درباره فیلم Emperor

«امپراتور» فیلمی امریکایی در ژانر درام و تاریخی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط مارک امین انجام شده و از بازیگران آن می توان به جیمز کرامول، کت گراهام و بروس درن اشاره کرد. «امپراتور» در تاریخ 18 آگوست 2020 از طریق سرویس آنلاین آمازون‎پرایم به نمایش درآمد.


نویسندگان: 
مارک امین
عوامل:
فیلمبرداری: جرمی رز
تدوین: آساف آیزنبرگ
موسیقی: خاویر ناوارته

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 77% را بر اساس 13 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/12 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 39 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.

یادداشتی بر فیلم «امپراتور»
قهرمانان مبارزه با برده داری در امریکا معمولا افرادی گم نام هستند، کسانی که حتی پس از الغای بردگی فعالیت هایشان شناخته نشده و به اندازه لیاقتشان مورد توجه قرار نگرفته اند. در طول دو سه سال اخیر خوشبختانه سینمای امریکا با موجی از آثاری روبرو شده که به این شخصیت های مهم تاریخ امریکا می پردازند و زندگی های پر فراز و نشیب آن ها را به تصویر می کشند.
جدیدترین ساخته مارک امین درمورد برده ای به نام شیلدز گرین است که از بردگی فرار می کند و در راه رفتن به ایالت های شمالی با دو فعال آزادی خواه، فردریک داگلاس و جان براون روبرو می شود. وقتی کتاب های تاریخی در مورد حمله به هارپرز فری را بخوانید متوجه می شوید که اکثر آنها بر روی شخصیت جیمز براون تمرکز دارند، افسر نظامی سفیدپوستی که امیدوار بود این کار به قیام برده ها در ایالت های جنوبی منجر شود. در «امپراتور» این داستان قدیمی اندکی تغییر می کند و این بار بدون «نجات‎گر سفید پوست» همیشگیِ داستان های امریکایی روایت می شود. فیلم به خوبی نقش حیاتی نظامیان و مشاوران سیاه پوست در این عملیات را نشان می دهد و با تاریخ نگاری نژاد پرستانه جنگ داخلی مبارزه می کند که همیشه تاریخ را بر علیه سیاه پوست ها روایت کرده است. مارک امین موفق شده شخصیت های فیلم را به خوبی پرداخت کند و به همین دلیل بیننده به سرعت در فضای داستان قرار می گیرد. همچون فیلم «تولد یک ملت» در اینجا هم با یک شخصیت سیاه پوست روبرو هستیم که تمام ویژگی های یک قهرمان تاریخی را دارد و توانسته در یک مقطع حساس از تاریخ امریکا به شدت تاثیرگذار باشد. دایو اوکنی که نقش گرینز را بازی می کند، توانسته این شخصیت را با همان استقامت و شدت فیزیکی ای بازی کند که از او انتظار می رود. خاطرات تلخ زندگی در شرایط بردگی در کوچکترین لحظات بازی او نیز بازتاب پیدا کرده اند و باعث شکل گیری شخصیت پیچیده ای شده اند که تا به انتهای فیلم رازآلودگی و جذابیتش را از دست نمی دهد. پارسال اکران فیلم «هریت» توانست به خوبی توجه عموم را به سوی شخصیت بزرگ هریت تابمن جلب کند و امسال نمایش «امپراتور» قصد دارد کاری مشابه را با شخصیت شیلدز گرین انجام دهد. این آثار در وضعیت سیاسی پیچیده امریکا می توانند پیام های فرهنگی مهمی را با خود حمل کنند، پیام هایی برای اتحاد نژادی بر علیه نژادپرستی و جایگزینی صلح و دوستی به جای نفرت پراکنی و جنگ.
نویسنده: پیتر دبروژ
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
یک فیلم تاریخی تماشایی با بازی های با کیفیت و داستان جذاب که به خوبی نقش سیاه پوست ها توی جنگ داخلی رو نشون میده.
نظر منفی:
«امپراتور» داستان جذابی داره اما این داستان رو به شکل بسیار کند و خسته کننده ای روایت می کنه، طوری که بعد از گذشت یک ساعت از زمان فیلم ارتباط بیننده با شخصیت های فیلم کاملا قطع میشه.

جزئیات:
• این اولین فیلم ساخته شده توسط مارک امین (کارگردان) است.

 

موارد مشابه

رای به فیلم

امپراتور

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم