Ethan Hawke

Ethan Hawke

Ethan Hawke

اِتان هاوک: Ethan Hawke

تاریخ تولد : 6 نوامبر 1970 در تگزاس، آمریکا

مهمترین افتخارات : بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «روز تمرین »، نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای فیلم « پسربچگی » ، نامزد اسکار بهترین نویسندگی برای فیلمهای « پیش از غروب » و « پیش از نیمه شب »



بیوگرافی کوتاه :

اتان هاوک در سال 1970 در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. زمانی که وی 5 ساله بود، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و وی توسط مادرش بزرگ شد. اتان در دوران دبیرستان به بازیگری علاقه مند شد و به گذراندن کلاس های بازیگری مشغول شد.

اولین نقش آفرینی هاوک در سن 14 سالگی در فیلم « Explorers » انجام گرفت. اما این فیلم با وجود نقدهای مثبتی که بر آن شده بود، به دلیل تبلیغات کم به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت و باعث دیده نشدن کار هاوک در این فیلم نیز شد. به همین دلیل هاوک مدتی بعد تصمیم گرفت به دانشگاهی در پنسیلوانیا رفته و در رشته تئاتر مشغول به تحصیل شود اما بازی در نقش مقابل رابین ویلیامز در فیلم « انجمن شاعران مرده » سبب شد تا وی نتواند از این دانشگاه فارغ التحصیل شود. « انجمن شاعران مرده » با نقدهای مثبت فراوانی مواجه شد و نام اتان هاوک بر سر زبان ها افتاد. پس از این حضور، هاوک توانست رفته رفته به چهره ای شناخته شده در سینما مبدل شود و در سالهای بعد با بازی در سری فیلمهای « پیش از طلوع » در کنار جولی دلپی، بر اعتبار جایگاه بازیگری خود بیفزاید.

فیلموگرافی

loading
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم