درباره فیلم .Emma

«اما» فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و کمدی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط اوتوم دوایلد کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا النور کاتن نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آنیا تیلور جوی، جانی فلین و جاش او کانر اشاره کرد. این فیلم که از رمانی اثر جین آستین به همین نام اقتباس شده، در تاریخ 21 فوریه 2020 در امریکا به نمایش در آمد و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کرد. 
نویسندگان: 
النور کاتن 

عوامل:
فیلمبرداری: کریستوفر بلوولت
تدوین: نیک امرسون
موسیقی: ایزابل والر بریج، دیوید شوایتزر
فروش جهانی: $25,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 85% را بر اساس 191 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/19 از 10 است: «اِما یک اقتباس سرخوشانه و پرانرژی از اثر کلاسیک جین آستین است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 45 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«اِما به ظرافت همان رمانی است که از آن اقتباس شده»
- لیندا کوک (کوادسیتی تایمز)


یادداشتی بر فیلم «اِما»
در سال 1995 ایمی هکرلینگ یکی از بهترین اقتباس های سینمایی از رمان «اما» نوشته جین آستین را کارگردانی کرد. فیلمی که این رمان را به زمان حال آورده بود و اتفاقات آن در محله بورلی هیلز لس آنجلس و در دهه 90 می‎گذشت. از دید کسی که اوایل دهه 2000 به دنیا آمده فیلم هکرلینگ یک اثر کلاسیک محسوب می شود. فیلم او چنان کیفیت بالایی دارد که باعث می شود هر اقتباس دیگری از آن رمان ناچاراً با آن مقایسه شود، مقایسه ای که فیلم تازه اوتوم دوایلد از آن سربلند بیرون می آید. «اما» (2019) برداشتی مستقیم تر و وفادارانه تر از رمان است که با طراحی لباس های تاریخی و بازی خیره کننده آنا تایلر جوی به اثری بامزه، دلنشین و هوشمندانه تبدیل شده است. 
در اینجا با فیلمسازی روبرو هستیم که به وضوح عاشق کتاب مبدا است و به همین دلیل سعی می کند تا حد امکان به داستان اجازه بدهد تا خود به شکلی طبیعی در فیلم رشد کند. این برخورد متواضعانه نسبت به کتاب جین آستین فیلم را به تجربه ای بسیار لذت بخش تبدیل کرده است که از هر اقتباس سینمایی دیگری بیشتر به تجربه خواندن کتاب شبیه است. فیلم کاملا به جنبه های تاریخی داستان وفادار است و مکالمات بین شخصیت هایش سرشار از شوخ طبعی و کنایه است. «اما» در عین حال که به شدت شما را به خنده می اندازد، باعث می شود نسبت به شخصیت های فیلم همدلی کامل داشته باشید. این موفقیت تا حد زیادی به دلیل بازی های درخشان بازیگران به دست آمده است، از میا گاث که شخصیت هریت را در اوج ساده لوحی به تصویر می کشد تا جانی فلین که در نقش آقای نایتلی حضوری گرم و دوست داشتنی دارد. اما با وجود بازی های با کیفیت گروه بازیگران مکمل، بیشتر بار این فیلم روی دوش بازیگر نقش اصلی آن آنا تیلور جوی است که بار دیگر خود را به عنوان یکی از بهترین استعدادهای جوان هالیوود اثبات می کند. او که قبلا در فیلم های تاریک و تلخی مثل «جادوگر» و «اسپلیت» بازی کرده بود حالا لحنی کاملا متفاوت و پر جنب و جوش به بازی اش داده که کاملا با شخصیت اِما تطابق دارد.
این اولین تجربه اوتوم دوایلد (کارگردان) در ساخت فیلم بلند است. کسی که قبلا حدود 15 سال را به ساخت موزیک ویدیو برای گروه های مختلف مشغول بوده و حالا در اولین فیلمش چنان تسلطی روی کارش دارد که باعث شده فیلم سبکی کاملا ویژه و جسورانه داشته باشد. «اِما» تنها چند ماه پس از فیلم «زنان کوچک» اکران شد و مثل آن فیلم باید به خاطر اقتباس موفق‎اش از ادبیات کلاسیک مورد تحسین قرار بگیرد؛ فیلمی که اثر ادبی را از چارچوب قدیمی آن خارج نمی کند اما مضامین و شوخی های آن کاملا متناسب با سلیقه مخاطبان مدرن طراحی شده است.

نویسنده: اریک آیزنبرگ
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 72%
نظر مثبت:
یه فیلم دخترونه خیلی عالی که فیلمنامه‎ و بازی های درجه یکی داره و قطعا یکی از بهترین اقتباس های سینمایی از جین آستین محسوب میشه.
نظر منفی:
فیلم به خاطر بازی آنا تیلور جوی ارزش دیدن داره اما هرچی سعی می کنه خنده بگیره موفق نمیشه و به همین خاطر خسته کننده و تکراری از آب دراومده.

دیالوگ برگزیده:
اما وودهاوس: این یه قانون همیشگیه، اگه یه زن شک کرد که باید یه مرد رو قبول کنه یا نه حتما باید به اون مرد جواب رد بده.

جزئیات:
• تمامی موسیقی های نواخته شده در فیلم واقعا سر صحنه فیلمبرداری اجرا شده و واقعی هستند.
• این اولین فیلم اوتوم دوایلد است.
• این دومین همکاری آنا تیلور جوی و میا گاث پس از فیلم «ماروبون» (2017) است.
• اگر به این فیلم علاقه دارید، دیدن فیلم «زنان کوچک» (2019) را از دست ندهید.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

اما

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم