درباره فیلم The Doorman

«دربان» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ریوهی کیتامورا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لیور چفتز، جو سوانسون و هری واینر نوشته اند. از بازیگران این فیلم می توان به ژان رنو، روبی رز و اکسل هنی اشاره کرد. «دربان» در تاریخ 9 اکتبر 2020 از طریق پلتفرم های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
لیور چفتز، جو سوانسون، هری واینر 
عوامل:
فیلمبرداری: ماتیاس شوبرت
موسیقی: آلدو شالکو


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 30% را بر اساس 10 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/66 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 35 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.

یادداشتی بر فیلم «دربان»
در چند سال گذشته به دیدن ژان رنو در فیلم های اکشن کم هزینه عادت کرده ایم. او هم مثل بروس ویلیس سعی می کند از فرصت های خود در سینمای رده ب استفاده کند و به همین دلیل هم برخی از طرفدارانش کارهای جدیدتر او را چندان نمی پسندند. حالا و با فیلم «دربان» شباهت بین بروس ویلیس و ژان رنو به اوج خود رسیده چرا که کارگردان این فیلم تا حد زیادی از استاندارد های سری اکشن «جان سخت» پیروی کرده است.
شخصیت ژان رنو در فیلم به هنرهای کلاسیک و نفیس علاقه زیادی دارد و بیننده از طریق همین علاقه به روحیات او نزدیک می شود. اما شخصیت محوری فیلم یک افسر نیروی دریایی است که با خانواده ای نیویورکی دوست شده و متوجه می شود که گروهی از سارقان مسلح می خواهند یک قطعه هنری نفیس را از خانه آنها بدزدند. فیلمساز سعی کرده با استفاده از یک اتفاق غم انگیز در گذشته شخصیت اصلی بیننده را وادار به همذات پنداری کند اما در این کار چندان موفق عمل نکرده و توجه اصلی بیننده همچنان روی شخصیت ژان رنو باقی می ماند. دیالوگ های رنو در مورد هنر و علاقه دیوانه وارش به موسیقی و نقاشی کلاسیک باعث شده شاهد دیالوگ هایی تاثیرگذار از سوی او باشیم که هم به شخصیت پردازی اش کمک می کنند و هم باعث پیشبرد داستان می شوند. نکته دیگری که در مورد فیلم اهمیت بالایی دارد این است که تمام فیلم در یک لوکیشن واحد اتفاق می افتد. این تک لوکیشن بودن کمک کرده تا اکشن فیلم حرارت بیشتری داشته باشد اما همزمان این حس را به بیننده می دهد که شخصیت ها کمی از چیزی که باید بیشتر حرف می زنند. البته که طرفداران سینمای اکشن که به تماشای این فیلم می نشینند احتمالا زیاد به دیالوگ ها و شخصیت پردازی اهمیتی نمی دهند و می خواهند یک «جان سخت» دیگر ببینند. باید گفت فیلم از این نظر موفق عمل کرده و توانسته سکانس های اکشن جذابی خلق کند. طراحی حرکات این صحنه ها به خوبی انجام شده و با فیلمبرداری پر انرژی فیلم کاملا ترکیب شده است. «دربان» با وجود ضعف هایی که در فیلمنامه اش دارد به یک اکشن هیجان انگیز تبدیل شده که می تواند طرفداران این ژانر را کاملا سرگرم کند. 
نویسنده: سیمون آبرامز
منبع: www.cinemalogue.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک اکشن تماشایی با بازی عالی ژان رنو که توی خیلی از صحنه هاش شما رو به یاد فیلم فراموش نشدنی «لئون حرفه ای» خواهد انداخت.
نظر منفی:
«دربان» اکشن های خوبی داره اما داستان و شخصیت پردازیش فوق العاده کلیشه ای هستند و اصلا نمیتونن با بیننده های حرفه ای سینما ارتباط برقرار کنن.

جزئیات:
• ابتدا قرار بوده کیتی هولمز نقش اصلی فیلم را بازی کند.
• ریوهی کیتامورا (کارگردان) قبلا فیلم «آزومی» (2003) را ساخته است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

دربان

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم