russell crowe

Russell Crowe

Russell Crowe

راسل کرو بازیگر، تهیه‌ کننده و موسیقی‌دان نیوزیلندی متولد ۷ آوریل ۱۹۶۴ در شهر ولینگتون است که از سال ۱۹۸۵ فعالیت خود را آغاز نمود.
او با وجود اینکه یک شهروند نیوزیلندی به حساب می‌آید، سال‌های زیادی از عمر خود را در استرالیا گذرانده و خود را یک استرالیایی می‌داند.
راسل کرو در سال ۲۰۰۰ به خاطر بازی در فیلم حماسی تاریخی گلادیاتور به کارگردانی ریدلی اسکات به شهرت بین‌المللی دست پیدا کرد. او در این فیلم برای بازی در نقش یک ژنرال رومی به نام ماکسیموس جوایز متعددی را به دست آورد که مهم‌ترین آنها، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد بوده‌است. راسل کرو همچنین به خاطر بازی در فیلم نفوذی توانست شش جایزه را در جشنواره‌های مختلف دریافت کند و نامزد دریافت چندین جایزه دیگر شود.
بازی در فیلم زندگی‌نامه جان نش که یکی از برندگان جایزه نوبل بود، به نام ذهن زیبا توانست جوایز زیادی را برای او به ارمغان بیاورد.
از سایر فیلم‌های راسل کرو می‌توان به رابین هود، گنگستر آمریکایی و نوح اشاره کرد. او در دوران کاری خود موفق به کسب یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه بفتا شده‌است.

از نمونه آثار او می توان به نامتعادل، راه بدون بازگشت، رابین هود، سرگذشت حقیقی دار و دسته کلی، بینوایان، مرد پولادین، مومیایی و افسانه زمستان را بر عهده داشته است.

فیلموگرافی

loading
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم