درباره فیلم The Devil to Pay

«شیطان برای پرداخت» فیلمی امریکایی در ژانر هیجانی و درام و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط لین و راکوس اسکای انجام شده و از بازیگران آن می توان به دنیل ددوایلر، کاترین دایر و جیسون وارنر اسمیت اشاره کرد. «شیطان برای پرداخت» در تاریخ 2 اکتبر 2020 به صورت آنلاین به نمایش درآمد.

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان بازی دنیل ددوایلر و کارگردانی خلاقانه فیلم را تحسین کرده اند. برایان فنلی از نشریه نردی پارتی فیلم را «یک تریلر خوش ساخت و هیجانی» توصیف کرده که باید آنرا در شمار «بهترین آثار مستقل سال» به حساب آورد.

یادداشتی بر فیلم «پرداخت برای شیطان»
جدیدترین فیلم لین و راکوس اسکای به نام «پرداخت برای شیطان» حال و هوایی شبیه به فیلم تحسین شده «استخوان های زمستان» دارد با این تفاوت که در اینجا شاهد ترکیب این داستان با فرهنگ فولکلور مردم منطقه آپالاچی هستیم. فیلم در منطقه ای کوهستانی می گذرد که زندگی در آن شرایطی عادی ندارد و از آداب و رسوم گرفته تا سنگدلی آدم هایش هیچ کدام شبیه به دنیای پایین کوهستان نیستند.
شخصیت اصلی فیلم که توسط دنیل ددوایلر بازی می شود شیرزنی به نام لمون است که مانند این منطقه کوهستانی خشن اما وفادار است و همیشه سعی می کند کار درست را (هر چقدر هم سخت) برای انجام دادن انتخاب کند. همسر لمون مدتی است که ناپدید شده و او مجبور شده به تنهایی سرپرستی از پسر کوچکشان را برعهده بگیرد. اما ماجرا به همین راحتی نیست و به زودی دو نفر به نام های وید و دیکسون سراغ لمون می آیند که از او می خواهند قرض های همسرش را پرداخت کند. لین و راکوس اسکای که کارگردانی و نویسندگی فیلم را برعهده داشته اند، شخصیت اصلی را وارد سفری طولانی می کنند که در آن او با زندگی نسل های پیشین خانواده اش آشنا می شود و سعی می کند با تکیه بر این سنت ها بر مشکلات بزرگی که برایش پیش آمده غلبه کند. فیلم درمورد انتخاب های ساده ای است که همه ما انجام می دهیم اما دقت نمی کنیم که ممکن است برای افراد پیرامون‎مان چه عواقب عظیمی داشته باشند. هرچه لمون با این واقعیت بیشتر کنار می آید سنگدل تر و قوی تر می شود و در مجازات دشمنانش بی رحمی بیشتری از خود نشان می دهد. این تغییر درونی شخصیت لمون به بهترین شکل در بازی تماشایی دنیل ددوایلر به نمایش درآمده است. در طول فیلم این بازیگر بارها حالت ها و لحن کلام و رفتارش را عوض کرده تا بیننده بتواند متوجه تغییرات روحی او شود. از طرف دیگر فیلمنامه هم به درستی او را در مسیری قرار داده که او را به سوی این اعمال خشونت آمیز سوق می دهد و در عین حال اجازه نمی دهد به موجودی تبدیل شود که بیننده نتواند با او ارتباط برقرار کند. فیلمنامه به گونه ای نوشته شده که تمام اعمال و حرف های لمون توجیه شده و منطقی است و به همین خاطر بیننده احساس نمی کند مسیر پیشرفت داستان به شکلی مصنوعی طی شده است. بیننده خیلی زود با شخصیت لمون ارتباط برقرار می کند و می تواند در مسیر این داستان عجیب او را همراهی کند. با اینکه در بعضی بخش های فیلم شخصیت لمون دیالوگ هایی شعاری با پسرش دارد اما این دیالوگ ها مانع از رشد شخصیت او یا داستان فیلم نمی شوند. «پرداخت برای شیطان» با فیلمنامه حساب شده و بازی های خوبی که دارد به یک تریلر موفق تبدیل شده که داستانش را به شیوه ای هیجان انگیز و درگیر کننده پیش می برد.
نویسنده: راجر مور
منبع: www.rogersmovienation.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
این فیلم داستان بسیار جذابی داره و بازی های اون بسیار با کیفیت هستند. کارگردان فیلم به حدی موفق عمل کرده که بیننده مجبور میشه به تک تک جزئیات فیلم دقت کنه.
نظر منفی:
بازیگر اصلی فیلم عالی بازی می کنه اما داستان فیلم بسیار شبیه به فیلم «استخوان های زمستان» (2010) نوشته شده و تازگی نداره.

جزئیات:
• لاکوس و لین اسکای (نویسنده/ کارگردان) قبلا فیلمنامه فیلم «بکی» (2020) را نوشته‎اند.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

شیطان برای پرداخت

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم