درباره فیلم Target Number One

«تحت تعقیب: هدف شماره یک» فیلمی کانادایی در ژانر جنایی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط دنیل روبی انجام شده و از بازیگران آن می توان به آنوان اولیویر پیلون، استفن مک هتی و جاش هارتنت اشاره کرد. «تحت تعقیب: هدف شماره یک» در تاریخ 24 جولای 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.
نویسندگان: 
دنیل روبی
عوامل:
فیلمبرداری: رونالد پلانت
تدوین: ایوان تایبادو
موسیقی: الوی پینچاود

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 66% را بر اساس 32 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/67 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «تحت تعقیب: هدف شماره یک»
در دهه 1980 جنگ بر علیه تجارت مود مخدر تمام دولت های قاره امریکا را درگیر کرده بود و حتی کانادا هم از این قضیه در امان نماند. «تحت تعقیب: هدف شماره یک» بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده و داستان دنیل لگار را روایت می کند که به هرویین اعتیاد دارد و پس از دستگیری، پلیس های فدرال فاسد به دروغ او را به عنوان یک تاجر بزرگ مواد مخدر معرفی می کنند. در همین حال روزنامه نگاری به نام ویکتور مالارک که پرونده دستگیری دنیل لگار را پیگیری می کند به قضیه مشکوک می شود و سعی می کند بفهمد چرا لگار در تایلند زندانی شده است. 
فیلم مانند بسیاری از آثاری که بر اساس واقعیت ساخته می شوند، به شکلی جدی و صریح ساخته شده تا به نکات مهم مورد نظر کارگردان مستقیماً اشاره کند. اسم تکراری فیلم ممکن است بیننده را به این اشتباه بیاندازد که با یک اثر کلیشه ای و تکراری روبروست اما «تحت تعقیب» با داستان درگیرکننده اش از آثار جنایی مشابه یک سر و گردن بالاتر است. فیلم با معرفی شخصیت های دنیل و ویکتور شروع می شود و سپس با آشنایی شخصیت دنیل با گلن پیکر ادامه پیدا می کند. داستان به شکلی نوشته شده که اطلاعات اساسی پرونده را کاملا به بیننده منتقل می کند و سعی نمی کند از ماجرای واقعی زندگی دنیل لگار زیاد دور شود. کارگردان سعی کرده از طریق جزئیات کوچک بیننده را کاملا در جریان زندگی شخصیت اصلی اش قرار دهد و به همین دلیل از صحت تاریخی بالایی برخوردار است. این موضوع از یک طرف باعث شده بیننده راحت تر بتواند با موقعیت های فیلم ارتباط برقرار کند و از طرف دیگر تعداد صحنه های اکشن فیلم را پایین آورده است. بدون شک بینندگانی که به دنبال نود دقیقه تعقیب و گریز و اکشن های پیاپی هستند از فیلم ناامید خواهند شد اما در عین حال داستان آنقدر جذاب است که این ضعف را کاملا جبران می کند. ورود تدریجی دنیل به دام پلیس های فدرال تعلیق بسیار بالایی را در فیلم ایجاد کرده و این عامل در کنار بازی تماشایی آنوان پیلون باعث شده بیننده به سرعت با شخصیت دنیل همراه شود. علاوه بر پیلون بازیگرهای مکمل فیلم هم بازی های باکیفیتی ارائه می دهند، به خصوص جیمز گافیگان که شبیه به فیلم «رویا پرداز امریکایی» در اینجا هم توانسته یک نقش تلخ و خشن را با موفقیت زیادی بازی کند. فیلم به خوبی به مسائل جاری جامعه امریکا از جمله خشونت پلیس و مواد مخدر می پردازد اما هرگز اجازه نمی دهد این مضامین فرعی مانع از روایت پرسرعت داستانش شوند. «تحت تعقیب: هدف شماره یک» موفق شده با استفاده از ماجرای واقعی زندگی دنیل لگار به یک فیلم جنایی خوش ساخت تبدیل شود که هرگز واقعیت های تاریخی را با داستان پردازی ناشیانه عوض نمی کند. 

نویسنده: سینتیا وینی
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 58%
نظر مثبت:
اگر به تاریخ مبارزه با مواد مخدر علاقه دارید دیدن این فیلم رو از دست ندید چون به بهترین شکل تاریخ این مبارزات در دهه 80 رو توی خودش داره. داستان فیلم بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده و غافلگیری های بسیار جذابی داره.
نظر منفی:
«تحت تعقیب» کارگردانی خیلی خوبی داره اما نویسنده سعی کرده کاملا به وقایع تاریخی وفادار بمونه و همین باعث شده بعضی از سکانس های فیلم بیش از حد طولانی و خسته کننده از کار دربیان.

جزئیات:
• دنیل روبی (کارگردان) قبلا فیلم «پوست سفید» (2004) را ساخته است. 
 

موارد مشابه

رای به فیلم

هدف شماره یک

ثبت

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم