازی متفاوت کوین جیمز. بهترین نکته «بکی» اینه که سرعتش هیچوقت کم نمیشه و تمام مدت جذابیتش رو حفظ میکنه.
نظر منفی:
ایده اصلی فیلم جالبه اما داستان بیش از حد تخیلی و غیرقابل باور نوشته شده و باعث میشه خیلی زود از فیلم خسته بشید. بازی کوین جیمز توی فیلم بد نیست اما نمیتونه بد بودن فیلمنامه رو جبران کنه.


جزئیات:
• این اولین فیلمی است که کوین جیمز در آن یک نقش منفی را بازی کرده است.
• ابتدا قرار بوده نقش منفی فیلم به سایمون پگ سپرده شود اما به دلیل تداخل زمانی این نقش به کوین جیمز رسیده است.
• جاناتان میلوت (کارگردان) قبلا فیلم «بوشویک» (2017) را ساخته است.

موارد مشابه

رای به فیلم

بکی

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم