درباره فیلم Greenland

«گرینلند» فیلمی امریکایی در ژانر اکشن و هیجانی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ریک رومان واگ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کریس اسپارلینگ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جرارد باتلر، مورنا باکارین و راجر دیل فلوید اشاره کرد. «گرینلند» در تاریخ 13 نوامبر 2020 از طریق سرویس های آنلاین به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/8 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «گرینلند»
سال 2020 اختلاف زیادی با چیزی که به عنوان آخرالزمان می‎شناسیم ندارد، از زندگی در قرنطینه تا تغییرات آب و هوایی و بحران سیاسی و غیره همگی به نوعی زمین را به یک سیاره پر از بحران تبدیل کرده اند. در این شرایط نمایش یک فیلم آخرالزمانی با هر موقع دیگری متفاوت است و ممکن است واکنش هایی منفی به دنبال داشته باشد. با این وجود جدیدترین بازی جرارد باتلر در فیلم «گرینلند» همان چیزی است که به آن احتیاج داریم. شاید ایده اولیه فیلم زیادی ساده به نظر برسد اما ریک رومان واگ در کارگردانی فیلم از سال ها تجربه اش در ساخت فیلم های اکشن استفاده کرده و به فیلمی منسجم و هیجان انگیز رسیده است که در بعضی نقاط به خوبی وضعیت حال حاضر دنیا را بازتاب می دهد. 
اکران گرینلند در چند کشور خارجی و به صورت سینمایی انجام شد و به طرز غافلگیر کننده ای فیلم موفق شد به فروش 28 میلیون دلاری برسد اما در امریکا تهیه کنندگان فیلم نتوانستند آن را اکران کنند و به جای آن از طریق سرویس های آنلاین فیلم را به نمایش درآوردند. تعجبی ندارد که آمار اکران آنلاین فیلم هم رضایت بخش بوده است چرا که سبک کارگردانی فیلم درست همان چیزی است که می تواند باعث آشتی دوباره بینندگان با فیلم های سینمایی با بودجه متوسط شود. شیوه ساخت و تدوین فیلم بسیار شبیه به آثار اکشن رونالد امریش است اما همزمان از نزدیک شدن به شخصیت ها و ارائه لحظات خصوصی آنها هم طفره نمی رود. اگر با یک مثال بخواهیم این تفاوت را روشن کنیم باید بگوییم که «گرینلند» به «جنگ جهانی زد» نزدیک تر است تا فیلم های پر سر و صدا و بی روحی مثل «آرماگدون» یا «تاثیر عمیق». یکی از دلایل موفقیت فیلم پیشبرد ماهرانه داستان است که به خوبی از طریق تشدید اکشن های فیلم انجام شده است. کارگردان با صحنه های اکشن کوچک فیلم را شروع می کند و هرچه داستان جلوتر می رود این صحنه ها شدت بیشتری می گیرند تا اینکه در فصل آخر فیلم هیجان فیلمنامه به اوج خود می رسد. همزمان هر چه شخصیت ها بیشتر در داستان غرق می شوند، گزارش های تلویزیونی و اخباری که دریافت می کنند حسی واقعی تر و ترسناک تر پیدا می کنند که بسیار به حفظ دلهره فیلم کمک کرده است. با وجود فیلمنامه جذاب، همچنان دلیل اصلی موفقیت فیلم بازی عالی جرارد باتلر در نقش اصلی آن است که به نسبت بازی های دیگر او در فیلم هایی مثل «سقوط الیمپوس» کیفیت به مراتب بالاتری دارد و به خوبی توانایی های بالای او برای بازی در آثار اکشن را نشان می دهد. «گرینلند» با داستان هیجان انگیز و کارگردانی ماهرانه ریک رومان واگ به یک فیلم آخرالزمانی خوش ساخت تبدیل شده که می تواند طرفداران این ژانر را کاملا سرگرم کند.
نویسنده: جوردن مینتزر
منبع: www.hollywoodreporter.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 69%
نظر مثبت:
هم فیلمنامه و هم کارگردانی این فیلم عالی هستند و بازی جرارد باتلر بیننده رو کاملا پای داستان میخکوب میکنه. اگه به فیلمای آخرالزمانی علاقه دارید این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
ایده اصلی فیلم جذابه اما داستان بیش از حد کلیشه ای و قابل پیشبینی نوشته شده و غافلگیری خاصی نداره.

جزئیات:
• کریس اوانز انتخاب اول برای بازی در نقش اصلی فیلم بوده است.
• ریک رومان واگ (کارگردان) قبلا فیلم خلافکار (2008) را ساخته است.
 

موارد مشابه

رای به فیلم

گرینلند

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم